سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

کشف بزرگترین سایت فسیل خشکی کشور پس از سایت مراغه در استان لرستان شهرستان دلفان

مدیرکل محیط‌زیست استان لرستان گفت: دسته‌ای از فسیل‌های نادر متعلق به خانواده گاوسانان با قدمت ۷ میلیون ساله در منطقه گاوکش نورآباد کشف شد…


موزه فسیل مراغه

نسیـــم دلفـان – مهرداد فتحی بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم ، با اشاره به کشف فسیل‌های جانوری در استان لرستان اظهار داشت: حدود سه ماه پیش در راستای تعریض جاده خرم‌آباد به نورآباد به‌صورت تصادفی در حین راه شکافی فسیل‌هایی در منطقه گاوکش با قدمت هفت میلیون ساله کشف شد.

وی افزود: پس از بررسی نمونه‌های اولیه کشف‌شده از این فسیل‌ها مشخص شد آن‌ها مربوط به اندام‌های مختلف خانواده گاو سانان شامل گوزن‌ها، زرافه و غزال‌ها و همچنین گوشت‎خواران هستند.

مدیرکل محیط‌زیست استان لرستان  بیان کرد: به دلیل کشف این فسیل‌های جانوری در منطقه مذکور عملیات جاده کشی به‌طرف مقابل جاده منتقل‌شده و در این منطقه سایت بررسی، کاوش و گودبرداری با حضور کارشناسان این سازمان و میراث فرهنگی برای ادامه کاوش‌ها و استخراج مابقی بقایای جانوری مستقرشده است.

وی با اشاره به نادر بودن فسیل گونه‌های جانوری کشف‌شده در این منطقه عنوان کرد: این گونه‌ها در کشور نمونه مشابهی ندارد و نشان می‌دهند استان لرستان در دوره‌های گذشته خاستگاه و جایگاه این نمونه‌های جانوری بوده که بر اساس اعلام کارشناسان این سایت پس از سایت مراغه بزرگ‌ترین سایت فسیل خشکی کشور است.

فتحی بیرانوند خاطرنشان کرد: در حال حاضر حفاری و گودبرداری در این سایت در حال انجام است و روز گذشته نیز دسته‌ای دیگر از فسیل‌های جانوری در منطقه مذکور کشف‌شده که به‌محض اتمام تحقیقات اطلاعات تکمیلی در خصوص ویژگی‌های فسیل‌های کشف‌شده در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.


مطالـــب مرتبـط :

» اهمیت بین‌المللی مطالعات فسیلی در دلفان / مجموعه فسیلی که در منطقه گاوکش دلفان کشف شد


تازه ترین اخبار منطقه را مستقیمأ از طریق ترمینال خبری ” نسیـــم دلفـان ” دریافت کنید.

برای عضویت در کانال خبری نسیم دلفان روی تصویر زیر کلیک نمایید.

12

یک نظر

  1. حدود سه سال پیش نه سه ماه پیش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *