شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

علت کم لطفی‌های پی‌درپی بنیاد مستضعفان به دلفان چیست؟

چرا محروم‌ترین نقطه لرستان در کانون توجه بنیاد محرومیت زدایی نیست؟

نسیم دلفان – بنیاد علوی یکی از زیرمجموعه بنیاد مستضعفان می باشد ، ماموریت اصلی این بنیاد محرومیت زدایی در کشور است، لرستان بخاطر محرومیت های فراوان مورد توجه قرار گرفته همین موضوع باعث شد تا دکتر فتاح ریاست بنیاد مستضعفان در هفته گذشته به لرستان سفر کند و به منظور تعیین شهرستان های مورد هدف و بررسی برنامه های پیشنهادی ، مشارکت دستگاه‌ها در اجرای پروژه ها و هم افزایی با مدیران استانی جلسه ای را در استانداری لرستان برگزار کند.

در این جلسه شهرستان‌های کوهدشت و الیگودرز (با پیگیری مصرانه نمایندگان‌شان در مجلس) بعنوان مناطق محروم معرفی شدند تا کار محرومیت زدایی در این دو شهرستان با محوریت بنیاد علوی آغاز گردد.

بدون شک لرستان ما محروم است و همه شهرستان های استان نیاز به محرومیت زدایی دارند اما آیا محرومیت در همه نقاط استان برابر است؟ آیا دلفان بعنوان محروم ترین نقطه در استان لرستان نباید بعنوان شهرستان مورد هدف بنیاد علوی قرار بگیرد؟ ملاک انتخاب شهرستان های معرفی شده به بنیاد علوی چیست؟ اگر محرومیت ملاک است محروم تر از دلفان کجاست!!! دلفان علاوه بر محرومیت ، از زخم های سیل ۹۸ هنوز رنج می‌برند، جاده های روستایی، منازل مسکونی رها شده، فقر اقتصادی، بیکاری، نبود درآمد کافی، کشاورزی فلج شده نتوانست تصمیم گیرندگان را مجاب کند تا گوشه ای از آن را رفع کنند…

نکته قابل توجه اینکه به غیر از پروژه های محرومیت زدایی در دو متطقه هدف (کوهدشت و الیگودرز) یک سری پروژه ها خارج از این موضوع هم توسط بنیاد علوی در استان دنبال می‌شود مثل تکمیل راه های روستایی در شهرستان پلدختر و یا بحث مسکن روستایی که بنیاد مسکن با همکاری بنیاد علوی متولی آن است.

اما متاسفانه دلفان زخم خورده از محرومیت و سیل‌های چند سال اخیر نه در متن و نه در حاشیه بنیاد علوی قرار نگرفت. باید یادآور شد چند سال پیش نیز بزرگترین پروژه اقتصادی و اشتغالزایی در دلفان یعنی گاوداری ۶ هزار رأسی قرار بود توسط بنیاد مستضعفان به سرانجام برسد اما این بنیاد متاسفانه در این باره نیز دست رد بر سینه دلفان محروم زد و از انجام این پروژه اقتصادی مهم برای دلفانیان خودداری کرد. هنوز هم معلوم نیست دلیل اصلی کم لطفی های پی‌درپی بنیاد محرومیت زدایی به محروم‌ترین نقطه لرستان چیست!

دیده نشدن دلفان در برنامه های استاندار لرستان نکته ای قابل تامل است بطوریکه شهرستان دلفان در توزیع بودجه های عمرانی با توجه به عمق محرومیت، انتصاب دلفانیان در مناصب استانی یا حتی سفرهای شهرستانی استاندار چندان مورد توجه قرار نگرفت ، این نوع نگاه به محروم‌ترین نقطه لرستان با شعار دولت انقلابی سیزدهم مبنی بر شعار عدالت محوری همخوانی ندارد که امیدواریم مسئولان استانی با در نظر گرفتن عمق محرومیت در این شهرستان نگاه ویژه ای به آن داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *