یکشنبه , ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

کودک آزاری تاسف بار توسط پدر معتاد در یکی از روستاهای اطراف شهر نورآباد

 

بیمارستان از پذیرش رایگان کودک بدسرپرست خودداری کرده و ناچارأ هزینه از جیب کارشناسان اورژانس بهزیستی پرداخت شد.

نسیم دلفان -مسئول اورژانس اجتماعی بهزیستی دلفان در این باره به خبرنگار ما گفت:
♦ این کودک آزاری جسمی که با ریختن آب جوش بر روی پاها و شکستن کتف سمت چپ کودک خُردسال حدود ۴ ساله سه روز قبل انجام گرفته بود اما از ترس لو رفتن ماجرا تا روز گذشته جمعه مورخ ۱۴۰۳/۲/۷ از انظار مردم پنهان نگه داشته شده بود.
♦ با ورم پای کودک و بعد از رویت او در حال گریه کردن در سطح روستا ، اهالی با اورژانس اجتماعی خط ۱۲۳ تماس گرفته و درخواست کمک می‌نمایند.
♦ تیم تخصصی اورژانس اجتماعی به سرپرستی “محمدقاسم محمدی” کارشناس مددکاری و سرکار خانم “فروغ صفری” کارشناس روانشناسی این مرکز بلافاصله به محل اعزام می‌شوند که در بررسی های اولیه مشخص می‌شود والدین این کودک از هم طلاق گرفته و پدر دارای اعتیاد به مواد مخدر صنعتی (هروئین و شیشه) است.
♦ در واقع برابر بررسی های کارشناسان این واحد تخصصی مشخص شد که پدر معتاد برای تهیه هزینه مواد از طریق آسیب رساندن به این کودک قصد داشته از وضعیت آسیب جسمی وی سوءاستفاده کرده و با جلب توجه مردم در سطح شهر اقدام به گدایی نماید.
♦ در زمان ارائه مداخله ،تیم اعزامی اورژانس اجتماعی توسط پدر کودک تهدید می‌شوند که بلافاصله با درخواست کمک از نیروی انتظامی و طی تماس با پلیس ۱۱۰ ، مأموران پاسگاه خاوه شمالی به سرپرستی سرکار استوار مومنی در محل حاضر می شوند و پدر کودک نیز با دیدن مأموران متواری می گردد.
♦ پس از کسب اجازه و اطلاع به مقام محترم قضایی (قاضی کشیک) دستورات لازم برای بستری و ادامه روند درمان این کودک و همچنین جلب پدر کودک صادر گردید.
♦ این کودک تحت سرپرستی پدربزرگ و در معیت کارشناسان به بیمارستان مراجعه نمود که در زمان حضور در بیمارستان کلیه هزینه ها به علت عدم همکاری بیمارستان از جیب کارشناسان اورژانس اجتماعی پرداخت گردید بنابراین انتظار می رود در همچین مواقعی بیمارستان هزینه های اینگونه افراد را تقبل نماید.

اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی با شعار در دسترس بودن، تخصصی بودن و بموقع بودن با خط تلفن ۱۲۳ در خدمت مردم عزیز می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *