جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

خنده دارترین نقد سال در یکی از رسانه های دلفان

اخیرأ سرپرست مرکز فنی و حرفه ای دلفان طی مصاحبه ای با خبرنگار نسیم از برگزاری همایش ملی و بین المللی مهارت آموزی در پایتخت کشور خبر داد…


نسیـــم دلفـان – به طور معمول همایش ها و همچنین مسابقات علمی ، فرهنگی و حتی ورزشی در سطح کشور هرچند ملی یا منطقه ای باشد اما هربار به میزبانی یکی از استانهای کشور برگزار می شود چنانکه بارها شاهد بودیم استان لرستان نیز میزبان چنین همایش های ملی و منطقه ای بوده است.

خیلی دور نمی رویم – چند ماه پیش شهرستان دلفان میزبان مسابقات دوصحرانوردی کارگران کشور بود و از استانهای مختلف علاقه مندانی در این برنامه شرکت کردند. این برنامه بازتاب خوبی هم در رسانه های کشور داشت.

اکنون همایش ملی و بین المللی مهارت آموزی به میزبانی تهران برگزار خواهد شد و سرپرست مرکز فنی و حرفه ای دلفان طی مصاحبه و ارائه توضیحاتی در این باره از شهروندان خود و علاقه مندان خواسته است با ارائه مقالاتی علمی و تحقیقی درباره موضوع همایش ، خودی نشان دهند بلکه در صورت موفقیت و پذیرش مقالات آنان ، علاوه بر اینکه شخصأ از مزایای آن بهره مند شوند ، از طرفی باعث شوند نام دلفان در این همایش بین المللی مطرح گردد. (اینجا)

اینک یکی از رسانه های دلفان به قلم یک شهروند (مثلأ دغدغه مند) که گویی دغدغه دیگری نداشته است ، این مصاحبه و اطلاع رسانی مسئول فنی و حرفه ای را به نقد کشانده است (آنهم چه نقد علمی و کارشناسانه ای)

وی اطلاع رسانی این مسئول را تشریح عملکرد دیگران نامیده و در تیتر آغازین مطلب علمی اش نوشته است : وقتی که مدیران به جای تشریح عملکرد خود از عملکرد پایتخت می گویند.

وی در ادامه نوشته است:

انتظار می رود که روئسای محترم ادارات دولتی شهرستان بیش از آنکه دغدغه ی شرح عملکرد مدیران همتا در دیگر مناطق کشور را داشته باشند به شرح عملکرد خود بپردازند.

رسانه های جمعی روز گذشته در مصاحبه ای با سرپرست فنی و حرفه ای شهرستان دلفان بدون هرگونه اشاره به عملکرد و فعالیت های فنی و حرفه ای در دلفان،از برگزاری همایش بین المللی و ملی مهارت آموزی و اشتغال در تهران خبر دادند.

این نویسنده محترم که رسانه مورد نظر ، ایشان را خبرنگار افتخاری خود نامیده است ، با اشاره به اینکه مرکز همایش های سازمان فنی و حرفه ای کشور پیش از این اطلاعیه ای درباره برگزاری این همایش منتشر کرده است ، تصویر زیر را بعنوان سندی محکم بر کشف بسیار ارزشمند خود منتشر کرده است.

http://newtadbir.ir/wp-content/uploads/2016/04/%D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%B1-%D9%87%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D9%81%D9%86%DB%8C-%D9%88-%D8%AD%D8%B1%D9%81%D9%87-%D8%A7%DB%8C.jpg

وی بحث اطلاع رسانی این مسئول و درخواست ایشان برای حضور علاقه مندان همشهری اش برای شرکت در این همایش ملی و بین المللی را جرم سنگینی دانسته و نوشته است :

بطور معمول و بر اساس عرف اداری، مدیران دوایر دولتی در مصاحبه های مطبوعاتی و خبری تنها به مباحث و اخبار جغرافیای تحت مدیریت خود می پردازند و تنها در مواردی در ارتباط با دیگر مناطق کشور اظهار نظر می کنند که قصد مقایسه کردن داشته باشند و یا اینکه برای تکمیل خبر و مطلب مربوط به حوزه کاری خود نیازمند اشاره به دیگر مناطق باشند.

این منتقد عزیز اطلاع رسانی یک همایش کشوری را شرح عملکرد مدیران همتا عنوان کرده و در بخش دیگری از نقد علمی خود نوشت : انتظار می رود که روئسای محترم ادارات دولتی شهرستان بیش از آنکه دغدغه ی شرح عملکرد مدیران همتا در دیگر مناطق کشور را داشته باشند به شرح عملکرد خود بپردازند تا از سوی شهروندان و خوانندگان به بی عملکردی و تمسک جویی به عملکرد دیگران برای موثر قلمداد مدیریت خود متهم نشوند و یا به عبارتی بهتر مردم آنان را از مصادیق مثل:” منم آنکه رستم بود پهلوان” عنوان ننمایند.

الفاظ پایانی این نگارنده محترم و ذکر جملاتی مانند (…بی عملکردی و تمسک جویی به عملکرد دیگران برای موثر قلمداد مدیریت خود…) نشان می دهد نگارنده به شدت قصد تخریب این مسئول را داشته اما دلیل قانع کننده ای برای حمله به ایشان را نداشته است.

به نظر می رسد این دوست عزیز بهتر است برای ضعیف نشان دادن عملکرد مدیر مورد نظر از روش های علمی تری استفاده کند.


 تازه ترین اخبار منطقه را مستقیمأ از طریق ترمینال خبری نسیم دلفان دریافت کنید.
برای عضویت در کانال خبری نسیم دلفان روی تصویر زیر کلیک نمایید.

12

یک نظر

  1. با سلام وخدا قوت خدمت استاد ارجمند جناب آقای محمدی، باید خدمت جنابعالی واین دوست عزیز عرض کنم که اطلاع رسانی بنده ازطریق رسانه محلی وادارات شهرستان دستورمدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان لرستان یوده که به تمام شهرستانهای استان ابلاغ گردیده است.
    ……
    هفدهمین دوره مسابقات ملی مهارت

    مهلت ثبت نام: ۱۵ اردیبهشت۱۳۹۵
    آزمون مرحله شهرستانی: ۲۵ اردیبهشت ۹۵
    مرحله استانی: ۷ و ۸ مرداد ۱۳۹۵
    مرحله کشوری: نیمه دوم مهرماه ۱۳۹۵

    علاقمندان جهت شرکت در هفدهمین مسابقات ملی مهارت از طریق پورتال سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به آدرس اینترنتی
    مراجعه نمایند. advari.irantvto.ir
    متولدین ۱۱ دی‌ماه ۱۳۷۰ به بعد برای شرکت در رشته‌های « ساخت و تولید تیمی » و «مکاترونیک» و متولدین ۱۱ دیماه ۷۳ به بعد در بقیه رشته‌ها می‌توانند ثبت نام کنند.
    داوطلبانی که تمایل به شرکت دراین مسابقه را دارند می توانندبه سایت advari.irantvto.ir مراجعه کنند. و مدارک مورد نیاز را به مرکز فنی و حرفه ای شهرستان دلفان تحویل نمایند.
    شرکت کنندگان متولد ۱۱ دی ماه ۱۳۷۸ به بعد شرایط سنی حضور در مسابقات ملی مهارت را دارا نمی باشند .مدال آوران مسابقات ملی مهارت، ادوار گذشته مجاز به شرکت درهیچ یک از رشته های مسابقات ملی مهارت نمی باشند مدال آوران رشته های انفرادی ادوار گذشته به شرط داشتن شرایط سنی می توانند در این دوره دریکی از دو رشته «مکاترونیک» و «ساخت وتولید تیمی»حضور یابند .
    وحضور شرکت کنندگانی که در مرحله کشوری مدال کسب نکرده اند تا ۳ دوره شرکت درمسابقات بلامانع می باشد.
    رشته های هفدهمین مسابقات ملی مهارت عبارتند از: فناوری اطلاعات مدیریت سیستم‌های تحت شبکه، لوله کشی، اتصالات چوبی، الکترونیک، صافکاری خودرو، نقاشی خودرو، طراحی فضای سبز تیمی، گل آرایی، آکواترونیک، آجر چینی، آشپزی، قنادی، کاشی کاری دیوار و کف، و جوشکاری، ساخت و تولید تیمی، مکاترونیک، رباتیک، طراحی صفحات وب، جواهر سازی، تاسیسات الکتریکی، کابینت، فناوری اتومبیل، فناوری اطلاعات نرم‌افزار، تبرید و تهویه، فناوری طراحی گرافیک، کابینت سازچوبی، کنترل صنعتی،تراش سی ان سی، فرز سی ان سی، طراحی مهندسی مکانیک.
    هدف اصلی برگزاری این مسابقات: ارتقاء فرهنگ مهارت آموزی در میان جوانان، شناسایی افراد نخبه، توانمند و کارآفرین، ایجاد فرصتی مناسب برای تبادل اطلاعات فنی و تجارب حرفه‌ای، کشف استعدادهای حرفه‌ای جوانان و ایجاد انگیزش در جوانان برای کسب مهارت می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *