سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

اختصاص چهار میلیارد برای تعریض و بهسازی جاده نورآباد – نهاوند

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی از اختصاص چهار میلیارد برای تعریض و بهسازی جاده نورآباد -نهاوند خبر داد.

نسیم دلفان – یحیی ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: جاده مواصلاتی دلفان یکی از مسیرهای جایگزین کریدور شمال به جنوب کشور مطرح است.

وی با بیان اینکه این جاده مواصلاتی به سمت شهرستان‌های نهاوند، ملایر، بروجرد، اراک، تهران و سایر شهرستان‌هایی که بیشتر تردد را دارد ختم می‌شود، عنوان کرد: همچنین مسیر ترانزیت و تردد مردم دلفان محسوب شده که از اهمیت سوق‌الجیشی برخوردار است.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: عریض کردن این مسیر سهم بسزایی در رونق اقتصادی اهالی این منطقه دارد.

ابراهیمی افزود: چهارخطه شدن مسیر جاده نورآباد- نهاوند می تواند شهرستان دلفان را از انزوای اقتصادی و اجتماعی خارج کرده و گام مهمی برای پیشبرد این منطقه در مسیر توسعه خواهد بود.

وی تصریح کرد: متاسفانه حجم بالای تردد از این مسیر سبب شده روزانه شاهد تصادفات مرگبار باشیم که این امر اهمیت چهارخطه کردن مسیر را دو چندان می‌کند.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: خوشبختانه وزیر راه و شهرسازی قبل از سال با درخواست چهارخطه کردن جاده مواصلاتی نورآباد-نهاوند از سه راهی زالی تا پاسگاه قلعه قباد موافقت کرده بودند و در حال حاضر موفق به تخصیص چهار میلیارد برای تعریض و بهسازی جاده نورآباد -نهاوند شدیم.

وی در خصوص بوم‌گردی در روستاهای غسلگه و حسن‌گاویار گفت: با توجه به شرایط مساعد این دو منطقه به لحاظ گردشگری پیگیر خواهیم شد تا با جدیت موضوع منطقه نمونه گردشگری و خانه‌های بوم‌گردی در آنها به نتیجه برسد.

ابراهیمی اضافه کرد: کانال کشی آب شرب و کشاورزی، تخریب برخی مدارس روستاهای شهرستان، پرداخت وام مسکن روستایی برای بهسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی و … از موضوعاتی است که باید مورد پیگیری قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *