پنجشنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

واکنش امام جمعه دلفان به گزارش زنان کار‌‌ / بیشتر زنان کار شهر نورآباد بدسرپرست یا بی‌سرپرست هستند

امام جمعه شهرستان دلفان گفت: بیشتر زنان کار این شهرستان، بد سرپرست یا بی سرپرست هستند که برای امرار معاش خانواده چاره‌ای جزء کار کردن ندارند بنابراین باید عرصه فعالیت به لحاظ امنیتی و آبرویی برای آنها تامین باشند.

نسیم دلفان – به گزارش خبرگزاری تسنیم ، موضوع زنان «کارگر میدانی» در شهر نورآباد سال‌هاست که جزء مهم‌ترین مسائل این منطقه محسوب می‌شود اما تاکنون اقدام خاصی در راستای حل این مسئله از سوی مسئولان اجرایی انجام نگرفته است. همین علت «خبرگزاری تسنیم» را بر آن داشت تا در گزارشی با عنوان «روایتی عجیب از ” زنان کار” در شهر نورآباد؛ زنانی که کارگر میدانی شدند+فیلم» به این موضوع بپردازد که بعد از انتشار این گزارش، امام جمعه این شهرستان به این گزارش واکنش نشان داد.

حجت الاسلام یوسف خانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: مقوله زنان کار موضوعی بسیار گسترده و پر اهمیت است که از جنبه‌های مختلف باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه اغلب زنان کار دلفان، زنان بدسرپرست یا بی سرپرست هستند، افزود: این زنان برای امرار معاش خانواده چاره‌ای جزء کار کردن ندارند بنابراین باید عرصه فعالیت به گونه‌ای برای آنان فراهم شود که به لحاظ امنیتی و آبرویی تامین باشند.

امام جمعه دلفان با اشاره به برگزاری جلسات متعدد و کارگروه‌های ویژه در شهرستان برای ساماندهی زنان کار، عنوان کرد: براساس آخرین آمار تعداد زنان کار واقعی شهرستان حدود ۲۱۳ نفر است که تعدادی از آنها در کارگاه‌های تولیدی، خیاطی و بافندگی مشغول به کار شده‌اند و تعدادی نیز مشغول مهارت آموزی در رشته‌های مورد علاقه خود برای ورود به بازار کار هستند.

وی با تاکید بر اینکه تعدادی از این زنان و خانواده‌های آنها اهتمامی برای کسب مهارت و ورود به بازار کار و تولید ندارند، بیان کرد: خوشبختانه اکنون نهادهای حمایتی به ویژه کمیته امداد امام خمینی (ره) تسهیلات اشتغالزایی بلند مدت بسیار خوبی به چنین کسانی ارائه می‌دهد و زنان کار می‌توانند از فرصت پیش آمده نهایت استفاده را در راستای اشتغالزایی ببرند.

خانی با اشاره به اینکه دو گروه ۳۰ نفره از زنان کار دلفان در حال کسب مهارت در رشته‌های مختلف، هستند، خاطرنشان کرد: گرچه شهرستان دلفان فاقد کارخانجات بزرگ تولیدی برای ایجاد اشتغال است اما نهادهای حمایتی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با پرداخت تسهیلات مناسب فرصت خوبی برای اشتغال فراهم کرده‌اند که زنان کار می‌توانند نهایت بهره را از آن ببرند

وی با تاکید بر اینکه فضای روانی پیش آمده در بحث زنان کار دلفان بیشتر از واقعیت بزرگنمایی شده است، گفت: با این حال باید برای حریم زنان ارزش و احترام قائل باشیم و معیشت آنان را از طریق ورود به بازار کار و تولید در رشته های کاری مرتبط با بانوان فراهم کنیم.

امام جمعه شهرستان دلفان تصریح کرد: متاسفانه در هنگامه رویدادهای انتخاباتی مختلف از طریق شعارهای انتخاباتی و فراهم کردن فضای احساسی از کرامت زنان کار این شهرستان سوءاستفاده می‌شود و پس از رسیدن به اهداف سیاسی مورد نظر، فراموش می‌شوند.

وی اظهار داشت: باید جامعه بانوان به ویژه زنان بی سرپرست و بدسرپرست با ملاحظه بیشتری دیده شوند و با حمایت‌های لازم وارد چرخه اشتغال و تولید شوند تا بدون دغدغه دارای درآمدی پایدار برای معیشت خانواده خود شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *