جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

زیباترین کتاب فروشی‌های جهان+تصاویر

به نظر می‌رسد به دلیل سهولت در به دست آوردن کتاب های الکترونیکی با یک کلیک، محبوبیت کتاب‌فروشی‌های آجری کم شده باشد. با این حال، دوست داران کتاب، معتقدند یک معبد سنتی پر از کتاب‌، می‌تواند یک فضای بسیار جذاب برای اکتشاف، تخیل، سرگرمی و پر کردن تنهایی بوده و با شبکه‌های اجتماعی به رقابت بپردازد. این کتاب فروشی‌های دیدنی و جذاب، خوانندگان را تشویق می‌کنند که تکنولوژی را کنار گذاشته و از کلمه ی چاپ شده بر روی صفحه، لذت ببرند.

۱- کتاب فروشی «libreria El Pendulo»، مکزیکو سیتی، مکزیک

کتابفروشی «libreria El Pendulo»، مکزیکو سیتی، مکزیک

کتابفروشی «libreria El Pendulo»، مکزیکو سیتی، مکزیک

علاوه بر مرور کتاب‌ها در طول قفسه‌ها، می‌توانید یک نوشیدنی خوش مزه و مقداری غذا بخورید، از موسیقی زنده و یا کمدی در بین کتاب فروشی و کافه ی کناری آن لذت ببرید. حتی فردی برای پارک کردن ماشین‌تان وجود دارد و می‌توانید از کافه یا کتاب فروشی فوق العاده خوب لذت ببرید. مطمئن باشید تکان دادن آونگ پر از شن و ماسه که به عقب و جلو  می‌رود، جذابیت های لازم را برای مشتریان فراهم می‌کند.

۲- کتاب فروشی «Polare»، ماستریخت، هلند

کتاب فروشی «Polare»، ماستریخت، هلند

کتاب فروشی «Polare»، ماستریخت، هلندد

از یک کلیسای کاتولیک ۷۰۰ ساله، به یک کتاب فروشی مزین تبدیل شده است. «Polare» که قبلاً «Selexyz» نام داشته است، در واقع یک اتاق از هم جدا شده شامل سه طبقه ی مملو از کتاب با راه پله، آسانسور و پیاده‌رو است. این کتاب فروشی به اندازه ی کافی عجیب است. قبل از شرکت معماری آمستردام، شرکت «Girod + Merkx»، ساختار فعلی آن را طراحی کرد و به عنوان یک کارخانه ی سرپوشیده ی دوچرخه سازی از آن استفاده می‌شده است.

۳- کتاب فروشی «Librería El Ateneo Grand Splendid»، بوینس آیرس، آرژانتین

کتاب فروشی «Librería El Ateneo Grand Splendid»، بوینس آیرس، آرژانتین

کتاب فروشی «Librería El Ateneo Grand Splendid»، بوینس آیرس، آرژانتین

«El Ateneo Grand Splendid» یک سالن نمایش فیلم بازسازی شده ی با شکوه است که در حال حاضر خانه ی کتاب‌های زیادی شده است. این مکان از دهه ی ۱۹۲۰، با جعبه‌های تئاتر برای اتاق مطالعه، سقف نقاشی شده و پرده ی قرمز حفظ شده است. اعتقاد بر این است که بیش از یک میلیون نفر از مردم، هر سال از این کتاب فروشی باشکوه بازدید می‌کنند.

۴- کتاب فروشی «Kid’s Republic»، پکن، چین

کتاب فروشی «Kid’s Republic»، پکن، چین

کتاب فروشی «Kid’s Republic»، پکن، چین

این کتاب فروشی در سال ۲۰۰۵ افتتاح شده است. «Kid’s Republic»، اولین کتاب فروشی در چین می باشد که فقط مخصوص کودکان است. رنگین کمان رنگارنگ، برجسته و درخشان آن برای بچه ها سرگرم‌کننده و مکان راحتی است. این کتاب فروشی بی نظیر و فوق العاده زیبا، آن ها را تشویق می‌کند تا وارد قلمروی تخیل خود شوند. اگر چه این محل به یک بهشت برای بچه ها تبدیل شده است، اما من هم می‌توانم خودم را درون یکی از آن مکعب‌های مخصوص مطالعه، با یک کتاب در دستم تصور کنم. بدون شک این تصور برای شما نیز لذت بخش است.

۵- کتاب فروشی «Shakespeare and Company»، پاریس، فرانسه

کتاب فروشی «Shakespeare and Company»، پاریس، فرانسه

کتاب فروشی «Shakespeare and Company»، پاریس، فرانسه

برای کسانی که عاشق راهروهایی هستند که در آن کتاب‌ها روی هم انباشته شده‌اند، آیا به ساحل سمت چپ پاریس نگاهی انداخته‌اند. این مکان پنهان شده در پشت نوتردام، «Shakespeare and Company» است. یک کتاب فروشی انگلیسی زبان که در سال ۱۹۵۱ توسط جورج ویتمن باز شده است. این کتاب‌فروشی در فیلم «نیمه شب در پاریس» اثر «وودی آلن» نشان داده شده بود.

۶- کتاب فروشی «Bart»، اٌجای، کالیفرنیا

کتاب فروشی «Bart»، اجای، کالیفرنیا

کتاب فروشی «Bart»، اجای، کالیفرنیا

علاوه بر مجموعه کتاب های این کتاب فروشی «Richard Bartinsdale»، مجموعه‌ای از قفسه‌های کتاب در سال ۱۹۶۴ در وسط یک پیاده رو در کالیفرنیا ساخته است. به طوری که عابران می‌توانند در پیاده‌رو آن ها را مرور کنند. Bart امروزی، بزرگ ترین کتاب فروشی فضای باز در جهان می باشد که مجموعه‌ای وسیع از کتاب‌های کمیاب است.

۷- کتاب فروشی «Ler Devagar»، لیسبون، پرتغال

کتاب فروشی «Ler Devagar»، لیسبون، پرتغال

کتاب فروشی «Ler Devagar»، لیسبون، پرتغال

این کتاب فروشی بیان‌گر هنر مدرنی است که در یک کارخانه ی سابق در لیسبون ساخته شده است. این ساختمان در سال ۱۸۶۴ برای تولید پارچه و نخ ساخته شد. خوانندگان می توانند در کتاب های پرتغالی و بین‌المللی در موضوعات مختلف کاوش کنند، در حالی که یک دوچرخه ی بال‌دار، بالای سر شما قرار دارد.

۸- کتاب فروشی «LibreríaAcqua Alta»، ونیز، ایتالیا

کتاب فروشی «LibreríaAcqua Alta»، ونیز، ایتالیا

کتاب فروشی «LibreríaAcqua Alta»، ونیز، ایتالیا

تنها در ونیز، می‌توانید هزاران کتاب را در داخل یک قایق شناور، گاندولا و حتی وان حمام پیدا کنید! صاحب آن «Luis Frizzio»، یک ونیزی ۷۰ ساله است. گربه‌های زیادی دارد که عاشق پرسه زدن در میان کتاب‌ها هستند. این فروشگاه مشرف به یکی از کانال‌های معروف ونیز است.

۹- کتاب فروشی «Livraria Lello E Irmao»، پورتو، پرتغال

کتاب فروشی «Livraria Lello E Irmao»، پورتو، پرتغال

کتاب فروشی «Livraria Lello E Irmao»، پورتو، پرتغال

برای طرف داران هری پاتر، این کتاب فروشی ممکن است آشنا به نظر برسد، به این دلیل که چندین بار در سری فیلم‌های هری پاتر نشان داده شده است. نمای بیرونی «نئوگوتیک»، دیوار تزئین شده، سقف شیشه‌ای رنگ آمیزی شده همراه با ستون آراسته شده، شما را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد. شاید اگر قصدی برای خرید کتاب نداشته باشید، این کتاب فروشی شما را فریفته ی خود ساخته و ناخودآگاه مجبور به خرید کتاب شوید.

۱۰- مرکز کتاب آمریکا «he American Book Center»، آمستردام، هلند

مرکز کتاب آمریکا «he American Book Center»، آمستردام، هلند

مرکز کتاب آمریکا «he American Book Center»، آمستردام، هلند

مرکز کتاب آمریکایی و یا «ABC»، نقش مهمی در ارتقای ادبیات انگلیسی در شهرهای چند فرهنگی آمستردام ایفا می‌کند. برای یک عاشق کتاب، ABC بیشتر از یک فروشگاه کتاب و یا مجلات سازمان یافته با محیط داخلی و دلپذیر است. بخش خانه ی درختی آن، شاهد بسیاری از حوادث، کنفرانس‌ها، کارگاه‌های آموزشی، دوره‌های آموزشی و اجرای برنامه توسط هنرمندان آینده بوده است.

۱۱- کتاب فروشی «Plural Bookshop»، براتیسلاوا، اسلوواکی

کتاب فروشی «Plural Bookshop»، براتیسلاوا، اسلوواکی

کتاب فروشی «Plural Bookshop»، براتیسلاوا، اسلوواکی

«Plural Bookshop»، ممکن است نسبت به بسیاری از فروشگاه های تازه تاسیس کوچک تر باشد، اما طراحی هوشمندانه و خلاقانه ی آن باعث شده تا ارزش دیدن داشته باشد. در این کتاب فروشی فوق العاده، قفسه‌ها بین طبقات چوبی قرار گرفته‌اند که به عنوان صندلی برای خوانندگان و سالنی برای تماشاگران در طول مذاکرات و رویدادها عمل می‌کنند. همچنین یک کافی شاپ در بالاترین طبقه ی آن قرار دارد.

۱۲- کتاب فروشی «Librairie Des Colonnes»، تنگر، مراکش

کتاب فروشی «Librairie Des Colonnes»، تنگر، مراکش

کتاب فروشی «Librairie Des Colonnes»، تنگر، مراکش

این کتاب فروشی تاریخی، نقطه ی عطف معروف معماری شگفت‌انگیز مراکش و یکی از جذابیت های این کشور است. این کتاب فروشی در مدتی طولانی، پذیرای نویسندگان معروفی بوده است و گاهاً توسط آن ها ساخته شده است. آن ها اینجا را خانه ی دائم خود کرده و یا برای چند ماه در آن جا اقامت داشته‌ اند. صاحبان این کتاب فروشی که «Pierre Bergé» و «Simon-Pierre Hamelin» می باشند، اغلب وقایعی مانند خرید کتاب، نمایش فیلم و موسیقی شب را سازماندهی می‌کنند.

۱۳- کتاب فروشی «Books Actually»، سنگاپور

کتاب فروشی «Books Actually» ، سنگاپور

کتاب فروشی «Books Actually» ، سنگاپور

این کتاب فروشی مستقل را حتماً ببینید. این کتاب فروشی، مکانی تخصصی در حوزه ی داستان و ادبیات می باشد.  هر چند که این کتاب فروشی در سال ۲۰۰۵ افتتاح شده و نسبتاً جدید است، اما در حال حاضر یکی از زیبا ترین مکان‌ها در سنگاپور به شمار می‌رود. با یک صندلی راحت و گرم، می‌توانید از تجربه ی داشتن یک گنجینه ی کتاب و همچنین اقلام مربوط به گذشتگان مانند ماشین تحریر، نهایت لذت را ببرید.

۱۴- کتاب فروشی «Librairie Avant-Garde»، نانجینگ، چین

کتاب فروشی «Librairie Avant-Garde»، نانجینگ، چین

کتاب فروشی «Librairie Avant-Garde»، نانجینگ، چین

در سال ۲۰۱۳، CNN عنوان زیباترین کتاب فروشی چین را به این کتاب فروشی داد. این کتاب فروشی زیبا، در یک پارکینگ با بیش از ۴۰۰۰ فوت مربع واقع شده است، که قبلاً از آن به عنوان یک پناهگاه بمب استفاده می‌شده است. به جای یک قفسه برای پرفروش‌ترین کتاب‌ها، بازدید کنندگان با مجسمه ی «متفکر» (Rodin)، استقبال می‌شوند.

۱۵- کتاب فروشی «Livraria da Vila»، سائو پائولو، برزیل

کتاب فروشی «Livraria da Vila»، سائو پائولو، برزیل

کتاب فروشی «Livraria da Vila»، سائو پائولو، برزیل

آن‌چه که طراحی «Livraria da Vila» را منحصر به فرد کرده است، این است که از کتاب نه تنها به عنوان یک محصول برای فروش، بلکه به عنوان یک عنصر تزئینی استفاده شده است. «Isay Weinfeld»، به زیبایی تمام، هر گوشه از این فروشگاه از جمله اطاق‌های میانی را در طبقه همکف، طوری طراحی کرده که بازدید کنندگان بتوانند طبقه ی دیگر را ببینند.

۱۶- کتاب فروشی «Bookabar Bookshop»، رم، ایتالیا

کتاب فروشی «Bookabar Bookshop»، رم، ایتالیا

کتاب فروشی «Bookabar Bookshop»، رم، ایتالیا

این کتاب فروشی، بزرگ ترین نمایشگاه بین رشته‌ای در مرکز رم واقع شده است. سه اتاق بزرگ هوایی دارد، که دو مورد از آن ها به کتاب، کاتالوگ، دی وی دی و سی دی اختصاص داده شده‌اند، در حالی که سومین اتاق شامل یک فروشگاه موزه ی شیک می‌شود. کنار کتاب فروشی یک کافه است، با منویی که از مجموعه ی موجود موزه الهام گرفته است.

۱۷- کتاب فروشی «John K. King Used And Rare Books»، دیترویت، میشیگان

کتاب فروشی «John K. King Used And Rare Books»، دیترویت، میشیگان

کتاب فروشی «John K. King Used And Rare Books»، دیترویت، میشیگان

این خانه شامل بیش از یک میلیون کتاب در یک کارخانه ی رها شده در زمین‌های صنعتی «دیترویت» است. آیا نیاز است بیشتر بگوییم؟ می‌توانید ساعت هایی از وقت خود را در این جا صرف کنید و گوهرهای زیادی یکی پس از دیگری بیابید. علائم مقوایی و رایحه ی شومیز کپک زده، احساس صنعتی را در این فروشگاه اضافه می‌کند.

۱۸- کتاب فروشی «Barter Books، آلنویک»، انگلستان

کتاب فروشی «Barter Books، آلنویک»، انگلستان

کتاب فروشی «Barter Books، آلنویک»، انگلستان

به سال ۱۹۹۱ برمی‌گردد، زمانی که «مری مانلی» به دلیل حواله ی بیش از اعتبارش تصمیم به بازگشایی یک کتاب فروشی دست دوم در ایستگاه قطاری قدیمی گرفت. این کتاب فروشی، طبق یک سیستم مبادله، با نام «مبادله ی کتاب ها» فعالیت می نماید. این سرفصل‌های کتاب فروشی در سال ۲۰۰۱ بود، زمانی که صاحب آن پوستر قدیمی جنگ جهانی دوم را با شعار «آرامش خود را حفظ کنید و ادامه دهید» پیدا کرد و طراحی ساده‌اش آن را به یک پدیده ی بین المللی تبدیل کرد.

۱۹- کتاب فروشی «Cook & Book»، بروکسل، بلژیک

کتاب فروشی «Cook & Book»، بروکسل، بلژیک

کتاب فروشی «Cook & Book»، بروکسل، بلژیک

این کتاب فروشی، در خط اصلی مترو در بروکسل قرار دارد و یک کتاب فروشی به اضافه ی رستوران است. با نام آن گیج نشوید. با این که این کتاب فروشی «آشپزی و کتاب» نام دارد، اما دارای کتاب‌های تخصصی در آشپزی نیست. در عوض، این کتاب فروشی، ترکیب منحصر به فردی از مواد غذایی خوب با کتاب خوب و استفاده از شعار «در حال خوردن بخوانید»، است.

۲۰- کتاب فروشی «Atlantis Books»، سانتورینی، یونان

کتاب فروشی «Atlantis Books»، سانتورینی، یونان

کتاب فروشی «Atlantis Books»، سانتورینی، یونان

هنگامی که دو دوست جوان تصمیم گرفتند یک کتاب فروشی در این جزیره باز کنند، یک خانه ی قدیمی روستایی را به یک محل جادویی تبدیل کردند. این تنها چیزی بود که در جزیره ی مدیترانه از بین رفته بود. آن ها یک پناهگاه برای خوانندگان و نویسندگان مهیا نمودند. «آتلانتیس» میزبان جشنواره‌هایی بود که شرکت کنندگان می توانستند در حین غروب آفتاب در تراس مطالعه کنند و از منظره ی دریا لذت ببرند. آن ها حتی چاپ و نشر خود را در اتاق پشت مغازه راه انداختند.

۲۱- کتاب فروشی «Brazenhead Books»، نیویورک، ایالات متحده ی آمریکا

«Michael Seidenberg»، پس از اجاره ی فضای بالای سقف در بروکلین، مغازه ی کتاب‌های دست دوم خود را به بالای سمت شرقی آپارتمان منتقل کرد. تا آن زمان، آن جا مخفی بود و حتی برای بسیاری از افرادی که در همان ساختمان زندگی می‌کردند، ناشناخته بود. برای بازدید، باید او را صدا کنند و یک وقت ملاقات از او بگیرند.

۲۲- کتاب فروشی «Le Bal Des Ardents»، لیون، فرانسه

کتاب فروشی «Le Bal Des Ardents»، لیون، فرانسه

کتاب فروشی «Le Bal Des Ardents»، لیون، فرانسه

عبارت فرانسوی به معنای «توپ سوزان»، یک کتاب فروشی کوچک با ورودی قوسی شکل چشم نواز است. این کتاب فروشی در سال ۲۰۰۳ افتتاح شده است تا از نویسندگان ناشناخته، چاپ و نشر و یا تم‌های مستقل که فروشگاه های سنتی قیمت کمی دارند، دفاع کند.

۲۳- کتاب فروشی «Librairie Ptyx»، بروکسل، بلژیک

کتاب فروشی «Librairie Ptyx»، بروکسل، بلژیک

کتاب فروشی «Librairie Ptyx»، بروکسل، بلژیک

«La LibrairePtyx» برای فرهنگ لغاتش مشهور است. این کتاب فروشی، نمایی شامل تصاویر و مختصری از برخی نویسندگان که کتاب‌هایشان را در آن جا به فروش می‌رسانند، دارد. این کتاب فروشی طیف گسترده‌ای از مطالب ادبیات، با تمرکز بر تسهیل گفت و گو و تبادل دیدگاه‌ها را ارائه می‌دهد.

۲۴- کتاب فروشی «Book Now»، بندیگو، استرالیا

در این کتاب فروشی استرالیا، می توانید کتاب‌های قدیمی را بر روی قفسه های بسته‌بندی شده‌، بر روی میزها قرار داد و در آلاچیق‌های کوچکی طبقه بندی کرد. غژ غژ کف‌پوش چوبی و راه پله ای که به یک نیم طبقه ی پر از کتاب می‌رسد، زیبایی این کتاب فروشی را دو چندان کرده است. رفتن به «Book Now» و پیدا نکردن کتاب مورد علاقه‌ یتان در بین ۶۰۰۰۰ عنوان کتاب دست‌ دوم و یا بیشتر، می‌تواند بعید به نظر رسد.

۲۵- کتاب فروشی «LivrariaCultura»، سائو پائولو، برزیل

کتاب فروشی «LivrariaCultura»، سائو پائولو، برزیل

کتاب فروشی «LivrariaCultura»، سائو پائولو، برزیل

«LivrariaCultura» در سال ۱۹۴۸، توسط «Eva Herz» بازگشایی شد. وی برلین را سال ۱۹۳۸ برای فرار از دست نازی‌ها ترک کرد. او با استفاده از یک اتاق یدکی در خانه به عنوان یک کتابخانه ی اجاره‌ای شروع کرد و در نهایت راه خود را برای داشتن بزرگ ترین کتاب فروشی برزیل ادامه داد. مجسمه‌های عظیم‌ جثه ی اژدها، مکان‌هایی برای لم دادن و چهار طبقه راهروی پر از کتاب، شما را سرگردان می‌کند.

۲۶- کتاب فروشی «Brattle Bookshop»، بوستون، ایالات متحده ی آمریکا

کتاب فروشی «Brattle Bookshop»، بوستون، ایالات متحده ی آمریکا

کتاب فروشی «Brattle Bookshop»، بوستون، ایالات متحده ی آمریکا

این کتاب فروشی، در سال ۱۸۲۵ تاسیس شد و یکی از بزرگ ترین مغازه‌های کتاب‌های قدیمی در کشور است. این فروشگاه نام خود را از خیابان «Brattle» در بوستون جایی‌که در اصل در آن جا بوده، گرفته است. امروزه، در خیابان غربی در مرکز شهر بوستون قرار دارد. پارکینگ خالی در کنار آن، به عنوان یک فضای باز در خدمت کتاب‌فروشی است، البته اگر آب و هوا اجازه دهد.

۲۷- کتاب فروشی «Powell’s Books»، پورتلند، ایالات متحده ی آمریکا

کتاب فروشی «Powell’s Books»، پورتلند، ایالات متحده ی آمریکا

کتاب فروشی «Powell’s Books»، پورتلند، ایالات متحده ی آمریکا

رسیدن به «Powell» بسیار سخت و دارای مشکلات زیادی است. بدون تردید شما برای پیدا کردن راه خود، به یک نقشه نیاز دارید که این فروشگاه یکی از آن ها را برای شما فراهم می‌کند. این فروشگاه قبلاً نمایندگی خودرو بود، اما در حال حاضر، به نقطه ی عطفی برای فروش کتاب‌های قدیمی و جدید در پورتلند تبدیل شده است.

۲۸- کتاب فروشی «Daunt Books Marylebone»، لندن، انگلستان

کتاب فروشی «Daunt Books Marylebone»، لندن، انگلستان

کتاب فروشی «Daunt Books Marylebone»، لندن، انگلستان

کتاب ها کاملاً مرتب و در صفوف زیبایی در کنار دیوارهای ساختمان «Edwardian» قرار گرفته‌اند. این شرایط فوق العاده جالب و منظره ی زیبا، محیط مناسبی را برای یکی از ارزشمندترین کتاب فروشی های مستقل لندن فراهم کرده است. نیم‌طبقه ی باشکوه و فضای آرام در ساختمان، محیطی مانند دانشگاه‌ و مانند یک کتابخانه ی دانشگاهی قدیمی را ایجاد کرده است.

۲۹- کتاب فروشی «Munro’s Books»، ویکتوریا، کانادا

کتاب فروشی «Munro’s Books»، ویکتوریا، کانادا

کتاب فروشی «Munro’s Books»، ویکتوریا، کانادا

«Munro’s Books» از سوی روزنامه‌نگاران، با شکوه ترین کتاب فروشی در کانادا و احتمالاً در شمال آمریکا توصیف شده است. این فروشگاه، از سال ۱۹۸۴ در مرکز شهر قدیمی ویکتوریا و ساختمان قبلی رویال بانک کانادا قرار گرفته است.

۳۰- کتاب فروشی «Liberia Altair»، بارسلونا، اسپانیا

کتاب فروشی Liberia Altair، بارسلونا، اسپانیا

کتاب فروشی Liberia Altair، بارسلونا، اسپانیا

بزرگ ترین کتاب فروشی تخصصی سفر در جهان و احتمالاً یکی از زیباترین کتاب فروشی‌ها است. این کتاب فروشی بی نظیر، برای چندین دهه الهام‌بخش مسافران جهت شروع ماجراجویی‌های بعدی آن ها بوده است. کتاب راهنما را بردارید، بر روی نیمکت زیر ستون آهنی تزئین‌شده بنشینید و اجازه دهید تصورات‌تان پرواز کنند. از زندگی لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *