سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

استاندار لرستان به موضوع برگشت خوردن یک درصد اعتبارات فرهنگی استان در دولت قبل ورود کرد

استاندار لرستان با اشاره به موضوع برگشت خوردن یک درصد اعتبارات فرهنگی در دولت قبل گفت: این مسئله بررسی شده و در صورتی که صحت داشته باشد پذیرفتنی نیست چرا که باید این اعتبار حداقل صرف رفع مشکلات اجتماعی استان شود.

نسیم دلفان – به گزارش خبرگزاری تسنیم ، فرهاد زیویار در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد ، با بیان اینکه موضوع اعتیاد مسئله‌ای نیست که یک دستگاه به تنهایی قادر به حل کردن مشکلات و مسائل مربوط به آن و مبارزه در این راستا باشد، اظهار داشت: باید از تمام ظرفیت‌های دستگاه‌ها استفاده کنیم تا به سقف انتظارات در این مقوله نزدیک شویم.

وی افزود: دستگاه‌هایی مانند دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی، فنی و حرفه‌ای، کمیته امداد و سایر دستگاه‌ها باید در این راستا کمک کنند.

استاندار لرستان با اشاره به طرح موضوع برگشت یک درصد اعتبارات بخش فرهنگ در سنوات قبل توسط دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر استان در جلسه، افزود: این مسئله پس از بررسی در صورتی که صحت داشته باشد پذیرفتنی نیست چرا که باید این اعتبار حداقل صرف رفع مشکلات اجتماعی همچون معتادان متجاهر و مقوله اعتیاد می‌شد.

زیویار با تاکید بر ارائه گزارش دستگاه‌ها در مورد یک درصد اعتبارات بخش فرهنگی برگشت خورده، گفت: معتقدم یا دستگاه‌ها اطلاعات لازم برای استفاده از این بودجه را ندارند یا اگر هم دارند با بی مسئولیتی نسبت به این مقوله اساسی برخورد می‌کنند.

وی تصریح کرد: لرستان استانی نیست که اعتباراتش برگشت بخورد و اگر صحت داشته باشد جزو نمره منفی مدیران محسوب می‌شود حتی اگر هم در زمان بنده بوده باشد نباید چنین حیف و میل هایی اتفاق بیفتد چرا که در استان لرستان ظرفیت‌های خالی بسیاری وجود دارد که باید به آنها فکر کنیم.

استاندار لرستان با اشاره به اعتباراتی که از جانب وزارت نفت اختصاص داده شده و جزو مصوبات سفر ریاست جمهوری نیز هست و در اختیار سازمان بهزیستی قرار داده شده است، ادامه داد: بخشی از این اعتبار لازم است که در اختیار بانوان متجاهر آسیب دیده و مشکل دار قرار داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *