جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

فروش عکس ناموس ایرانی ها در اینستاگرام + تصاویر

این روزها، شبکه های اجتماعی برای کسب درآمد از هیچ راهی دریغ نمی کنند و جدیدترین راهکار آنها ترویج فحشا و فروش عکس های نوامیس مردم است…


نسیـــم دلفـان – به گزارش باشگاه خبرنگاران، این روزها  همه چیز به سمت و سوی تکنولوژی سوق پیدا می کند و متاسفانه بسیاری از آداب و رسوم سنتی و مذهبی ما را تحت الشعاع خود قرار داده است که به طور مثال می توان به آداب ازدواج اشاره داشت.

روزگاری حریم ازدواج جزء خصوصی ترین حریم ها محسوب می شد و نشان دادن عکس های عروسی جز به جمع محرم جایز نبود ولی متاسفانه امروزه با پیشرفت تکنولوژی این اتفاقات گویا در میان افراد در حال رنگ باختن است و پخش فیلم و عکس عروسی به پزی میان زوج های جوان مبدل گشته و زوج ها با به اشتراک گذاشتن عکس های خصوصی خود از مراسم ازدواجشان مهر تاییدی بر نخ نما شدن اعتقادات خود می زنند.

در همین راستا اگر سری به اینستاگرام و یا شبکه های اجتماعی دیگر زده و در آن جستجو کنیم، به راحتی صفحاتی را می یابیم که در آن تصاویری بی حجاب و برهنه از دختران ایرانی و یا عکس های عروسی و نامزدی‌شان را شاهد خواهیم بود.

درآمدزایی
درآمدزایی

در این بین این سوال پیش می آید که این صفحات از چه طریقی به عکس ها دسترسی پیدا کرده و آنها را در حساب کاربری خود منتشر می کنند؟ بعد از بررسی های زیاد متوجه شدیم تعدادی از اینگونه پیج ها از افراد می خواهند تا تصاویر شخصی خود را بصورت خصوصی برای آن ها ارسال کنند، تا بتوانند از آن به عنوان مدل بهره برده و با انتشار اآنها در صفحاتشان بتوانند به تجارت کثیف خود ادامه دهند.

درآمدزایی
درآمدزایی
درآمدزایی

برخی از این صفحات نیز، تصاویر شخصی و خانوادگی افراد را بدون اجازه از حساب کاربریشان برداشته و به عنوان مدل خود معرفی می کنند تا بتوانند از این طریق کسب درآمد کنند. کار به استفاده از تصاویر فردی ختم نشده و عده ای از افراد سودجو عکس های مراسم عروسی و نامزدی مردم را به عنوان نمونه کار خود در صفحاتشان منتشر می کنند، گاه با اجازه و اغلب بی اجازه!

درآمدزایی
درآمدزایی
درآمدزایی

یکی از راهکارهای فرار از دام این سودجویان، این است که تصاویر شخصی و بی حجاب خود را در شبکه های اجتماعی منتشر نکنیم ویا اگر این عکس ها را قرار می دهیم صفحه خود را شخصی کنیم و اجازه ندهیم جز افرادی که  نسبت به آن ها آشنایی داریم به صفحه ما دسترسی پیدا کنند، همچنین به راحتی اجازه ندهیم صفحات تبلیغاتی از صفحات دنبال کننده ما شوند چرا که از این طریق دست به سرقت تصاویر و عکس های شخصی ما زده و آن را به نام خود منتشر می کنند.

درآمدزایی
درآمدزایی
درآمدزایی

جدای از همه این راهکارها باید حواسمان به حضور نامحسوس دست های پشت پرده باشد؛ دست هایی که با نفوذ به حریم خصوصی مان سعی در زیر سوال بردن هویت ایرانی اسلامی دارند و با انتشار  عکس ها و فیلم های خصوصی نوامیس به دنبال تجارت کثیف خود هستند.


یک نظر

  1. سلام نگران حجابید؟
    نیوتن ثابت کرد اجسام هنگام افتادن به سمت جلو و پائین می آیند .به نظر شما چرا روسری خانها به عقب و دامن ها خلاف جهت جاذبه زمین به بالا می روند.؟
    اگر حل کردی از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر خود جایزه بگیر .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *