پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳

اقدام قاطع دادستان دلفان در برخورد قضایی با عاملان گرانی و آشفتگی بازار زمین و مسکن / مسئول اتحادیه مشاورین املاک به دادسرا احضار شد

توضیحات دادستان دلفان در خصوص املاک فاز سه و چهار فرهنگیان: تا پایان مرحله صدور سند اراضی فاز ۳و۴، هرگونه خرید و فروش ممنوع است.

نسیم دلفان به نقل از ندای گرین ، به دنبال گرانی وآشفتگی در بازار زمین و مسکن شهرستان دلفان، دادستان عمومی وانقلاب شهرستان دلفان با هشدار جدی به دلالان واخلال گران در بازارمسکن، زمین واجاره بها گفت: در دادستانی اقدامات جدی در این زمینه درحال انجام است.

محمد زیرک افزود: در طی روزهای گذشته تعداد قابل توجهی از مشاورین املاک با دستور دادستانی به پلیس اطلاعات و امنیت عمومی احضار گردیده اند و از آنها در این خصوص تحقیق شده و مسئول اتحادیه مشاورین املاک نیز به دادسرا احضار شده و در مورد گرانی های اخیر تحقیقات صورت گرفته است.

وی افزود: در آینده نزدیک نیز گشت های ویژه متشکل از نمایندگان دادستانی، نیروی انتظامی و اتحادیه صنف مشاورین املاک در شهرستان تشکیل خواهد شد ونظارت جدی و اثر گذار در زمینه جلوگیری از گرانی خارج از عرف مسکن، زمین واجاره بها صورت خواهد گرفت.

دادستان دلفان تصریح نمود؛ اخیرا تعدادی از دلالان بصورت غیر قانونی و بی رویه اقدام به خرید و فروش اراضی فازهای ۳و۴ فرهنگیان نموده اند که این امر سبب گرانی بیش از حد زمین های مذکور و دیگر اراضی مسکونی را در پی داشته است.

زیرک با هشدار به خاطیان گفت: با توجه به استعلام بعمل آمده از شهرداری و جوابیه آن اراضی فاز ۳ فرهنگیان در خارج از محدوده شهر و حریم واقع شده است و دارای کاربری کشاورزی می باشد و تاکنون هیچگونه تشریفات قانونی جهت تغییر کاربری رعایت نشده و قانوناً خرید و فروش آن به عنوان اراضی مسکونی ممنوع است.

دادستان دلفان با اشاره به اراضی فاز ۴ فرهنگیان تاکید کرد: حسب اعلام شهرداری نورآباد پروانه قطعات به دلیل عدم انجام تعهدات از سوی تعاونی مسکن فرهنگیان صادر نشده و بدون رعایت تشریفات قانونی و پرداخت حقوق قانونی شهرداری از صدور پروانه معذور است.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به اعلام هیات مدیره تعاونی مسکن فرهنگیان، مطابق اساسنامه تعاونی تا پایان مرحله صدور سند اراضی فاز ۳و۴ ، هرگونه خرید و فروش ممنوع است.

زیرک تاکید کرد: افرادی که با دلالی و خرید وفروش غیر قانونی این اراضی، حسب مورد مرتکب کلاهبرداری، تحصیل مال از طریق نامشروع ویا اخلال در نظام اقتصادی شوند ،با احراز کلیه شرایط قانونی بشدت با آنها برخورد کیفری خواهد شد.

دادستان عمومی وانقلاب دلفان از مردم شریف دلفان تقاضا نمود، افرادی که در قیمت زمین و مسکن با ایجاد گرانی کاذب اخلال ایجاد می نمایند را مستقیماً به دادسرای شهرستان معرفی نمایند.

و همچنین افزود: مستاجران محترم نیز می توانند مالکانی که قصد گران نمودن اجاره بها را خلاف دستورالعمل اخیر دولت و خارج از عرف را دارند، به دادسرا معرفی نمایند تا در صورت لزوم و عدم تمکین به قانون با رعایت شرایط قانونی ملک آنها پلمپ گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *