جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

انتقاد شدید امام جمعه نورآباد از دخالت های گسترده نمایندگان در انتصابات استانی و شهرستانی

انتقاد شدید حجه الاسلام والمسلمین خانی از دخالت بعضی از نمایندگان در انتصابات مدیران استان و شهرستان ها که مانع از روند صحیح ، سریع و حق قانونی استانداری و وزارتخانه های کشور است.

امام جمعه نورآباد دلفان:
?دخالت بعضی از نمایندگان صدای همه را در آورده است ، نمایندگان به سوگند خود پایبند باشند.
?دخالت نمایندگان در انتصابات وجه نظارتی مجلس را مختل می‌کند،
?نماینده ای که تمام اهتمام او بر حواشی و انتصاب مدیران است فردا چگونه می‌تواند نسبت به عملکرد مدیرانی که عامل خود او بوده و منتصب‌ش هستند مطالبه گر باشد و از حقوق مردم دفاع کند؟
?بنابر صراحت قانون و ابلاغ شورای نگهبان اگر نماینده‌ای بخواهد سهم‌خواهی کند و در عزل و نصب‌ها دخالت کند خلاف استقلال قوا و موضوع اصل ۵۷ قانون اساسی بوده و حتی التزام عملی او به قانون اساسی مورد سوال است.
?نظارت استان هم بر رفتار قانون شکنانه بعضی از نمایندگان که باید برای ما قانون وضع کنند ولی متأسفانه قانون شکنی می کنند سخت ورود پیدا کند.
?نمایندگان به تفکیک قوا پایبند باشند و به جای حواشی و مهندسی انتخابات آینده به اولویت‌های اصلی کشور بپردازید ، دخالت نمایندگان اینچنینی جای هیچ تفسیری ندارد. 
?اگر دخالت‌ها متوقف نشود سکوت ها بیشتر شکسته می‌شود.
?انتظار از نهادهای نظارتی مانند کمیسیون نظارت بر رفتار نمایندگان و شورای محترم نگهبان این است که در مقابل این رفتار غیر اخلاقی و غیر قانونی و دور از شأن نمایندگی برخورد مناسب و صریح داشته باشند و در برخورد با چنین اشتباهاتی از ابزار قانونی در اختیار خود استفاده نمایند تا این مسائل برای همیشه از قاموس سیاسی کشور حذف گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *