جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

تکذیبیه فرمانداری دلفان/برخورد دوگانه با رسانه های شهرستان را تکذیب و همواره بر ارتباط دوسویه با تمامی اصحاب رسانه تاکید داریم

در پی اعتراض سایت های خبری (سلام دلفان ، دلفان امروز و نسیم دلفان) به خاطر برخورد سیاسی  و گزینشی فرمانداری شهرستان با خبرنگاران (اینجا) ، روابط عمومی فرمانداری دلفان تکذیبیه ای به شرح زیر صادر کرد.


روابط عمومی فرمانداری دلفان در رصد روزانه سایت های خبری با تیتری با عنوان قبیله گرایی در دعوت از رسانه ها-عبور خبرنگاران از محدوده فرمانداری دلفان ممنوع -وقتی فرمانداری دلفان برخی خبرنگاران را نامحرم می داند مواجه شد که لازم می دانیم نکاتی را در جهت اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی و تمامی کسانی که تمام سعی و تلاش خویش را برای از بین بردن موانع سد راه توسعه به کار می گیرند یادآوری نماییم.

اطلاع رسانی یکی از ارکان اصلی حرکت و پیشرفت در زمینه های مختلف است. فرمانداری شهرستان دلفان همواره نسبت به تقویت باور مدیران در زمینه تاثیر گذاری امر اطلاع رسانی توسط رسانه های محلی جدیت داشته است زیرا معتقد است هیچ مدیری نمی تواند با اهمیت موضوع اطلاع رسانی و تلاش رسانه ها بیگانه باشد.

در جهان امروز و در عصر ارتباطات و اطلاعات ،رسانه و به تبع آن خبرنگار به عنوان چشم و زبان مردم و واسطه بین مردم و دولتمردان عمل می کنند ، واسطه ای که دل نگرانی های مردم را به مسئولان و پاسخ و عکس العمل مسئولان را به گوش مردم می رساند و خواستار تغییر یا تصحیح وضعیت به سمت شرایط هر چه مطلوبتر می شود. نقش اصحاب رسانه در امر اطلاع رسانی ، تنویر افکار عمومی است و خبرنگار باید با برخورداری از اخلاق و حرفه خبرنگاری مسائل را به طور دقیق ،موشکافانه ،ضابطه مند و هدفمند بررسی و پیگیری کند تا آرامش در جامعه برقرار شود. خبرنگار هم باید اهل قدرت تحلیلی و راهبردی باشد و هم در راستای تعهد خود ،عالم را محضر خدا بداند.

همه سایت ها و رسانه های محلی دلفان تاکنون اطلاع رسانی دقیق به مخاطبان داشته و مسئولین و خبرنگاران عزیز این سایت ها برای تامین نیاز های خبری مخاطبان تلاش وافر نموده اند و در انعکاس موضوعات جلوی شایعات و فرافکنی ها گرفته شده است.

روابط عمومی فرمانداری دلفان همواره کمال سپاس و تقدیر بی پایان خود را از کلیه رسانه ها ، سایت های خبری محلی و مرکزی و تمامی همکاران و عوامل و خبرنگاران خستگی ناپذیر در بازتاب و انعکاس پوشش خبری موارد مختلف را نثار وجود گهربار و جانهای زلال و دیدگان حقیقت بین و روشنشان داشته و دست های گرم و پوینده این عزیزان را با تمامی گرمای وجود صمیمانه می فشارد.

ما اعتقاد داریم انعکاس نقاط قوت و ضعف در کنار یکدیگر برای مسئولین نه تنها شیرین است بلکه سبب بیدار شدن و توجه بیشتر برای رسیدن به اهداف آنان نیز می شود.

روابط عمومی فرمانداری دلفان همواره صداقت ،راستی ،اتحاد سازی و از همه مهمتر تعامل سازنده بین مسئولین و اصحاب رسانه را ضروری دانسته و تا این چهار عنصر مهم از سوی دو طرف رعایت نشود هیچگاه نمی توان به عرصه همدلی و همزبانی که مد نظر مقام معظم رهبری است برسیم.

ما همواره اصحاب رسانه را بازویی قوی در کنار خودمان می دانیم و معتقدیم که باید در پیشرفت همه جانبه شهرستان در کنار مسئولین چشم و گوش آنان باشند و در این عرصه کمبود ها ،نقایص و در کنار آن نقاط قوت را ببینند و برای این پیشرفت از هیچ کمکی دریغ ننمایند.

روابط عمومی شهرستان دلفان معتقد است که زمان مسئولیت پذیری ،سریع همچون ابر در گذر است که هیچ مقام و مسند دنیوی ،همیشگی نیست و باید در پیشگاه خداوند برای همان زمان مسئولیت پاسخگو باشد.(وقفوهم انهم مسئولون: آنها را نگه دارید که باید بازپرسی شوند/صافات ۲۴ )

شهرستان دلفان امروز بیش از ادوار گذشته تشنه توسعه و پیشرفت است و این رسانه های شهرستان هستند که با حضور در بین اقشار مختلف مردمی با مشکلات و کمبودهای آنان آشنا می شوند و حضور مداوم شما در بین مردم باعث پیوند بهتر مردم با مسئولین خواهد شد. تعامل دوسویه ما همواره استوار بوده و چنین ارتباطی در سرلوحه تدبیرهای خودمان قرار داده ایم چون معتقدیم قطعا در پیشرفت شهرستان مفید خواهد بود.

همچنین لازم می دانیم نکاتی را در جهت اطلاع تمامی دوستانی که تمام سعی و تلاش خویش را برای از بین بردن موانع سد راه توسعه می کنند یادآوری نماییم.

روابط عمومی فرمانداری دلفان ضمن تکذیب مطالب منتشر شده در رسانه ها درخصوص تقسیم رسانه های شهرستان توسط این فرمانداری به دو بخش محرم و نامحرم ،اعلام میدارد که این فرمانداری همواره ارتباط دوسویه با اصحاب محترم رسانه را در برنامه ها و اولویت های کاری خود قرار داده و هیچ محدودیتی برای ورود هیچ خبرنگاری در فرمانداری شهرستان وجود ندارد

روابط عمومی فرمانداری دلفان انتظار دارد که رسانه های محلی اخبار را از منابع مستند و آگاه دریافت نمایند ،همچنانکه در بعضی از موارد شاهد درج اخبار قبل از وقوع آن خبر هستیم(خصوصا در انتصابات) . ما انتظار داریم که خبرها از منابع رسمی و موثق دریافت و اطلاع رسانی گردد.

همانطور که مسئولین محترم رسانه ها آگاهی دارند ،گاهی مواقع اتفاقی به صورت ضروری و سریع اتفاق می افتد و دعوت نشدن از خبرنگار دلیل بر بی احترامی نیست. ما همواره براساس صداقت ،راستی،اعتماد و تعامل سازنده در کنار رسانه های شهرستان بوده و هستیم و خبرنگارانی که در جلسه انتصاب بخشدار مرکزی حضور داشته اند توسط روابط عمومی فرمانداری دعوت نشده اند و هیچگونه قبیله گرایی در دعوت از رسانه ها را نمی پذیریم و همه خبرنگاران و سایتهای محلی را محرم و حامی خود می دانیم و نهایت تقدیر و تشکر از آنها را داریم و اعتقاد داریم که باید نقد ها را تحسین کنیم و از ظرفیت ها به سود شهرستان بهره ببریم. فضای انتقاد را برای منتقدین باز بگذاریم و نقد را مترادف با دشمنی ندانیم.همچنین با عنایت به اینکه براساس برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر شده بود معرفی دو بخشدار منصوب شده ی مرکزی و کاکاوند در اولین جلسه شورای اداری طی هفته جاری و با حضور مدیران و اصحاب رسانه صورت بگیرد و این مراسم معارفه فقط بصورت درون سازمانی و تنها با حضور کارکنان فرمانداری و بخشداری صورت بگیرد.

روابط عمومی فرمانداری دلفان انتظار دارد رسانه های محلی و خبرنگاران عزیز بخاطر یک نقطه ضعف و انتقاد نسبت به یک شخص سلیقه ها و خصومت های شخصی را ملاک قرار نداده و نهاد ها و ادارات را تخریب ننمایند.چون ما اعتقاد داریم خبرنگاران مشاوران خوبی برای مسئولان اجرایی هستند و همانا نقش رسانه و خبرنگاران در توسعه و پیشرفت شهرستان مفید بوده و خواهد بود و شما به عنوان تاریخ نگاران زمانه از مجرای اطلاعات دقیق و وثیق تصویر عینی واقعیت ها را ثبت کرده و همسو با وجدان اخلاقی ، شرافت حرفه ای و احترام به حقوق فردی و اجتماعی و حفظ حریم و شئون انسانی اهتمام ورزید.

همانطور که نقد و انتقاد پذیرفته است انتظار داشتیم رسانه های محلی برنامه ریزی های منظم درخصوص حوادث و بارندگی های اخیر را دیده و با وجود اینکه بیشترین بارندگی در شهرستان و کمترین خسارات در این شهرستان را داشته در قالب خبر پوشش دهند اما متاسفانه بعضی از دوستان در رسانه فقط به نقد پرداختند.هرچند هدف فقط و فقط خدمت به مردم شهرستان است .

روابط عمومی فرمانداری دلفان بطور قاطعانه و با استناد به بیانات جناب آقای طولابی فرماندار محترم شهرستان دلفان در تاریخ ۱۷/۵/۹۴ در روز خبرنگار بر تقویت روابط بین خبرنگاران و مسئولان تاکید نموده و از خبرنگاران فعال شهرستان تقدیر و تشکر می نماید و امیدوار است با همکاری شما مسئولین رسانه ها و سایت های خبری بتواند در راه ترقی و پیشرفت شهر عزیزمان دلفان موفق باشد.

در پایان روابط عمومی فرمانداری دلفان ضمن تقدیر و تشکر از رسانه ها و خبرنگاران عزیز انتظار دارد با توجه به رسالت مهم خبرنگاران ،داشتن نگاهی فارغ از جهت گیری های سیاسی و حزبی و گروهی به خبر و رویداد های خبری بپردازد و اعتقاد داریم که خبرنگاری موفق است که به واقعیت ها و نیازهای جامعه توجه داشته باشد و با انعکاس بموقع و صحیح گزارش زمینه رفع آنها را فراهم کند.


» جوابیه ای بر این تکذیبیه (اینجا)

یک نظر

  1. سلام و رحمت الله محض رضای خدا ب وضعیت این ادراه اموزش و پرورش و مدیریت ان رسیدگی فرمایید اینها با این کارهایشان دراند گردن اصلاحات را دراین شهر قطع میکنند هشدار هشدار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *