پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تیتر تاسف برانگیز رسانه های کشور درباره شهرستان دلفان / چه کسی این خبر را مخابره کرد؟

وقتی رفتار نابهنجار یک انسان بی فرهنگ حیثیت یک شهرستان ۱۶۰ هزار نفری را به باد می دهد!

✍️ رضا محمدی:
هر چقدر هم خبرنگاران رسانه های دلفان سعی در مخفی کردن این خبر ناخوشایند داشتند اما متاسفانه با مصاحبه فرماندار این شهرستان سعی و تلاش رسانه ها بی ثمر ماند و گزارشی که نباید منتشر می شد برای رسانه های کشور مخابره شد.

(درگیری مسلحانه در دلفان بخاطر یک صندلی…)

داستان از چه قرار است…
دو شب پیش در نیمه های شب وقتی اتوبوس نورآباد پُر از مسافر راهی تهران می شود ناگهان در میانه راه در حوالی شهر برخوردار فردی سوار اتوبوس شده و ادعا می کند که فلان صندلی مال من بوده و برای من رزرو شده ، این در حالی است که فرد دیگری روی آن صندلی نشسته است.
به گفته شاهدان عینی ، تنش بین این فرد با شخصی که روی صندلی نشسته به سرعت بالا می‌گیرد و ناگهان مسافر تازه وارد با رفتاری وحشت‌آور سلاح کمری از پهلوی خود در‌آورده و شلیک می‌کند که به شیشه عقب اتوبوس برخورد کرده و شیشه با صدای مهیبی روی سر مسافران عقب اتوبوس می ریزد.

وقتی اتوبوس و مسافران با همین تنش های رعب‌آور و ترسناک به کلانتری برخوردار می‌رسند فرد مورد نظر بلافاصله از اتوبوس پیاده شده و پا به فرار می‌گذارد.

الحمدالله در این ماجرای خطرناک و غیر طبیعی کسی صدمه جدی ندیده است.

این خبر بلافاصله به گوش خبرنگاران رسانه های دلفان رسید ولی هیچ یک از رسانه های شهرستان حاضر نشدند چنین خبری را مخابره کنند و سعی کردند خبر به رسانه های استان و کشور درز پیدا نکند.

اما در کمال تاسف ناگهان متوجه شدیم فرماندار شهرستان در گفتگوی خبری که ظاهرأ از طریق روابط عمومی فرمانداری منتشر شده پرده از این ماجرا برداشت.

خبرنگار نسیم دلفان فوری طی تماسی که با فرماندار داشت از وی تقاضا کرد برای حفظ آبروی شهرستان دستور دهد این خبر از روی خروجی کانال روابط عمومی حذف شود و جناب آقای قهرمانی هم توجیه خبرنگار ما را پذیرفته و منطقی دانست و در کمتر از چند دقیقه خبر حذف شد.

تا چندین ساعات بعد هم کاملأ سایت های خبری شهرستان و استان و همچنین کانال های فضای مجازی را لحظه به لحظه رصد کردیم تا مطمئن شویم خبر به رسانه های دیگر درز نکرده باشد و چند ساعتی که گذشت تقریبأ مطمئن شدیم خبر مسکوت مانده است.

اما ناگهان…
اما ناگهان خبرگزاری رُکنا یکی از خبرگزاری های مهم و پر بیننده کشور از زبان فرماندار (همان مصاحبه ای که حذف شده بود) خبر را با این تیتر (درگیری مسلحانه در دلفان بخاطر یک صندلی…) منتشر کرد و دقایقی بعد تیتر بسیاری از خبرگزاری های کشور و استان و همچنین کانال های خبری فضای مجازی این جمله تاسف برانگیز شد.

با خواندن این تیتر روی خروجی رسانه های کشور چقدر حالمان خراب شد.

این حال خراب فقط برای من نیست ، مطمعنأ هر دلفانی نجیب زاده ای برای زادگاهش اینگونه تعصب دارد ، اما چه کنیم که با رفتارهای نابهنجار و غیرفرهنگی یک یا چند نفر اینگونه باید شاهد سرافکندگی ۱۶۰ هزار نفر انسان مظلوم در این شهرستان محروم باشیم که به رغم تمام کمبودها و محرومیت ها اما همیشه سعی کرده‌اند در میان مردمان این سرزمین کهن بنام ایران اسلامی سرافکنده نباشند.

جا دارد از دستگاه قضایی شهرستان تقاضا نماییم با پیگیری و دستگیری این فرد معلوم الحال (مهاجم تیرانداز) که اینگونه باعث رعب و وحشت در میان مسافران اتوبوس شده و همچنین باعث ایجاد آبروریزی این همه انسان همشهری خود در سطح کشور شده برخوردی قاطع بعمل آید.

دوم باید دست مریزاد گفت خدمت فرماندار محترم برای این مصاحبه عجیب و تاسف برانگیز! ای کاش جناب آقای قهرمانی اندکی برای افشای این خبر ناراحت کننده صبر به خرج می داد تا دستگاه قضایی به مسئله ورود کرده و موضوع را پیگیری کند؟ ای کاش حداقل اسمی از دلیل این نزاع نمی آورد و فقط به موضوع درگیری در اتوبوس اشاره می کرد و به علت درگیری یعنی نشستن روی صندلی اشاره نمی کرد!

شاید برخی از عزیزان که این نوشته پر از تعصب بنده را می خوانند بگویند ما بارها شاهد چنین اخباری در رسانه های خودمان از جمله نسیم دلفان بوده ایم ، بله دوستان عزیز خبرهای حوادث ، درگیری (حتی درگیری دسته جمعی) ، سرقت از نوع سرقت مسلحانه و قتل را هم داشته ایم اما همه این خبرها که عرض کردم ، اخباری است که روزانه در تمام کشور و در تمام دنیا شاهد آن هستیم ، چنین خبرهایی فقط مختص به دلفان نیست و اتفاقأ در دلفان کمترین اتفاقات این چنین را داریم در مقایسه با سایر جاهای دیگر… همین خبر تاسف برانگیز که درباره آن نوشتیم اگر فقط به عنوان یک درگیری بین مسافران یک اتوبوس مطرح می شد و حتی گفته می شد که یکی از طرفین دست به سلاح شده ، چندان باعث ناراحتی و تعصب ما نمی شد و در واقع یکی از خبرهای عادی تلقی می شد که در همه جا پیش میاید و شاید خود ما نیز منتشر می کردیم ، این خبر از خبرهای بسیار نادری است که واقعأ باعث آبروریزی یک منطقه می شود ، اینگونه خبرها با چنین تیترهایی و چنین متنی باعث آسیب و خدشه به جایگاه اجتماعی و فرهنگی زادگاه مان می شود.

به هر حال واقعأ ببینید چطور یک فرد بی فرهنگ با رفتار هنجارشکنانه خود اینگونه با آبروی یک شهرستان ۱۶۰ هزار نفری بازی می کند!! امیدواریم هر چه سریعتر این شخص مجرم و هنجارشکن دستگیر و به سزای عمل خود برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *