جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

باز هم آمارهای قابل تأمل در دلفان / واقعیت چیست؟ بیکاری افسار گسیخته یا آمارهای امید بخش!

مسئولین دلفان درباره تعهدات اشتغالزایی دستگاه‌های اجرایی شهرستان گاهأ اخباری را منتشر می کنند که قابل تأمل است…

نسیم دلفان – برابر گزارش های منتشر شده در رسانه ها ، فرماندار دلفان روز گذشته اعلام کرد ۶۰ درصد تعهد اشتغال‌زایی شهرستان نورآباد محقق شده است.

سال های گذشته هم اعلام شد تمام تعهدات محقق شده و حتی در خبری عجیب تر گفتند بیش از تعهدات ، اشتغالزایی ایجاد شده است.

ما مخالف امید بخشی در جامعه نیستیم اما اگر واقعأ این اخبار تنها امیدواری خشک و خالی نیست و ما هر سال بیش از تعهدات ، اشتغالزایی داریم باید پرسید این همه جوان بیکار در این شهرستان چه می کنند؟

با این همه اشتغالزایی دستگاه های دولتی در دلفان (گاهی بیش از تعهدات) پس چرا اندکی در سقوط آمار بیکاری این شهرستان تأثیر ندارد؟

هر سال تعداد جوانان بیکار این شهرستان افزایش میابد اما در گزارشات مسئولین چنان وانمود می شود که گویی آنچه در جامعه ملاحظه می شود واقعیت ندارد.

خبرگزاری تسنیم نوشت:

فرماندار نورآباد: ۶۰ درصد تعهد اشتغال‌زایی شهرستان نورآباد محقق شده است.

 

جعفر طولابی میزان تعهد اشتغال‌زایی داستگاه‌های اجرایی شهرستان نورآباد را در سال ۹۵، دو هزار و ۲۰۹ نفر دانسته و اظهارداشت: تاکنون حدود ۶۰ درصد تعهد اشتغال‌زایی در نورآباد محقق شده است.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون زمینه اشتغال حدود هزار و ۲۰۰ نفر توسط دستگاه‌های اجرایی شهرستان نورآباد فراهم شده است.

فرماندار نورآباد به اجرای طرح تکاپو در این شهرستان اشاره کرد و گفت: طرح تکاپو در چهار رسته شغلی  توسط وزارت کار و رفاه  اجتماعی در نورآباد اجرایی می‌شود که با اجرای آن برای  بیش از هزار نفر شغل ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه در راستای طرح تکاپو  با ارائه تسهیلات در حوزه کشت گیاهان دارویی، تولید پوشاک و پرورش زنبور عسل کار مطالعاتی انجام شده است، عنوان کرد: برآورد اجرای طرح تاکپور در نورآباد حدود ۱۳ میلیارد تومان است.

طولابی با اشاره به اینکه مقدمات اجرای طرح تکاپو در نورآباد فراهم شده است، بیان کرد:  این طرح تا پایان سال عملی می‌شود اکنون نیز منتظر تأمین منابع آن برای پرداخت تسهیلات هستیم.

وی توسعه کارگاه‌های آموزشی در شهرستان دلفان را یکی از برنامه‌های در راستای اشتغال دانست و گفت:  در حوزه رسته‌های شغلی مانند خیاطی و قالیبافی تا پایان بهمن ماه کارگاه‌های آموزشی توسط  فنی‌و حرفه‌ای راه‌اندازی می‌شود.

فرماندار نورآباد تصریح کرد: قرارگاه سازندگی نیز بنا دارد در این شهرستان کارگاه‌های آموزشی مانند قالیبافی دائر کند تا متقاضیان از این فرصت نیز برای اشتغال خود بهره بگیرند.

وی اظهارداشت: در کنار این برنامه‌های اشتغال‌زایی سپاه و بسیج  نیز  با توجه به ظرفیتی که شهرستان نورآباد در زمینه حبوبات دارد و قطب تولید نخود شناخته شده است برنامه دارند تا طرح بسته‌بندی حبوبات یا کارگاه‌های نخود چی را در این شهرستان اجرایی کنند که هم اکنون در فاز اول نزدیک ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات تأمین شده و ثبت نام متقاضیان برای دریافت تسهیلات در حال انجام است.

طولابی به اجرای طرح محرومیت‌زدایی کمیته امداد در ۹ نقطه استان اشاره کرد و افزود: بخش کاکاوند شهرستان نورآباد نیز برای این طرح که شامل خدمات اجتماعی، فرهنگی و محرومیت‌زدایی انتخاب شده است.

وی عنوان کرد: کار مطالعات محرومیت‌زدایی در بخش کاکاوند نورآباد انجام شده و تسهیلاتی در اختیار خانواده‌های محروم قرار می‌گیرد.

12

۳ نظر

  1. این آمارها رو کسی قبول نمی کنه

  2. خاک بازی بچه گونه است

  3. سلام
    مشخص نشد این اماری که آقای طولابی می فرمایند در کجا به کار گرفته شده اند . آمار باید مستند باشد . درضمن باید تعداد شاغلین را منهای بازنشستگان حساب کنند .
    در حالی که چند سالی است حتی به تعدادی که بازنشسته می شوند دولت نیروی جدید استخدام نمی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *