پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳

زمین های خالی، ساختمان های متروکه و جای خالی مدیریت شهری

مطلب زیر درباره مدیریت شهری ، در رسانه های مرکز استان منتشر شد ، اما این مطلب فقط مختص شهر خرم آباد نیست بلکه در جای جای شهر نورآباد نیز این مشکل به شدت قابل لمس است و باید مورد توجه شورای شهر و شهرداری قرار گیرد

▫️زمین های خالی، ساختمان های متروکه و جای خالی مدیریت شهری

✍️ اگر در سطح شهر ، گردشی داشته باشید، حتما ده ها زمین خالی و یا ساختمان های متروکه را مشاهده خواهید کرد. این معضل از جوانب بسیاری قابل بررسی است. این زمین های بلااستفاده و ساختمان ها متروکه موجب شوریدگی نماهای شهری، آلودگی های محیطی و بهداشتی، ایجاد محل های تجمع افراد خیابانی و… می باشد.

اما یکی دیگر از جوانب قابل بررسی این مساله، به چالش کشیدن مدیریت شهری است. اگر پلاک زمین های خالی داخل شهر و ساحتمان های متروکه بررسی شود، شاهد حجم بالای این اماکن خواهیم بود. هر چند که ممکن است مالکیت خصوصی، مانع از عملی شدن اقدامات موثر برای رفع این مساله باشد، اما می توان با تصویب آیین نامه ها و مدیریت مناسب شهری، بخشی از این مشکلات را رفع کرد.

الزام مالکان زمین به دیوار کشی با نمای مناسب، اخد مالیات بر زمین و املاک خالی، ایجاد فضای سبز در زمین های خالی و… از جمله راهکارهای معلوم و اولیه برای رفع این مساله است.

توجه و تمرکز بر این موضوع، می تواند این تهدید را به فرصتی مناسب برای زیباسازی شهر ، فراهم آورد.


» سایر یادداشت های ارسالی را مطالعه کنید (اینجا / کلیک نمایید)


Skill
50%

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *