جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

ماجرای عدم پرواز هلیکوپتر اورژانس هوایی لرستان برای نجات یک کوهنورد دلفانی چه بود

روز گذشته در رسانه‌های دلفان خبر سقوط مرگبار کوهنورد دلفانی منتشر شد.

نسیم دلفان – در این خبر از زبان فرماندار دلفان گفته شده بود که وی درخواست کمک و بالگرد اورژانس هوایی از استان لرستان نموده ولی موافقت نشده است.

این موضوع با انتشار مطلبی مورد انتقاد نسیم دلفان قرار گرفت که چرا اورژانس هوایی لرستان با درخواست فرماندار دلفان برای نجات جان یک انسان موافقت نکرده است!

پس از انتشار این مطلب ، مهندس قهرمانی لحظاتی قبل با خبرنگار نسیم دلفان تماس گرفته و ضمن تکذیب گفته‌های منتشر شده از زبان وی ، گفت روز گذشته بنده درباره این حادثه مصاحبه‌ای نداشته‌ام.

وی گفت : روز گذشته با توجه به اینکه حادثه در مختصات جغرافیایی استان کرمانشاه رُخ داده است لذا از همان ابتدا مسئولیت امداد زمینی و هوایی با این استان بوده و اورژانس هوایی کرمانشاه نیز اعلام آمادگی کردند که متاسفانه پس از اطلاع از فوت کوهنورد ، پرواز لغو شد و توسط امدادگران جسد متوفی به پایین منتقل گردید.

قهرمانی افزود : با وجود اینکه مسئولیت امداد زمینی و هوایی با استان همسایه بوده است اما امدادگران و اورژانس هوایی لرستان از همان ابتدا اعلام آمادگی کردند اما پیش از هر اقدامی مطلع شدیم کوهنورد دلفانی به علت شدت جراحات جان باخته‌اند.

?پی‌نوشت – در پایان باید گریزی بزنیم به وعده‌ای که نماینده مردم سلسله و دلفان در سال گذشته مبنی بر تاسیس اورژانس هوایی در دلفان داد اما متاسفانه این وعده نیز مانند بسیاری از وعده‌های دیگر هنوز محقق نشده و معلوم هم نیست چه زمانی محقق گردد.

اگر دلفان هم مانند خرم‌آباد ، الیگودرز و بروجرد دارای اورژانس هوایی بود و فوری وارد عمل می‌شد ، شاید امروز این حادثه غم‌انگیز با مرگ کوهنورد همشهری‌مان غم‌انگیزتر نمی‌شد.

#دلفان‌محروم‌رادریابید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *