جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

چشمه آب گرم دلفان پتانسیلی برای جذب گردشگر

فرماندار دلفان گفت: چشمه طبیعی آبگرم این شهرستان به لحاظ داشتن مواد معدنی می‎تواند در معالجه و التیام دردهای مزمن تأثیر باشد…

نسیم دلفان – به گزارش باشگاه خبرنگاران ، رضا دریکوند افزود: چشمه آب گرم دلفان یکی از زیبایی‎های طبیعی این شهرستان بوده و پتانسیل این را دارد که به یکی از قطب های بزرگ گردشگری در استان تبدیل شود.

وی اضافه کرد: طی مکاتبات و صحبت‎هایی که با بخشدار منطقه شده قرار است قسمت‎هایی که لازم است بازگشایی شود و جلساتی با کمیته برنامه‎ریزی تشکیل شده تا اعتبار این تأمین شود.

دریکوند ادامه داد: با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری توافقاتی صورت گرفته که کمال مساعدت را با فرمانداری در جهت پیشبرد این هدف داشته باشند.

این مقام مسئول تصریح کرد: این چشمه طبیعی به لحاظ داشتن مواد معدنی می‎تواند در معالجه و التیام دردهای مزمن تأثیر باشد و در رونق اقتصادی منطقه نیز نقش مثبتی را ایفا کند.

چشمه آبگرم دلفان با آبدهی ۳۰ لیتر در ثانیه و دمای ۶۰ درجه سانتیگراد در ۶۰ کیلومتری غرب شهر نورآباد و در بین دو رشته کوه «گله» و «سفیدکوه» در زاگرس و در محل تلاقی سه رودخانه گاماسیاب، گیزه رود و سیمره، واقع شده است. این جاذبه طبیعی به عنوان یک مکان در حوزه گردشگری درمانی، همه ساله پذیرایی هزاران گردشگر و دوستدار طبیعیت به ویژه در حوزه های گردشگری سلامت است. دکتر «محمد معین» در کتاب فارسی خود از این منطقه به عنوان یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری و تنگه های ایران یاد کرده است.

80051607-2399614

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *