شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

انتقاد رییس اداره ورزش دلفان از شهرداری در بحث یک درصد درآمد سنواتی امور ورزشی

شهرداری در بحث اختصاص یک درصد درآمد سنواتی به ورزش شهرستان دلفان همکاری و اقدام نماید.

نسیم دلفان – مسلم یوسفی مدیر اداره ورزش و جوانان شهرستان با بیان اینکه یکی از راههای گسترش، توسعه و تقویت ورزش های همگانی و قهرمانی ایجاد اسپانسرهای قوی و حمایت شرکت ها و کارخانه های صنعتی است افزود: بنا به عدم صنعتی بودن شهرستان لازم است دستگاههای اجرائی مشمول ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری بنا به ماده ۵۳ الحاقی از محل اعتبارات خود به ورزش شهرستان کمک نمایند.

وی افزود :در راستای نشاط اجتماعی و سلامت عمومی همشهریان و بنابه فقر سرانه ورزشی شهرستان دستگاه های اجرایی به ویژه شهرداری در قالب بودجه سنواتی ، یک درصد بودجه سالانه خود باستثنای فصول (۱) و (۶)هزینه ای، را به ورزش اختصاص دهند.

وی سرانه ورزشی شهرستان را بدون زمین های خاکی بلااستفاده را ۱۸ سانتی متر بیان کرد و گفت: میانگین نورم کشوری حدودا ۱ مترمربع است که لازم است در خصوص این فاصله فاحش تدابیر و ساز وکار ویژه ای اتخاذ شود.

وی گفت: با توجه به مشکلات و خلاهای موجود در بخش ورزش شهرستان اختصاص یک درصد اعتبارات به ورزش شهرستان می تواند آثار مثبتی در رشد رشته های قهرمانی و حرفه ای و ایجاد بسترهایی برای همگانی کردن و شکوفایی ورزش شهرستان باشد که تاکنون این موضوع و سهم اعتبارات ورزش به این شکل محقق نشده است.

ایشان افزودند: بنا به مصوبه مجلس از کل اعتبار ۱ درصد که هر نهاد و اداره ای بایستی به توسعه ورزش اختصاص دهد ؛ ۴۰ درصد به اداره ورزش و جوانان ،۲۰ درصد به توسعه امکانات ورزشی آموزش پرورش و ۴۰ درصد سهم کارکنان آن دستگاهها و ادارات بایستی اختصاص یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *