جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کرونا در دلفان باز هم جان گرفت / سخنان نگران‌کننده و قابل تأمل رییس شبکه بهداشت و درمان

دلفان وارد پیک ششم کرونا شد / طرح هوشمند کنترل کرونا در دلفان به محاق رفته است/ بسیاری از کارمندان در دلفان هنوز واکسن نزده اند / مدارس باید تعطیل شوند.

نسیم دلفان – به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیر شبکه بهداشت و درمان دلفان با ابراز نگرانی از افزایش مبتلایان به کووید ۱۹ و سویه جدید امیکرون گفت : دلفان وارد پیک ششم شده است و این در حالیست که تا قبل از بهمن دلفان در وضعیت آبی کرونایی قرار داشت.

دکتر یوسف رضا جهانی افزود: در چهار ماه گذشته میانگین بستری ها در بیمارستان سینا سه نفر بود اما در یک هفته گذشته با افزایش چشمگیر به عدد ۱۵ رسیده است.

وی با بیان اینکه دلفان هم اکنون در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد تاکید کرد: مراجعات حضوری برای غربالگری در حال افزایش است که با ادامه این روند و سهل انگاری و عادی سازی ، تنها بیمارستان دلفان انباشته از بیماران کرونایی خواهد شد.

این مسئول اضافه کرد: متاسفانه رعایت پروتکل های بهداشتی در دلفان به زیر ۴۰ درصد رسیده است و تنها ۱۸ درصد مرحله سوم واکسن را زده اند.

دکتر جهانیان تاکید کرد : مراسم های مختلف بدون هیچ محدودیت و مانعی در حال برگزاری است حداقل کار ممکن یعنی زدن ماسک به دست فراموشی شده است.

وی معتقد است: هنوز تعدادی از کارکنان ادارات در دلفان با وجود مکاتبات و پیگیری های فراوان واکسن نزده اند و همچنان بدون هیچگونه تذکری از سازمان مربوطه مشغول به کار هستند.

وی بیان کرد: مدارس همچنان باز و دانشگاهها در آستانه بازگشایی هستند و اماکن عمومی با حداقل رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت دارند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان دلفان اظهار داشت: طرح مدیریت هوشمند کنترل بیماری کووید ۱۹ در این شهرستان به محاق رفته است. باید از تردد رانندگان غیربومی که تاکنون واکسن نزده اند جلوگیری شود و ادارات از ارایه خدمات به افراد واکسن نزده خودداری نمایند.

وی با تاکید بر تعطیلی قلیان سراها گفت : باید برنامه جامعی برای محدود سازی مراسم های ملی ، عزا و عروسی ، حضور در آرامستانها و فعالیت رستوران ها و تالارها و پنج شنبه بازار تدوین گردد.

دکتر جهانیان بیان کرد: این نگرانی ها باید جدی گرفته شود در غیر اینصورت به وخامت اوضاع منتج خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *