شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

جوابیه اداره‌کل کتابخانه های استان لرستان به کنایه انتقادی نسیم دلفان با عنوان تقسیم عادلانه!

روز گذشته خبری مبنی بر تقسیم اعتبارات مربوط به ساخت کتابخانه های استان لرستان منتشر شد که نوع تقسیم این اعتبارات اندکی تعجب برانگیز بود و مورد نقد کنایه‌وار نسیم دلفان قرار گرفت

لینک پست انتقادی نسیم دلفان (اینجا / کلیک نمایید)

اداره کل کتابخانه های عمومی استان لرستان با ارسال جوابیه زیر به انتقاد نسیم دلفان پاسخ داد.

✍? مدیر محترم کانال خبری “نسیم دلفان”
با سلام و احترام
ضمن تقدیر از تلاش های شما در حوزه اطلاع رسانی، پیرو درج مطلبی در خصوص «تقسیم عادلانه» در کانال تلگرامی تحت مدیریت حضرتعالی، مطلب زیر جهت تنویر افکار عمومی مردم شریف و فرهیخته استان لرستان به حضور اعلام میگردد:

? در خصوص تقسیم اعتبارات پروژه های کتابخانه استان در جریان سفر آیت الله رئیسی، ریاست محترم جمهوری به استان لرستان، به استحضار می رساند اداره کل کتابخانه های عمومی لرستان در همه پروژه های ساخت عمومی در سطح استان فقط دستگاه بهره بردار بوده و مجری سایر دستگاه های مربوطه می باشد، اما این اداره کل همواره وظیفه خود می داند در راستای توسعه کتابخانه های عمومی نهایت تلاش خود را داشته باشد، به همین منظور چندین جلسه کارشناسی طی ماه های گذشته در خصوص همه پروژه های کتابخانه ای استان برگزار و میزان اعتبار لازم برای هریک از پروژه ها برآورد گردید.

?در این راستا برای تکمیل کتابخانه مرکزی خرم اباد در زمینی با مساحت ۸۰۰۰ مترمربع و با گذشت ۱۸ سال از کلنگ زنی آن، ۴۰ میلیارد تومان، و برای تکمیل هر یک از پروژه های کتابخانه شهرستان های دلفان، سلسله، دورود و پلدختر نیز ۵ میلیارد اعتبار نیاز می باشد. که این اعتبارات با درایت و رایزنی های دکتر زیویار، استاندار محترم لرستان؛ دکتر دالوند، سرپرست محترم معاونت عمرانی استانداری لرستان و مساعدت حضرت آیت الله رئیسی و دکتر اسماعیلی، وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص داده شد.

? اداره کل کتابخانه های عمومی استان در چند سال اخیر همواره توسعه کتابخانه های عمومی در سطح همه مناطق استان به ویژه مناطق محروم را وظیفه خود دانسته و علی رغم همه محدودیت های مالی افتتاح و بازگشایی ۱۲ باب کتابخانه عمومی از جمله در شهرستان های رومشکان، کوهدشت، چگنی، الیگودرز، ازنا، بروجرد و خرم آباد نتیجه آن بوده است. در سایر پروژه ها نیز با پیگیری های لازم پیشرفت قابل توجه ای رخ داده است. امید است با تسریع در تکمیل این پروژه ها توسط دستگاه مجری بزودی شاهد افتتاح آنها باشیم.


? کلنگ ساخت کتابخانه شماره دو شهرستان دلفان در سال ۱۳۹۱ با زیربنای ۱۲۰۰ متر مربع به زمین زده شده و پس از چند سال توقف با پیگیری های صورت گرفته در حال حاضر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با تخصیص کامل ۵ میلیارد تومان اعتبارات سفر ریاست محترم جمهوری تکمیل خواهد شد.

? در پایان اعلام می دارد اداره کل کتابخانه های عمومی لرستان این آمادگی را داشته به محض تکمیل پروژه از سوی مجری و تحویل به این اداره کل، در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به تجهیز و افتتاح کتابخانه اقدام نمایند و این مهم در ۱۲ کتابخانه افتتاح شده سه سال گذشته اتفاق افتاده و در آینده نیز محقق خواهد شد.

? روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی لرستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *