جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

پیگیری وضعیت آبرسانی روستاهای سلسله و دلفان در دیدار عالی رستمی و مدیر عامل شرکت آبفار لرستان

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی با حضور در شرکت آبفار لرستان در مرکز استان با مدیر عامل این شرکت دیدار کرد…


نسیـــم دلفـان – در این دیدار علی رستمیان با اشاره به مشکلات آبرسانی به روستاهای این منطقه اظهار داشت: شهرستان های سلسله و دلفان به دلیل پراکندگی جمعیتی با مشکلاتی مواجه هستند که کمبود آب شرب در روستاها مشکل اساسی است.

22222.jpg

وی اضافه کرد: فقر منابع آب زیرزمینی موجب شده تا آب شرب مردم در این روستاها کاهش یافته و باید با مطالعات آبهای زیر زمینی و ساخت سد تاج امیر آب شرب بخشی از این روستاها تامین شود.

وی تصریح کرد: مشکلات اجتماعی در برخی از روستاها نیز وجود دارد که باید با برنامه ریزی و مدیریت صحیح در راستای رفع این مشکلات تلاش کرد.

مدیر عامل شرکت آبفار لرستان نیز در این دیدار گفت: شهرستان های سلسله و دلفان در شمال استان با مشکلاتی برای آبرسانی همراه هستند که با تلاش های انجام شده در سال های گذشته توانسته ایم مشکلات آبراسنی به این مناطق را مرتفع کنیم.

علیرضا کاکاوند افزود: در شهرستان دلفان با ۴۴۰ روستا در سه بخش کاکاوند، خاوه و مرکزی دارای ۱۰ دهستان و ۲۰ هزار و ۳۸۶ خانوار ۲۶۳ روستا با ۶۱ درصد جمعیت روستایی در قالب ۱۸ هزار و ۵۲۹ خانوار آبدار هستند.

وی تصریح کرد: ۸۹درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان آبدار هستند که تنها ۲۴ روستای بالای ۲۰ خانوار فاقد آب هستند.

مهندس کاکاوند اضافه کرد: ۱۹۱ روستای این شهرستان تحت پوشش خدمات این شرکت هستند و شاخص بهره مندی شهرستان ۸۵ درصد است.

وی با اشاره به طرح های در دست اقدام در این شهرستان نیز اظهار داشت: ۶۲ روستا در قالب سه مجتمع آبرسانی در دست اقدام هستند.

کاکاوند افزود: با اجرای این طرح ها و آبرسانی به تک روستاها در این شهرستان چهار هزار و ۵۱۷ روستا در قالب ۱۹ هزار و ۱۵۱ نفر جمعیت آبراسنی می شوند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان در خصوص طرح آبرسانی به روستاهای شهرستان سلسله نیز اظهار داشت: ۱۲۶ روستا در قالب چهار هزار و ۵۰۹ خانوار در پروژه و مجتمع های آبرسانی و ۱۲۳ خانوار در آبرسانی تک روستایی از خدمات این شرکت بهره مند خواهند شد.

وی اضافه کرد: با تکمیل طرح های در دست ساخت در این شهرستان نیز چهار هزار و ۶۳۲ خانوار در قالب ۱۸ هزار و ۶۸۶ نفر جمعیت از خدمات این شرکت بهره مند می شوند.

به گفته وی ، این طرح ها در شهرستان های سلسله و دلفان با اعتبارات محل صندوق توسعه ملی اجرایی می شوند.

منبع: روابط عمومی شرکت آبفار لرستان


تازه ترین اخبار منطقه را مستقیمأ از طریق ترمینال خبری ” نسیـــم دلفـان ” دریافت کنید.

برای عضویت در کانال خبری نسیم دلفان روی تصویر زیر کلیک نمایید.

12

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *