جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

استاندار لرستان در سفر به دلفان مطرح کرد / خسارت ۴۴۶ میلیاردی سیل به لرستان / نورآباد در مسیر کریدور بازرگان قرار دارد

استاندار گفت: در حال حاضر شاخص برخورداری از گاز در شهرستان دلفان، ۵۲ درصد بوده که باید به ۶۱ درصد‌ برسانیم…


استاندار 1نسیـــم دلفـان – به گزارش خبرگزاری ، منطقه لرستان، هوشنگ بازوند در جمع خبرنگاران، بیان کرد: کریدور خرم‌آباد به نورآباد و نورآباد به کرمانشاه در دل کریدور بازرگان به بندر امام تعریف شده و ۴۰ میلیارد تومان در بودجه برای آن پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه این کریدور جدید در سال ۹۴ مصوب شد، اظهار کرد: این مبلغ می‌تواند تحول عظیمی ایجاد کند. همین‌که نورآباد در دل این کریدور قرار می‌گیرد، مطمئنا در توسعه شهرستان نقش بسزایی دارد.

بازوند یادآور شد: این کریدور از نظر اقتصادی اثربخشی بسیار خوبی خواهد داشت و به ویژه نقش بسیار بسزایی برای توسعه دلفان در سال‌های آینده خواهد داشت.

وی اضافه کرد: جا دارد از اداره کل راه و شهرسازی، وزیر راه و شهرسازی و همچنین قرارگاه خاتم‌الانبیاء در راستای اجرایی شدن این پروژه، تقدیر و تشکر کنیم.

استاندار لرستان با اشاره به سد تاج امیر، تصریح کرد: خوشبختانه شرکت آب منطقه‌ای مناقصه آن را انجام داده و ۹۵/۲/۷ پاکات بازگشایی و پیمانکار آن مشخص می‎شود.

بازوند با بیان اینکه پایان خردادماه ۹۶ اقدامات انجام شده در راستای تحقق شعار سال را باید به مردم ارائه دهیم، اضافه کرد: برنامه‌ای هست که ۳۵ روستای نورآباد تا پایان شهریور از نعمت گاز بهره‎مند شوند و کار گازرسانی به ۶۹ روستای دیگر در سال‎جاری آغاز خواهد شد.

استاندار گفت: در حال حاضر شاخص برخورداری از گاز در شهرستان دلفان، ۵۲ درصد بوده که باید به ۶۱ درصد‌ برسانیم.

وی با اشاره به سیل هفته گذشته در لرستان نیز، بیان کرد: این سیل بی‌سابقه بوده و کل جغرافیای استان را در برگرفت‌ و تا به امروز منتظر برآورد دستگاه‌های اجرایی بودیم.

استاندار با بیان اینکه کل خسارت سیل به استان، ۴۴۶ میلیارد تومان بود که مکاتبات آن در حال انجام است، خاطرنشان کرد: از جمله خسارات این سیل می‎توان به تاسیسات زیربنایی، ۲۵۰ کیلومتر راه، ۱۰۰ دهنه پل کوچک و بزرگ و … اشاره کرد.

وی همچنین با اشاره به میزان بالای بارش‌ها در استان، گفت: با توجه به پوشش گیاهی خوبی که به وجود آمده است می‌بایست دقت و مراقبت لازم برای جلوگیری از بروز آتش‌سوزی داشته باشیم.

بازوند همچنین با بیان اینکه تصفیه‌خانه نورآباد چندین سال است که شروع شده و هم اکنون نیز تعطیل است، افزود: این پروژه یکی از مطالبات جدی مردم است و در راستای توسعه بهداشت و کمک به مسائل بهداشتی آنها باید این پروژه اجرایی شود.

وی گفت: ۱۰ روز فرصت داریم تا برنامه اجرایی این پروژه توسط مدیران مربوطه ارائه شود. این تصفیه‎خانه باید یا از اعتبارات دولتی یا از طریق سرمایه‌گذاری تعیین تکلیف شود، چون یکی از پروژه‌های اولویت‌دار شهرستان دلفان است.

استاندار با اشاره به اینکه در ستاد تسهیل هفته آینده استان واحدهای صنعتی مشکل‌دار رفع مشکل خواهند شد، افزود: ۷۰ درصد هتلینگ بیمارستان دلفان با سرمایه‌گذاری ۵ میلیارد تومان انجام شده و خدمات خوبی توسط دانشگاه علوم پزشکی به مردم این شهرستان ارائه خواهد شد.

بازوند تاکید کرد: مردم محور توسعه و سرمایه‌گذاری هستند، لازم است همه مدیران نهایت همکاری لازم را با سرمایه‌گذار داشته باشند. با هر مدیری هم که برای سرمایه‌گذاری مشکل ایجاد کند، برخورد می‌شود.


 تازه ترین اخبار منطقه را مستقیمأ از طریق ترمینال خبری نسیم دلفان دریافت کنید.
برای عضویت در کانال خبری نسیم دلفان روی تصویر زیر کلیک نمایید.

12

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *