جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

واکنش نماینده ولی فقیه در لرستان به مشکلات معیشتی بانوان کار در دلفان

خطیب نماز جمعه مرکز لرستان : مشکلات معیشتی بانوان با حفظ کرامت و به صورت پایدار برطرف شود…

نسیم دلفان – نماینده ولی فقیه در لرستان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر خرم‌آباد به گزارش خبرگزاری تسنیم و بازنشر در سایر رسانه‌های استان و کشور مبنی بر زنان کارگر که در میدان‌های شهر نورآباد به انتظار کار می‌مانند، واکنش نشان داد.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی در بخشی از خطبه‌های این هفته با اشاره به حضور بانوان شهر نورآباد در میدان‌های شهر برای انجام کار و تامین معیشت خود افزود: کار فضیلت و ارزشمند است اما اینکه در استان ما بانوانی اینگونه دیده شوند زیبنده نیست به همین دلیل با مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره) به گفت‌وگو پرداختیم و درخواست کردیم که تدابیری اندیشیده شود که کرامت بانوان حفظ و مشکلات معیشتی این دسته از افراد به صورت پایدار و دائمی برطرف شود.

وی عنوان کرد: داشته‌های ما بیش از مشکلات ماست افق روشن است و آینده برای استان ما در همه حوزه‌ها روشن است اما نیازمند برنامه و راستی آزمایی هستیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد: ما در استان لرستان نیازمند این هستیم که برنامه محوری با کیفیت و کمیت مشخص روشن شوند که ما در طول برنامه هفتم، چهار ساله و یک ساله می‌خواهیم نرخ بیکاری را به چند درصد کاهش دهیم؟ چند درصد شغل می‌خواهیم در استان ایجاد کنیم؟ چه تعداد کارگاه و کارخانه به تولید بازمی‌گردد؟ همچنین علاوه بر بودجه استانی هر دستگاه چند درصد از بودجه ملی و متمرکز را باید جذب کند؟ اگر جذب نکرد با این مدیر و تیمی که به همراه او هست چه واکنشی خواهیم داشت؟ از سرمایه بانک‌ها و بخش خصوصی و بهره‌مندی از توان داخلی به چه میزانی استفاده می‌شود و همه این مسائل راستی آزمایی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به لرستان اشاره کرد و گفت: در آستانه سفر رئیس جمهور و هیئت همراه به لرستان هستیم که امیدواریم نتایج این سفر با سفرهای مشابه، متفاوت باشد و درخواست‌های دست یافتنی مردم متدین و انقلابی لرستان در این سفر در طول یک زمان منطقی تحقق یابد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه در این روزها هیئت‌هایی از مرکز به استان لرستان آمده و هیئت‌هایی از استان نیز به مرکز رفته‌اند تصریح کرد: نشست‌های متعددی برگزار شده که باید حل مشکلاتی از جمله تورم، بیکاری، عدم رونق کسب و کار، کارخانه‌های تعطیل شده، عدم تخصیص آب و مشکل سدها و دهها مسئله دیگر خروجی این نشست‌ها باشد.

وی اظهارداشت: همواره در این دو سال مسائل استان را بازگو کرده‌ام و امیدواریم از سفر استانی رئیس جمهور نهایت بهره و گشایش را برای استان داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *