سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

طرح رتبه بندی معلمان از ۳۱ شهریور ماه اجرایی می‌شود.




وزیر آموزش و پرورش زمان آغاز اجرای طرح رتبه بندی معلمان را ۳۱ شهریور ماه سال جاری اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، یوسف نوری در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هیات دولت، در جمع خبرنگاران با اشاره به رتبه بندی معلمان اظهار کرد: لایحه‌ای که دولت قبلی اعلام کرده بود، لایحه بسیار ضعیفی بود و متاسفانه در طول ده سال اقدامی روی آن انجام نشده بود. چون یکی از شعارهای انتخاباتی رییس جمهوری بود، این موضوع در دولت سیزدهم پیگیری و با آن موافقت شد.

وی افزود: این امر به عنوان یکی از دستاوردهای بزرگ آموزش و پرورش است؛ چرا که اولاً ارتقای نظام تعلیم و تربیت، ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای و تخصصی و عمومی معلمان است و همچنین در حوزه عدالت، عدالت در پرداخت برای معلمان را تامین می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: این لایحه علاوه بر این موارد، برکات دیگری هم دارد و در واقع آن رقابتی که بین معلمان در زمینه احراز رتبه‌ها اتفاق می‌افتد، مشروع و بسیار خوب است. شاید یکی از علل عدم اجرای سند تحول بنیادین عدم تصویب قانون رتبه‌بندی معلمان بوده است که از ناحیه دولت‌ها بوده که حمایت نمی‌کردند.

نوری یادآور شد: دولت جدید به دنبال این است که ما این کار را اجرایی کنیم و رییس جمهوری هم بر اجرای آن تاکید ویژه‌ای دارند. با همکاری سازمان برنامه و بودجه و امور استخدامی نشستی خواهیم داشت و برای مرحله بعدی اجرا به استان‌ها ارسال شود.

وی افزود: کمیته‌های لازم یا هیات‌های ممیزی براساس قانون شکل گرفته و ان‌شاءالله رتبه بندی وارد مرحله اجرای اصلی در درون آموزش و پرورش شود. شروع آن هم از ۳۱ شهریور ماه سال جاری است.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که مدارس کانکسی چه زمان جمع‌آوری می‌شود، اظهار کرد: ما مدارس کانکسی بالای ده نفر را اعلام کرده‌ایم. اعتبار برای آنها در نظر گرفته می‌شود. اعتبار خوبی را هم ما و هم خیرین و هم ستاد اجرایی فرمان امام(ره) برای این کار در نظر گرفته‌اند. این اعتبار در طول دو یا برای مناطق صعب‌العبور حداکثر سه سال و در حدود ۶ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و ما یک‌سوم این اعتبار را تامین کرده‌ایم و کارهای آن هم در حال انجام است.

نوری در زمینه اقدامات لازم برای تامین لوازم گرمایشی برای فصول آینده در مدارس، اظهار کرد: تقریباً می‌توان گفت اقدامات خوبی انجام شده و اعتبارات سرمایشی و گرمایشی، ردیفی را در بودجه وزارتخانه پیدا کرد و الان هم ما این اقدامات را انجام می‌دهیم و وضعیت بهتر شده است اما برای امر سرمایشی، هنوز در تامین تجهیزات سرمایشی مشکل داریم؛ چرا که هم از نظر اقلیمی هوا گرم شده و هم تجهیزاتی که داشتیم فرسوده شده‌اند و هم اعتبارات پاسخگوی خرید وسایل سردکننده نو به آن صورت نیست و تلاش ما بر این است که تامین لازم را انجام دهیم. اما در مجموع در زمینه تجهیزات، وضعیت ما مطلوب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *