جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

احداث پد هوایی یا پایگاه اورژانس هوایی در شهرستان دلفان؟ با هلیکوپتر یا بدون هلیکوپتر؟ مسئله این است!!!

پیرو جلسه نماینده مردم سلسله و دلفان با «وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» مبلغ ۳۰ میلیارد ریال جهت احداث پد اورژانس هوایی به شهرستان دلفان اختصاص یافت و طی هفته های آتی کار احداث این پایگاه اورژانس هوایی در شهرستان دلفان آغاز خواهد شد.

?شهرستان دلفان به لحاظ واقع شدن در مسیر تلاقی سه استان، همچنین گستردگی و دارا بودن بیش از ۵۴۰ روستا و همچنین مناطق صعب‌العبور از شهرستانهای مستحق استان در زمینه احداث پد اورژانس هوایی می باشد که تا کنون این امر محقق نشده بود.

در سال‌های قبل نیز توسط مسئولان لرستان با توجه به شرایط کوهستانی و گستردگی دلفان وعده اورژانس هوایی در این شهرستان داده شده بود اما تاکنون در دستور کار قرار نگرفت که اکنون دکتر ابراهیمی وعده عملی شدن آن را اعلام کرده است.

?#پی‌نوشت – احداث این پایگاه (که در واقع یک ساختمان و زمین محل فرود هلیکوپتر است) تنها یک بخش از این موضوع است اما بحث اصلی و مهمتر استقرار دائم یک فروند هیلکوپتر اورژانس هوایی در پایگاه است.
آیا قرار است یک فروند هلیکوپتر به طور دائم در پایگاه استقرار یابد؟ با توجه به بودجه‌ای که در نظر گرفته شده یعنی ۳۰ میلیارد ریال (سه میلیارد تومان) پر واضح است که بحث فقط مربوط به جایگاه هلیکوپتر است و در این صورت باید باز هم سالها چشم انتظار بود که آیا یک فروند هلیکوپتر اورژانس به دلفان با توجه به شرایط خاص آن تعلق خواهد گرفت یا خیر!!!

بارها در حوادثی پیش آمده که نیاز به اورژانس هوایی در دلفان به استان اعلام شده است اما برای گرفتن مجوز پرواز هلیکوپتر از پایگاه خرم‌آباد یا الیگودرز باید هفت خان رستم طی می‌شد که خیلی مواقع یا مجوز صادر نمی‌شد و یا اگر مجوز می‌دادند با چندین ساعت معطلی بود.
? به همین‌ جهت است که باید خیلی جدی از نماینده پرسید ؛ آیا این وعده جذاب شما با هلیکوپتر است یا بدون هلیکوپتر؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *