جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

فرزند نام آور دلفان یا دختری از مازندران

سابقه مصادره اماکن و شخصیت های دلفانی بنام استان و یا شهرستان های همسایه را قبلأ داشتیم (آبگرمه و همچنین امامزادگان احمد و محمود (بنام هرسین) ، تنگه باستانی گاوشمار (بنام شهرستان چگنی) ، سد گاشمار یا همان معشوره (بنام کوهدشت) و شخصیت برجسته حضرت آیت الله شیخ فرج الله کاظمی (بنام کرمانشاه) … و حالا استان مازندران از آن سوی ایران هم به جمع مصادره کنندگان پیوست.

نسیم دلفان – دو روز پیش در جریان مسابقات لیگ جهانی کاراته وان جوانان فجیره ۲۰۲۳ به میزبانی امارات “غزل فتحی” دختر شایسته دلفانی که به همراه خواهر خود “سارینا فتحی” در این دوره از رقابت ها شرکت کرده بود مقتدرانه توانست به مدال ارزشمند نقره و عنوان نایب قهرمانی این مسابقات دست یابد.

در کمال تاسف روز گذشته ملاحظه کردیم خبرگزاری های بزرگ کشور از جمله فارس ، ایرنا ، باشگاه خبرنگاران جوان (مربوط به خبرگزاری صدا و سیما) و بسیاری خبرگزاری ها و پایگاه های خبری کشور و عمدتأ استان مازندران ، غزل فتحی را به عنوان دختر مازندرانی معرفی کرده و این افتخار ورزشی را برای این استان مطرح کردند.

بررسی های خبرنگار ما و پرسجوهایی که از خانواده این قهرمان بعمل آمد نشان می دهد که وی و خواهرش در روند ثبت نام برای شرکت در این رقابت ها از سوی فدراسیون مربوطه بنام استان لرستان بوده و خود را اهل دلفان معرفی کرده اند. اما چطور ناگهان بعنوان دختر مازندرانی مطرح شده اند الله و اعلم!!!

آقای فتحی پدر غزل در گفتگو با خبرنگار نسیم دلفان عنوان کرد: نتنها در این مسابقات بلکه در تمام مسابقات گذشته نیز غزل و سارینا که در واقع دختران دلفان هستند به رغم اینکه از سوی استان های دیگر بارها دعوت شدند اما حاضر نیستند در رقابت ها بنام شهرستان های دیگر شرکت کنند.

وی افزود: بنده به شدت خبرهای مطرح شده در این خبرگزاری ها که غزل را مازندرانی معرفی کرده اند تکذیب و از مسئولان امر در استان می خواهم به جد پیگیر این موضوع باشند.

امیدواریم اداره کل ورزش و جوانان استان لرستان و همچنین هیات کاراته استان از کنار چنین موضوعی به راحتی عبور نکرده و پیگیر باشند در غیر این صورت در آینده نیز شاهد چنین مباحثی درباره سایر ورزشکاران استان خواهیم بود.

جا دارد در اینجا کلیپ زیر مربوط به بخشی از مصاحبه سال گذشته “سارینا فتحی” که با عنوان قهرمان مسابقات آسیایی در برنامه زنده تلویزیونی جام جم شرکت کرده بود را ملاحظه کنیم.

وی در این مصاحبه می گوید: دوست دارم در مسابقات افتخاراتی اگر کسب می کنم بنام شهر خودم باشه و یکی از بزرگترین هدف هام این هستش که موقعیت جغرافیایی شهرستانم را روی نقشه پررنگ تر کنم…

آیا می شود چنین دختری یا خواهرش با چنین تعصبی که نسبت به استان و شهرستان خود دارند در یک رقابت بین المللی بنام استان دیگری مانند مازندران شرکت کنند!!!

متاسفانه به رغم چنین تعصبی که این ورزشکاران خوب و ارزشمند دلفانی دارند شاهد بی مهری مسئولان امر در حمایت از این ورزشکاران با تعصب هستیم و این واقعأ جای تاسف دارد!

در پایان به اطلاع همشهریان عزیز برسانیم سارینا و غزل فتحی این دو قهرمان عزیز فردا (سه شنبه نهم بهمن ماه) از مسابقات بزرگ جهانی امارات بر می گردند و روز چهارشنبه مراسم استقبال ابتدا در مرکز استان و بعدازظهر ساعت ۱۵ نیز در شهرستان دلفان (پارک جنگلی) برگزار خواهد شد. امیدواریم حتی اگر مسئولان حاضر به برگزاری یک استقبال در خور برای این دو قهرمان نشدند اما مردم قدرشناس و عزیز دلفان در ساعتی که اعلام شد در مراسم استقبال فرزندان این دیار شرکت نمایند تا نتنها برای این دو ورزشکار بلکه برای سایرین نیز سبب ایجاد انگیزه و روحیه باشد.

درج خبر : رضا محمدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *