پنجشنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

امامزادگان معصوم و زائرانی چشم انتظار

امامزاده ها مامن زائران دل سوخته ای هستند که مردم به نیابت از امام معصوم دست در حلقه گره گشای ضریح مقدس آنان می زنند و عطر امامت را در توسل یه آنان می جویند…


نسیـــم دلفـان – به گزارش خبرنگار ایرنا، استان لرستان نیز تعداد زیادی از بقاع متبرکه و امامزادگان عظیم الشان را در دل خود جاََی داده است.

حضور سه امامزاده از سلاله پاک نبی اکرم در شهرستان دلفان علاوه بر ایجاد روح و شکوه معنوی غربت و مظلومیت اهل بیت(ع) را در تاریخ فریاد می زند.

یکی از بقاع متبرکه ی این شهرستان بارگاه ملکوتی امامزادگان احمد و محمود(ع) معروف به باولین است که در ۶۰ کیلومتری غرب شهرنورآباد مرکز دلفان و در بخش کاکاوند واقع شده است.

هر ساله هزاران زائر شیفته ائمه اطهار (ع) و ارادتمندان واقعی آنان ازمناطق مختلف استانهای لرستان ، همدان ،کرمانشاه و ایلام به زیارت این اماکن مقدس می آیند.

امامزادگان احمد و محمود(ع) معروف به باولین گفته می شود این دو امامزاده غریب و مظلوم از نوادگان امام موسی کاظم (ع) می باشند.

بقعه متبرکه امامزادگان احمد و محمود(ع) در دامنه کوه باغبک واقع شده است و درختان و طبیعت سر سبز اطراف آن جلوه ای زیبا و دلنشین به آن بخشیده است.

این بقعه با ۲۰۰ متر مربع زیر بناء در زمینی به مساحت ۲هزار متر مربع ساخته شده و معماری آن ساده و بی پیرایه است بر روی ضریح این بقعه نیز که در سال ۱۳۷۴ نصب شده است آیاتی از کلام الله و اشعاری در مدح ائمه اطهار (ع) حک گردیده است.

امامزاده باولین زائران فراوانی دارد اما زائران آن از حداقل امکانات رفاهی و خدماتی محروم و بی بهره اند.

نبود زائر سرا ، آب آشامیدنی سالم، کمبود سرویس های بهداشتی ، خانه بهداشت و دفتر مخابراتی از مهمترین مشکلات زائران این امامزاده است.

بخشدار کاکاوند گفت :این بقعه در دهستان کاکاوند غربی و در منتهی الیه نقطه استان لرستان به کرمانشاه واقع شده است.

آزاد سلیمی افزود : راه دسترسی به این امامزاده از مسیر استان کرمانشاه آسفالت شده و زائران آن به راحتی می توانند به آن سفر زیارتی خود بپردازند.

وی اظهار داشت : از مسیر ارتباطی نورآباد به امامزاده باولین تنها ۲ کیلومتر آن اسفالت نیست که کار زیرسازی آن انجام شده و بزودی به بهره برداری می رسد و زائران لرستان در زمینه راه ارتباطی مشکلی نخواهند داشت.

به گفته وی ، سالانه بیش از یکصد هزار زائر به زیارت این امامزاده گان احمد و محمود مشرف می شوند.

امام جمعه نورآباد نیز افزود: طرح نوسازی حرم مطهر امامزاده احمد و محمود (ع) در زمینی به مساحت ۳۰۰ مترمربع در سال جاری آغاز شده که تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت کاری داشته است.

حجت الاسلام سید جعفر هاشمی نژاد اظهار داشت: در قالب اجرای طرح، بنای قدیمی این بقعه تخریب و بنا، گنبد و گلدسته های جدیدی احداث می شود.

امامزادگان احمد و محمود(ع) معروف به باولین از اماکن زیارتی شهرستان دلفان هستند که از جایگاه ویژه ای در میان مردم غرب کشور برخوردار هستند.

یک نظر

  1. با سلام خدمت جناب آقای سلیمی بخشدارپر توان بخش کاکاوند نخبه سیاسی جوان سلسله ودلفان یقین دارم با مدیریتی که آقای بخشدار دارند هم راه دسترسی آسفالت خواهد شد هم دیگر امکانات این دیار ساماندهی خواهد شد از خداوند سلامتی و موفقیت ایشان را خواهان وخواستارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *