جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

هوا در مدارس شهرستان دلفان بس ناجوانمردانه سرد است/توضیحات رییس اداره آموزش و پرورش دلفان در این باره

این روزها هوای بسیار سردی بر اکثر نقاط کشور از جمله استان لرستان حاکم است. این سرمای پاییزی در مناطق سردسیری مانند شهرستان دلفان نمود بیشتری دارد…


نسیـــم دلفـان – امروز از طریق والدین برخی از دانش آموزان خبردار شدیم وسایل گرمایشی از جمله شوفاژها در اکثر مدارس شهرستان دلفان به ویژه نقاط روستایی هنوز راه اندازی نشده اند و با توجه به اینکه بیشتر مدارس شیفت صبح می باشند لذا کلاس های درس با سردی قابل توجه مواجه هستند.

سرما

یکی از اولیاء دانش آموزان دبیرستان رضوان در شهر برخوردار طی گفتگوی تلفنی با نسیم دلفان اظهار داشت: سرمای شدیدی در این منطقه به ویژه در ساعات اولیه صبح حاکم است و متاسفانه عدم راه اندازی شوفاژهای این دبیرستان باعث شد فرزندم به شدت دچار سرماخوردگی شود.

خبرنگار ما در گفتگوی تلفنی با رییس اداره آموزش و پرورش دلفان موضوع را پیگیری کرد.

احمد کاظمی در این باره گفت: با توجه به اینکه برخی از نقاط روستایی به گاز شهری متصل شده اند ما نیز تغییر سیستم گرمایشی مدارس این روستاها را از سوخت نفت یا گازوییلی به گاز شهری در دستور کار قرار دادیم.

وی افزود تأمین اعتبار نصب کنتورهای گاز مقداری زمانبر بود و متاسفانه شرکت گاز نیز بدون پرداخت کامل هزینه نصب حاضر به همکاری نبود.

این مسئول اظهار داشت ، در حال حاضر با پیگیری های ما و همکاری سازمان نوسازی مدارس استان اعتبار این کنتورها تامین شده و کار نصب کنتور و اتصال گاز مدارس مورد نظر در حال انجام است.

به گفته وی ، از روز شنبه اول هفته آینده وسایل گرمایشی این مدارس روشن خواهند شد.

روزنامه همشهری دراین باره نوشت:

بدهکاری مدارس، تن دانش آموزان لرستانی را می‌لرزاند/بسیاری از مدارس این استان سیستم گرمایشی مناسبی ندارند.

تعداد زیادی از این مدارس روستایی و شماری از آن‌ها شهری هستند؛ سیستم گرمایشی برخی از مدارس به‌اندازه‌ای نامطلوب است که گرمای آن به پشت نیمکت‌ها نمی‌رسد.
حتی خبر پتو بردن دانش آموزان لرستانی به رده‌های درس بارها در رسانه‌ها بازتاب پیدا کرده است.
مطلوب نبودن سیستم گرمایشی کلاس‌های درس تفاوت چندانی با نبود این سیستم ندارد.
چون نتیجه آن در نهایت یکی است؛ دانش آموزان تمرکز خود را از دست می‌دهند، سطح یادگیری افت می‌کند، بیماری بین دانش آموزان شیوع می‌یابد و علاقه و انگیزه دانش آموزان برای حاضر شدن در کلاس‌های درس و تحصیل از سر آن‌ها می‌افتد.
مانعی که همواره از سوی مسئولان مربوط برای تجهیز و نوسازی سیستم گرمایشی مدارس مطرح می‌شود؛ کمبود اعتبار است، مسئله‌ای که سبب می‌شود هرسال تنها تعدادی از کلاس‌ها گرم شوند و تعداد زیادی از کلاس‌ها در نوبت نوسازی و گرمایش بمانند.
 نوبتی که ممکن است سال بعد هم به آن‌ها نرسد. مشکل وقتی بزرگ‌تر می‌شود که بدانیم مدارس لرستان بدهکار شرکت گاز هم هستند.
همین چند روز پیش بود که مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان بروجرد از شرکت‌های خدماتی گاز برق خواست که بابت بدهی آموزش و پرورش مهلت دهند و با این اداره تعامل داشته باشند.
 آموزش و پرورش لرستان در سال گذشته یک میلیارد تومان بابت حامل‌های انرژی از جمله گاز، آب و برق بدهکار بود.
شرکت گاز استان پارسال حدود ۷۰ میلیارد تومان از مصرف‌کنندگان استان طلب داشت که ۳۵۰ میلیون تومان مربوط به بدهی آموزش‌وپرورش بود دامنه این بدهی‌ها به امسال هم کشیده شده است.
 آموزش‌وپرورش استان بارها به علت تأخیر در پرداخت بدهی خود به این شرکت‌ها تهدید به قطع خدمات شده است.
در این میان باید دید گناه دانش‌آموزانی که با کمترین امکانات در مدارس استان تحصیل می‌کنند و دم نمی‌زنند چیست؟
 آیا با قطع گاز و برق مدارس، آموزش‌وپرورش زودتر بدهی خود را تسویه خواهد کرد؟ یا فقط یک دغدغه به مجموع دغدغه‌های این سازمان بی‌درآمد افزوده خواهد شد؟
بدهی‌های مالی سرانجام پرداخت و پروندگان دیر یا زود پرداخت خواهد شد.
اما هرگز از یاد کودکان و نوجوانان معصوم لرستانی نخواهد رفت که چه دوران تحصیل دشوار و خالی و سرد و محرمانه‌ای را سپری کردند؛ دورانی که کسی هرگز نخواهد توانست آن را روی طاقچه فراموشی بگذارد یا از آن به نیکی یاد کند.
 این بدهی تا همیشه به گردن ما مسئولان است و پرونده آن هرگز بسته نخواهد شد. دانش آموزان امروز کلاس درس گرم می‌خواهند تا فردا از گذشته خود به سردی یاد نکنند.

مطالـــب مرتبـط :

» حکایت شنیدنی از سومین انتصاب در شهرستان دلفان پس از روی کار آمدن فرماندار جدید/سرپرست اداره آموزش و پرورش کاکاوند منصوب شد

» خلاف دستورالعمل ابلاغی در برخی مدارس دلفان + پاسخ مسئولان/وزیر آموزش و پرورش : وجود مدارس خاص در کشور باعث آسیب دیدن مدارس عادی می شود

» اعتراض معلمان پیش دبستانی لرستان به فرآیند استخدام آموزش و پرورش

» نامه سرگشاده یکی از اولیاء دانش آموزان به مسئولین آموزش و پرورش دلفان و لرستان

» نامه سرگشاده و انتقادآمیز یکی از اولیاء دانش آموزان مدارس دلفان/بغض کودکانه فرزند مرا چه کسی پاسخ می دهد؟

» اعلام شرایط جذب مربیان پیش‌دبستانی و نیروهای خرید خدمات آموزشی در لرستان

» حقوق معلمان کم است یا ساعت کاری آنها؟/پاسخ معاون وزیر آموزش و پرورش به انتقاد دیگر کارمندان دولت

۳ نظر

  1. روستای برخوردارودبیرستان رضوان بدلیل نزدیکی بودن به تنگ گاماسیاب سرمای بسیارشدیدی داردبه طوری که اختلاف دمای آن باشهرستان دلفان از۴درجه هم بیشتراست…

  2. آقای کاظمی موقعی که شما معلم ابتدایی کم داری چرا یک معلم ابتدایی به نام … باید مدیر دبیرستان برخوردار باشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!! لطفا چند لحظه قدم رنجه کنین اگر وقت دارین! ببینید اینجا تو دبیرستان شهید شیرخانی برخوردار چه خبره؟! …

  3. رامین منم باهات موافقم. من تو دبیرستان شیرخانی برخوردار کلاس دارم واقعا وضعیت اسفناکی در آنجا حاکم است. از اداره کل آموزش و پرورش میخواهم به مشکلات این مدرسه رسیدگی کنن… خانواده ها هم خیلی شکایت دارن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *