جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

یک اتفاق نادر در ایران / افتتاح بخشداری جدید در شهرستان دلفان بدون معرفی بخشدار

پنجمین بخشداری شهرستان دلفان بدون معرفی بخشدار افتتاح شد.

نسیم دلفان – امروز جمعه ۲۸ بهمن ماه و در یک روز تعطیل ، با حضور مسئولان شهرستان دلفان بخشداری میربگ به مرکزیت فرهادآباد بعنوان پنجمین بخشداری شهرستان دلفان افتتاح شد.

این بخشداری شامل ۲ دهستان ، میربگ شمالی و جنوبی با زیر پوشش داشتن ۸۹ روستا می‌باشد که از این تعداد ۸۱ روستا دارای سکنه و ۸ روستای دیگر نیز فعلأ فاقد سکنه یا دارای سکنه فصلی می‌باشند.

طبق آمار نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ (شش سال پیش) این بخش و روستاهای تابعه دارای جمعیتی بالغ بر ۱۸ هزار و ۴۲۷ نفر است که به طور حتم اگر آمارگیری جدید انجام شود در حال حاضر جمعیت بیشتری در روستاهای این بخش ساکن هستند.

بخش تازه تاسیس میربگ دارای ۱۴ خانه بهداشت میباشد که از نظر توسعه سیاسی در حال طی کردن مدارج است و ایجاد بخش میربگ سرآغاز خدمات بهتر و آسانتر برای مردم این منطقه خواهد بود.

در ایام دهه مبارک فجر و در سفر استاندار لرستان به شهرستان دلفان قرار بود بخش میربگ به همراه بخش ایتیوند افتتاح گردد اما در آن روز فقط بخش ایتیوند مورد افتتاح قرار گرفت و بخشداری میربگ به بعد موکول شد.

ظاهرأ علل عقب افتادن افتتاح بخش میربگ چالش های تعیین بخشدار بوده است و در نهایت از بین گزینه های در نظر گرفته شده جناب آقای قادری اهل منطقه کاکاوند دلفان مورد قبول مسئولان قرار گرفته و به مراجع ذی صلاح جهت طی نمودن مراحل قانونی معرفی گردیده است.

با توجه به اینکه هنوز مراحل قانونی و تایید نهایی بخشدار جدید به پایان نرسیده لذا امروز طی مراسمی با حضور مسئولان شهرستان جناب آقای “ابراهیم میربگ بخشدار مرکزی دلفان” با حفظ سمت بعنوان متصدی امور اداری بخشداری میربگ تعیین گردید.

حال اینکه چرا چنین با عجله و چطور در یک روز تعطیل این کار انجام شد و چرا صبر نکردند تا تکلیف بخشدار مشخص شود اندکی جای تأمل دارد و بعدأ همه چیز روشن خواهد شد!

توضیح اینکه در تعیین مدیریت دو بخشداری جدید ایتیوند و میربگ با مداخله گری های سیاسیون (به پشتیبانی شخص خاص) سُکان مدیریت بخش ایتیوند به یک فرد غیربومی از شهرستان همسایه واگذار شد و اکنون باید دید سرنوشت بخشداری دوم یعنی میربگ به کجا خواهد رسید!!!

مراحل تایید نهایی گزینه معرفی شده جهت بخشداری جدید ممکن است یکی دو ماه به طول بیانجامد ، باید دید در این مدت آیا باز هم سیاسیون و مداخله گران همیشگی دلفان (نخود هر آش) چوب لای چرخ گذاشته و سد راه تایید نهایی گزینه معرفی شده خواهند بود یا خیر!!!

بزودی همه چیز روشن خواهد شد…

?لیست بلند بالای مدیران غیر بومی شهرستان دلفان را در لینک زیر ملاحظه فرمایید.

? https://nasimedelfan.ir/5e47

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *