جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

۱۴۰ میلیارد تومان سود وام کشاورزان استان مورد بخشودگی قرار گرفت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۱۴۰ میلیارد تومان سود وام های پرداختی به کشاورزان خسارت دیده استان به ویژه افراد متضرر از خشکسالی، بخشیده شد.

نسیم دلفان – به گزارش موج خبر، سید عماد شاهرخی در جلسه بیمه کشاورزی استان با اشاره به خسارت ۱۲ هزار میلیارد تومانی ناشی از خشکسالی به بخش کشاورزی استان افزود: جهت حمایت از بهره برداران آسیب‌دیده، سود تسهیلات کشاورزان، با سررسید سال ۱۴۰۰ به مبلغی حدود ۱۴۰ میلیارد تومان مورد بخشودگی قرار گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه اصل تسهیلات امهال شده در بانک‌های عامل حدود ۶۲۰ میلیارد تومان بوده است اضافه کرد: همچنین در راستای حمایت از تولید و بازتوانی آسیب دیدگان بخش کشاورزی حدود ۱۲۵ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد چهار درصد به زودی بین آسیب‌دیدگان بخش کشاورزی با اولویت کشاورزان دارای بیمه نامه توزیع خواهد شد.

شاهرخی با اشاره به تجلیل از مدیران و کارشناسان موفق در حوزه بیمه تصریح کرد: باید افراد با انگیزه را جهت رابط ثابت بیمه به مدیریت شهرستان ها و ادارات تابعه معرفی کرد که در این راستا می‌توان از ظرفیت نظام مهندسی در حوزه های مختلف کشاورزی بهره برد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها نیز با کمک مراکز خدمات، زمینه را برای آموزش کشاورزان در حوزه بیمه کردن محصولات و تولیدات خود فراهم نمایند و پیگیر تعجیل در پرداخت خسارت کشاورزان و دامپروران باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *