جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

عده‌ای می‌خواهند با بازی های سیاسی بر سر کم کردن حق آبه لرستان معامله کنند

عضو هیئت رئیسه سازمان نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور : وقتی مسئولین و متولیان استان تلاشی برای گرفتن حق آبه های قانونی بهره برداران لرستانی نمی‌کنند استان های همجوار چشم طمع به آب و خاک این استان خواهند داشت.

نسیم دلفان – کامران ساروقی در این باره افزود : در شرایطی که روستا های لرستان با تانکر جهت مصارف شرب آبرسانی می شود عده ای سعی دارند با بازی های سیاسی برسر کم کردن حق آبه های لرستان معامله کنند.

وی گفت : نمایندگان ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی با بی توجهی و شاید هم حساب شده چشم بر روی واقعیتی بستند که نتیجه اش تهدید منابع آبی لرستان است.

عضو هیئت رئیسه سازمان نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور تصریح کرد : وقتی همه شاخص های تخصیص آب مانند شاخص جمعیتی، شاخص اراضی کشاورزی، شاخص میزان سهم تولیدات حوزه آب را در لرستان می بینم و سالانه ۱۲میلیارد متر مکعب آب از استان خارج می شود توقف عملیات اجرایی سد گاوشمار که با احداث آن بخش اعظمی از مشکلات آبی استان حل می شد در سکوت کامل و بدون اطلاع رسانی و شفاف سازی شبهه برانگیز است که در ادامه این اقدام مطالباتی را برای سایر استان ها رقم زد و این اقدام وزارت نیرو و مدیریت منابع آب لرستان در کم کردن حق آبه های لرستان بزرگترین ظلم در حق این مردمی است که شاید نمی خواهند مانند سایر استان ها با تجمع و تحصن فضا را برای گرفتن حق خود ناآرام کنند.

وی از استاندار محترم و مجمع نمایندگان استان خواست در مقابل این زیاده خواهی و همچنین اجحاف در حق مردم لرستان سکوت نکنند.

ساروقی افزود : مردم لرستان خواهان از سر گیری عملیات اجرایی ساخت سد گاوشمار در آینده ای نزدیک هستند تا بار دیگر شاهد رخ دادن اتفاقات تلخ سیل فروردین ۹۸و خسارات ویرانگر آن نباشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *