جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

باز هم وعده‌ای دیگر / سد تاج‌امیر ظرف چند ماه آینده تکمیل خواهد شد!!!

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس برای چندمین بار وعده‌ای مجدد درباره سد تاج‌امیر داده و گفت: این سد ظرف چند ماه آینده تکمیل خواهد شد.

نسیم دلفان – دکتر یحیی ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: براساس اسناد بالادستی و سند آمایش سرزمین مهمترین راه توسعه لرستان در زمینه حوزه کشاورزی است.

وی با بیان اینکه پایه و اساس کشاورزی در گرو تامین آب است، بیان کرد: متاسفانه به علت اینکه در لرستان سد درست و حسابی نداریم، متاسفانه در ترسالی و خشکسالی‌های شاهد خسارات ناشی از آن هستیم.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه سال گذشته بین شش تا هفت هزار میلیارد تومان شاهد خسارات کشاورزی در خصوص خشکسالی در استان بودیم.

ابراهیمی بیان کرد: امسال نیز چنانچه شاهد روند خشکسالی در استان باشیم وضعیت بهتر از سال قبل را نخواهیم داشت و بر این اساس تاکید بر این است که پیگیر ساخت سدهای در دست اقدام ضروری است.

وی اظهار کرد: در استان شاهدیم برخی سدها ساخته شده اما شبکه‌های پایین دست آن‌ها احداث نشده است که این مهم در مصوبات سفر هیات دولت به لرستان آمده است.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در شهرستان دلفان سد تاج‌امیر را داریم که بین ۷۰ تا ۸۰ درصد کار انجام شده و و برای این پروژه ۱۰۰ میلیارد تومان در مصوبه سفر رئیس جمهوری به لرستان مصوب شده است و تلاشمان این است که ظرف چند ماه آینده تکمیل خواهد شد. (وعده چند ماه دیگر از سوی نماینده برای اتمام کار سد تاج‌امیر در حالی داده می‌شود که کارگاه های احداث این سد تقریبا به طور کامل تعطیل شده و یا در حال تعطیلی هستند)

ابراهیمی تصریح کرد: ایستگاه پمپاژ اسماعیل‌آباد در شهرستان نورآباد که ۱۲.۵ میلیارد تومان اعتبار برای آن مصوب شده و برای ایستگاه پمپاژ زرین دست که باید راه‍ اندازی شود.

وی خاطرنشان کرد: پیگیر فاز دوم مطالعات سد ده پهلوان دلفان هستیم تا در سال ۱۴۰۲ در ردیف بودجه ماده ۲۳ قرار گیرد.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: سد معشوره نیز یکی از پروژه‌های استان بوده که مطالبه مردم لرستان به ویژه سلسله و دلفان است.

ابراهیمی افزود: تکمیل سد معشوره برای مصارف شرب، کشاورزی، صنعت برای شهرستان های کوهدشت، سلسله، دلفان، چگنی و پلدختر خواهد بود.

وی بر مدیریت منابع آب در استان تاکید و عنوان کرد: در شهرستان‌های استان تمام چاه‌ها باید به کنتور هوشمند نصب شود و میزان برداشت در زمان خشکسالی براساس الگوی کشت انجام شود تا زمانیکه سدهای استان به بهره‌برداری برسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *