جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

موج گرانی قیمت مسکن در راه است/ مسکن اجتماعی طرحی رها شده

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در حال حاضر قیمت یک قبر در تهران ۲۰۰ میلیون تومان است بنابراین با تسهیلات ۸۰ میلیون تومانی تنها می‌توان یک انباری در کلانشهرها خرید…


نسیـــم دلفـان – علیرضا خسروی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه دولت هیچ برنامه و یا سیاست صحیحی برای مسکن اجتماعی به کار نگرفته است، گفت: متأسفانه دولت برای مسکن اجتماعی زمین و یا تسهیلات مناسبی را در نظر نگرفته و همین موضوع باعث معلق ماندن این طرح شده است.

وی در ادامه افزود: در فاصله زمانی کوتاه مسکن با سونامی قیمت‌ها روبرو می‌شود و این در حالی است که بسیاری از مسئولان خبر از کاهش قیمت در این بازار داده است.
عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: حدود ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در سن ازدواج هستند که پس از ازدواج این حجم تقاضا در بازار ایجاد می‌شود و این در حالی است که ما در تولید و عرضه مسکن با کاهش روبرو هستیم.
خسروی با اشاره به اینکه تسهیلات ۸۰ میلیون تومانی مسکن هیچ نقشی در رونق و یا افزایش خرید مسکن در کشور ندارد، گفت: در حال حاضر قیمت یک قبر در تهران ۲۰۰ میلیون تومان است بنابراین با تسهیلات ۸۰ میلیون تومانی تنها می‌توان یک انباری در کلانشهرها خرید.
وی با اشاره به اینکه اجاره در حال حاضر با افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی روبرو شده است، گفت: با اجرای مالیات بر خانه‌های خالی شاید بتوان بخشی از حباب‌های موجود در بازار اجاره‌بها را کاهش داد.
خسروی خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم تدابیر لازم برای بهبود این بازار به زودی به کار گرفته شود.


» وقتی دغدغه دولت بر دغدغه مردم ارجحیت دارد/پروژه ناگوار قطع یارانه مردم در سال آینده وارد فاز جدیدی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *