جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

نظر معاون جدید فرماندار دلفان درباره فتنه سال ۸۸ و نقش رهبری انقلاب در گذر از فتنه

فتنه ۸۸ یکی از تیرهای زهر آگین دشمن بود که قلب نظام مقدس جمهوری اسلامی را نشانه گرفته بود/ بیانات رهبری در ایام فتنه چراغ راهی بود که راه را از بی راهه نمایان می ساخت و حجت را بر فتنه گران تمام کردند…


نسیـــم دلفـان – به گزارش سایت خبری روشتا خداکرم غلامی رئیس ستاد انتخاباتی دکتر حسن روحانی در شهرستان دلفان یادداشتی در مورد فتنه ۸۸ نگاشته است که متن کامل آن بدین شرح منتشر می گردد.

بسمه تعالی

سرآغاز هر فتنه ای هوی و هوس است. خطبه پنجاهم نهج البلاغه

اسلام از زمان رسول مکرم (ص) با اینکه در مسیر فطرت بشری حرکت کرده است و آنچه ارائه نموده خیر وصلاح جامعه و فرد بوده است با این وجود دشمنان کینه توز و نجومی داشته که همیشه در صدد محو دین و شریعت اسلام گام برداشته اند، انقلاب اسلامی ما نیز چراغ بر افزوخته ای بود که هدف آن روشن کردن مسیر بشر دراین دوره ظلمانی به سمت حقیقت و رهایی از قید و اسارت بت های رنگارنگ ظاهرا مدرن بوده است.

و از آغاز تا امروز دشمنان نهان و آشکار بسیاری داشته و دارد که با ترفندهای مختلف و نیرنگ های دقیق و حساب شده تلاش کرده اند که مسیر آن را سد نمایند و اگر قادر به از بین بردن آن نباشند لااقل از گسترش و محبوبیت آن تا حد امکان بکاهند، و فتنه ۸۸ یکی از تیرهای زهر آگین دشمن بود که قلب نظام مقدس جمهوری اسلامی را نشانه گرفته بود و با افراط گری موضوع چنان به اکثر مردم مشتبه شده بود که بسیاری نمی توانستند حق را از باطل به آسانی تمییز دهند، بوق های استکبار و رسانه های صهیونیستی نیز چنان بمباران تبلیغاتی گسترده ای راه انداخته بودند که برای عده ای از مردم خدشه در انتخابات بصورت باور درآمده بود. و آن انتخابات باشکوه و آن حضور پرشور و شعور ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی عزیز، با طراحی مستکبران عالم و آنها که عقده ی سالیان از انقلاب اسلامی در دل داشتند و با همراهی عده ای آشوب طلب می رفت تا به یک بحران ملی بدل شود و امنیت کشور،این دستاورد مهم انقلاب را خدشه دار کند.

که با لطف پروردگار و تدبیر مقام معظم رهبری و هوشیاری ملت فهیم ایران این توطئه نقش بر آب و مجدد آرامش را به مملکت باز گردانده شد و البته مردم مومن و انقلابی این سرزمین بر این عقیده استوارند که هر نوع ناآرامی و آشوب و ناامنی با هر بهانه ای به ضرر اسلام، جامعه و انقلاب و مطابق میل بد خواهان این نظام مقدس خواهد بود، کما اینکه رسول رحمت و عطوفت (ص) نیز در حدیثی روشن امت خویش را از برپایی فتنه و آشوب برحذر داشته اند،

اَلْجَنَّهُ مُحَرَّمَهٌ عَلَی الْفَتّانینَ الْمشّائینَ بِالنَّمیمَهِ؛ 

 بهشت-و نعمت های حیات بخش آن-  برای اشخاص فتنه گر و سخن چینِ آشوب طلب، حرام است.

لذا با رهبری رهبر فرزانه انقلاب و هشیاری و درک درست مردم با هر سلیقه ی سیاسی میان وضعیت قبل ار انتخابات با بعد ازآن تمایز قائل شدند. معظم له با اشارات به موقع و بجای خود حجت رابر فتنه گران تمام کردند و راه برون رفت از فتنه را بصیرت دانستند. این فرمایش ایشان در آن هوای مه آلود ناشی از فتنه به مثابه چراغ راهی بود که راه را از بی راهه نمایان می ساخت.

تمامی ملت و حامیان کلیه کاندیداها بعد از انتخابات علی الخصوص خطبه های معظم له در نماز جمعه ی ۲۹ خرداد ۸۸ امنیت و حفظ نظام و مملکت را مقدم بر هر چیز دیگری تشخیص داده و امید دشمنان اسلام ونظام را به یاس تبدیل نمودند.

ملت متعهد و یکپارچه فریاد اطاعت از رهبری و حمایت از نظام را سر دادند و در همان سال و سالهای بعد در ایام الله مختلف همه احاد ملت با تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری با وحدت تمام چشمان جهانیان را خیره کردند و به جهانیان فهماندند که اختلاف سلیقه و تضارب آراء هرگز باعث اختلاف و از بین رفتن وحدت ملت در حفظ نظام و مخدوش نمودن ارزشهای انقلاب نخواهد شد بلکه تضارب آراء و وجود جناح های سیاسی مختلف بال های بالنده این انقلاب شکوهمند خواهند بود که باعث تحقق رویایی حضرت امام خمینی (ره) ،آن پیر فرزانه در راستای صدور انقلاب به سایر کشورها خواهند بود. کما اینکه به عقیده بسیاری از ناظران سیاسی و تحلیل گران مستقل ،جریان بیداری اسلامی سر لوحه گرفته از انقلاب اسلامی ایران است.

به هر روی هوشیاری و درایت در هنگام وقوع فتنه امری است که از هر فرد با بصیرتی انتظار می رود. این امر بین نخبگان سیاسی باید بیش از دیگران باشد . در زمان وقوع فتنه توجه به این حدیث از حضرت امیر مومنان (ع) بیش از هر چیز دیگری راهگشا ست  که می فرماید:                کُن فِی الفِتنَه کابنِ اللَّبونِ لا ظَهرَ فَیَرکَبَ و لا ضَرعَ فیَحلَبَ؛ (در فتنه ها همچون شتر دو ساله باش؛ نه پشتی دارد تا سوارش شوند و نه پستانی تا شیرش را دوشند)  و این کلام حضرت امیر مصداق همان بصیرت است که مقام عظمای ولایت در آن ایام بیش از هر چیز دیگری بر آن تاکید فرمودند.

خداکرم غلامی


۲ نظر

  1. “یَقُولُونَ بِأَفْوَاهِهِم مَّا لَیْسَ فِی قُلُوبِهِمْ وَاللّهُ أَعْلَمُ بِمَا یَکْتُمُونَ ” آل عمران- ۱۶۷

  2. احسنت به آقای غلامی عزیز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *