جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

هفت هزار دانش‌آموز شهرستان دلفان در مدارس ناایمن تحصیل می‌کنند

مدیر آموزش و پرورش دلفان گفت: هفت هزار دانش آموز این شهرستان در ۱۶۵ کلاس ۳۰ آموزشگاه تخریبی (فرسوده و نیازمند تخریب کامل و بازسازی) تحصیل می کنند.

نسیم دلفان – علی احمدی در گفت و گو با ایرنا افزود: همچنین در این شهرستان ۵۳ فضای کانکسی و پیش ساخته برای تحصیل ۲ هزار دانش آموز ایجاد شده است اما استانداردهای لازم را ندارند.

وی ادامه داد: علاوه بر وجود مدارس کانکسی، در هشت آموزشگاه این شهرستان نیز از کانکس برای جبران کمبود مکان آموزشی استفاده می شود و ۲۲مدرسه نیز نیازمند مقاوم سازی هستند تا محل تحصیل دانش آموزان به مکانی ایمن تبدیل شود.

مدیر آموزش و پرورش دلفان با بیان اینکه‌ ۲۰ طرح آموزشی نیمه تمام در شهرستان دلفان وجود دارد افزود : این طرح ها شامل خوابگاه دبیرستان شبانه روزی ،مقاوم سازی دبستان شهید ابراهیمی و ساخت ۱۸ مدرسه با ۶۲ کلاس است که از ۳۰تا ۹۰درصد پیشرفت کاری دارند.

احمدی اضافه کرد: در سال تحصیلی جاری ۱۳کلاس استاندارد در قالب ۶مدرسه به فضاهای آموزشی این شهرستان افزوده شد که با بهره برداری از این طرح ها ۳۲۰ دانش آموز روستاهای علیمیرزایی، کفراج، بگ وردی، عبدالحسینی و گاوبازه از مکان آموزشی ایمن و استاندارد بهره مند شدند.

به گفته وی برای ساخت این طرح ها ۹۰میلیارد ریال اعتبار با مشارکت صنف آهنگران تهران ،بانک های گردشگری و پاسارگاد و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان هزینه شده است.

این مسئول با قدردانی از مشارکت خیران نیک اندیش در امر مدرسه سازی تاکید کرد: با توجه به ناکافی بودن مکان های آموزشی، وجود مدارس تخریبی و کانکسی، نیازمند مشارکت بیشتر خیران هستیم تا دانش آموزان در محیطی امن و بانشاط تحصیل کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۲۳هزار و ۳۳۸دانش آموز مقاطع تحصیلی پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه اول و دوم در یکهزار و ۶۰کلاس ۲۹۳ آموزشگاه شهرستان دلفان تحصیل می کنند.

شهرستان دلفان با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در شمال شرقی لرستان قرار گرفته و با ۲ هزار و ۵۰ نفر نیروی انسانی دارای ۲ اداره آموزش وپروش دلفان و کاکاوند است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *