جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بیمه دغدغه کارگران ساختمانی شهرستان دلفان

بر اساس اعلام مسوولان ، شهرستان دلفان بیشترین آمار کارگران ساختمانی را در بین شهرستانهای استان لرستان دارد که عدم استفاده این قشر از بیمه مشکلاتی را برای آنان بوجود آورده است…


کارگرینسیـــم دلفـان – به گزارش ایرنا، نبود واحدهای بزرگ تولیدی در شهرستان دلفان و نبود استخدام در دستگاههای دولتی موجب شده که بسیاری از بیکاران این شهرستان به شغل کارگری ساختمانی روی آورند.

یکی از دغدغه های عمده کارگران ساختمانی عدم استفاده از بیمه است که برغم اینکه چند سالی است که قانون بیمه کارگران ساختمانی به تصویب رسیده اما عدم اجرای این قانون دغدغه بسیاری از کارگران ساختمانی شده است.

یکی از شهروندان این شهرستان می گوید: کارگران ساختمانی از قشرهای محروم و کم درآمد جامعه محسوب می شوند که با کمترین حقوق و مزایا این شغل سخت و طاقت فرسا را انجام می دهند و اگر حادثه ای برای آنها پیش آید بیمه نیستند.

وی اضافه کرد: کارگران ساختمانی در چهار راه ها و میادین اجتماع می کنند و در برخی مواقع نیز برخی از آنان به سبب پیری و از کارافتادگی ساعتها در میادین و چهار راه ها منتظر می مانند اما از بکارگیری آنان خبری نیست و ناامید به منزل برمی گردند.

به گفته وی اگر کارگرساختمانی بیمه باشد در دوران پیری می تواند از مزایای آن استفاده کند.

امام جمعه نورآباد از کارگران به عنوان قشری زحمتکش ، پاک و شریف یاد کرد و خواستار توجه بیشتری برای حل مشکلات این قشر بخصوص موضوع بیمه آنان شد.

حجت الاسلام سید جعفر هاشمی نژاد با بیان اینکه بخش عظیمی از جمعیت شهرستان دلفان را کارگران ساختمانی تشکیل می دهد اظهار امیدواری کرد که مسئولان نسبت به این قشر اهتمام بیشتری برای رسیدگی به مشکلات آنان داشته باشند.

فرماندار شهرستان دلفان نیز گفت : ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در این شهرستان کارت مهارت صنعت ساختمان دریافت نموده اند که تنها دو هزار و ۸۰۰نفر زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

علی باقری، با بیان اینکه درشهرستان دلفان واحدهای بزرگ صنعتی وجود ندارد ،افزود : به سبب نبود واحدهای صنعتی در شهرستان بسیاری از افراد به شغل کارگری ساده روی می آورند تا هزینه زندگی و تحصیل اعضای خانواده خود را تامین کنند.

وی یاد آورشد: بیمه کارگران ساختمانی نقش مهمی در حمایت از این قشر دارد که براساس آن مشکل سنوات بازنشستگی ، حوادث کارگاهی ، غرامت و سایر نیازهای آنان براساس این قانون حل می شود.

مدیر کل تامین اجتماعی استان لرستان نیز بر پالایش بیمه شدگان کارگران ساختمانی تاکید کرد و گفت : گرچه حق تمام کارگران ساختمانی است که زیرپوشش بیمه قرار گیرند اما متاسفانه کمبود منابع مالی موجب شده تا نتوایم تمامی آنان را زیرپوشش قرار دهیم.

شهناز حمزه لویی با بیان اینکه شهرستان دلفان نسبت به جمعیت آن بالاترین کارگران ساختمانی را دارد اظهار داشت : تلاش داریم سهمیه بیمه این شهرستان را افزایش دهیم.

گزارش : فاطمه بابایی

یک نظر

  1. با تشکر از گزارش خوبتون،تامین اجتماعی نورآباد برای راحتی کار فقط از روی تاریخ کارت مهارت ثبت نام برای بیمه کارگری انجام می دهد لطفا از اداره کار بخواهید نظارت دقیق بر اینکه کارگران واقعی بیمه شوند داشته باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *