جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

رسانه های غیر منصف چه اهدافی را از تخریب فرماندار دنبال میکنند؟/عملکرد فرماندار دلفان در موج تخریب های جهت دار

اشخاص و رسانه های متوهم و مغرض به رویاپردازی و شایعه پراکنی مغایر با اخلاق رسانه ای در ارتباط با چرایی نبود فرماندار دلفان در همایش فرمانداران سرگرم شده اند…


باقری-فرماندارنسیـــم دلفـان – در حالی که عدم شرکت دکتر علی باقری، فرماندار شهرستان دلفان در همایش سراسری فرمانداران کشور در روزهای گذشته به دستاویزی برای شایعه پراکنی و تحلیل و تفسیرهای سوگیرانه برخی رسانه ها و افراد غیر منصف تبدیل شده است، منابع خبری از به ایستگاه آخر رساندن مراحل قبل از عملیات اجرایی و کلنگ زنی بزرگترین طرح اقتصادی و اشتغالزا در ۳۰ ساله ی اخیر شهرستان دلفان یعنی گاوداری ۵ هزار رأسی توسط علی باقری خبر می دهند.

این دو خبر مغایر با یکدیگر در حالی منتشر می شود که پس از اینکه در هفته های اخیر”هوشنگ بازوند استاندار لرستان برای هشتمین بار از زمان تصدی استانداری، به شهرستان محروم دلفان سفر کرده بود تا از نزدیک روند احداث دامداری پنج هزار راسی این شهرستان را بررسی” نماید، به فرماندار دلفان مإموریت می دهد که به منظور جلوگیری از خارج شدن طرح گاوداری ۵ هزار رأسی از شهرستان، “ظرف حداکثر دو هفته آینده نسبت به واگذاری اسناد زمین به شرکت مجری اقدام نماید .”

به دنبال این مأموریت، علی باقری تمام تلاش و توان خود، همکاران و ادارات ذی نقش را به کار می گیرد تا رضایت ده ها خرده مالک اراضی یا به عبارتی صاحبان بیش از ۵۰ هکتار زمین پیشنهادی را  جلب کند و از سوی دیگر روند انتقال اسناد مربوطه را از مالک به مجری طرح توسط ادارات سرعت بخشد. سرعت پیگیری ها به قدری افزایش می یابد که با برگزاری جلسات پی در پی، تعداد جلسات مربوط به احداث گاوداری یاد شده از ابتدا تا چند روز مانده به واگذاری اسناد، از مرز ۸۰ جلسه هم می گذارد.

همزمان با نزدیک شدن تلاش ها به نتیجه یا به عبارتی واگذاری اسناد از سوی مالکان محلی، علی باقری همچون دیگر فرمانداران سراسر کشور طی دعوتنامه ای رسمی به همایش فرمانداران کشور در تهران دعوت می شود که باقری با توجه به اهمیت نقش احداث گاوداری در توسعه دلفان، پس از کسب اجازه از استاندار لرستان، ماندن در شهرستان و ادامه پیگیری ها را بر شرکت در همایش فرمانداران ترجبح می دهد.

در این میان، با برگزاری همایش مورد نظر و عدم حضور باقری در جمع آنها، در حالی که (یکی از) رسانه های متوهم و مغرض به رویاپردازی و شایعه پراکنی مغایر با اخلاق رسانه ای در ارتباط با چرایی نبود فرماندار دلفان در همایش فرمانداران سرگرم شده ، تلاش ها به نتیجه رسیده و خبرگزاری ایرنا و دیگر رسانه ها از “واگذاری اسناد زمین گاوداری ۵هزارراسی دلفان به مجری آن” در ۱۲ خرداد خبر می دهند؛ رخدادی که دلیل عدم شرکت فرماندار در همایش یاد شده را فاش و دست به کج راهه کشانندگان افکار عمومی در خصوص وارونه نمایش دادن عملکرد مدیران دولت تدبیر و امید در شهرستان دلفان را رو می کند.

از تلاش برای کوچک جلوه دادن عملکرد فرماندار تا مقابله با دولت تدبیر و امید در دلفان؟

بی تردید تلاش (یکی از) رسانه های جهت دار محلی و قلم فرسایی وی در ارتباط با کوچک جلوه دادن عملکرد علی باقری به عنوان فرماندار دولت تدبیر و امید، بیش از آنکه ناشی از تعهد اجتماعی و رسالت رسانه ای مبتنی بر انصاف باشد، تلاش برای مخدوش کردن خدمات گسترده دولت تدبیر و امید در شهرستان دلفان است. چرا که چنانچه مطالب منتشره در این رسانه های معدود با هدف تخریب صورت نمی گرفت، می بایست در کنار پرداختن به برخی کاستی ها، تاکنون بخشی هرچند کوچک از فعالیت های مثبت نماینده اجرایی دولت تدبیر و امید در شهرستان نیز مجال انتشار در این رسانه ها را یافته باشد.

به راستی اگر این رسانه ها اهدافی غیر از منفعت طلبی و تخریب دولت را دنبال می کردند، این روزها صفحات و نمایشگرهای آنان پرسش هایی از این دست را به نمایش می گذاشتند:

آیا چنانچه از سال ۸۳ تاکنون هر ساله همانند سال ۹۳ قریب به ۴۰ روستا از شهرستان دلفان از نعمت گاز بهره مند می شد، آیا اکنون روستایی فاقد گاز در دلفان پیدا می شد؟

آیا چنانچه در دولت های گذشته همانند دولت فعلی با مدیریت فرمانداران به ازای هر دولت یک گاوداری ۵ هزار رأسی و یک نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برای دلفان مصوب و اجرایی می شد، اکنون این شهرستان یکی از صنعتی ترین شهرستانهای کوچک کشور نبود؟

آیا همانگونه که در دولت تدبیر و امید و در زمان مدیریت علی باقری زمینه احداث شهرک صنوف آلاینده فراهم شده و در شرف آغاز عملیات اجرایی قرار گرفته، چنانچه در دولت های گذشته و در زمان فرمانداران پیشین فراهم می شد، اکنون صدها و بلکه هزاران جوان و سرپرست خانوار دلفانی به جای کارگری و آوارگی در نقاط دور و نزدیک کشور در شهرک های متعدد شهرستان خود امرار معاش نمی کردند؟

چرا فرماندار کنونی دلفان از فرمانداران پیشین موفق تر است؟

با نگاهی کوتاه و منصفانه به وضعیت کنونی شهرستان دلفان در ابعاد گوناگون اقتصادی، عمرانی، زیرساخت ها، بیکاری، اشتغال و… و همچنین توجه به این نکته که علیرغم آمدن و رفتن ده ها فرماندار در سالیان گذشته، هنوز تعداد پروژه های شاخص در دلفان با تعداد انگشتان یک دست برابری نمی کند، به این نتیجه خواهیم رسید که حتی اگر تمام تلاش ها و عملکرد دکتر علی باقری را نادیده گرفته و تنها گاوداری ۵ هزار رأسی را عملکرد او بدانیم، باز هم باقری بیشترین سهم را در ایجاد و احداث پروژ های شاخص دلفان در بین تمام فرمانداران ادوار مختلف این شهرستان به خود اختصاص خواهد داد. چرا که همانطوریکه استاندار لرستان نیز در گفتگو با خبرگزاری ایرنا بیان می دارد:” گاوداری ۵ هزار رأسی، بزرگترین طرح سه دهه اخیر در شهرستان دلفان است.”

آیا گاوداری ۵ هزار رأسی خود به دلفان آمده است؟!

برخی افراد مغرض و رسانه های غیر منصف سعی بر آن دارند که با ابراز اینکه ” گاوداری ۵ هزار رأسی از مصوبات دولت است و ارتباطی به تلاش مسوولان استانی و شهرستانی ندارد”، تلاش ها و عملکرد کارگزاران تدبیر و امید در لرستان و دلفان را ناکارآمد جلوه دهند. این در حالی ست که حقیقت چیز دیگری ست. به عبارتی بهتر، نه تنها نقش گاوداری ۵ هزار رأسی بدون دخالت مسئولان شهرستانی و استانی به دلفان نیامده است، بلکه چنانچه تلاش آنان نبود، اکنون این طرح بزرگ در جایی غیر از دلفان استقرار یافته بود:

خبرگزاری ایرنا در خبری در ارتباط با تلاش برخی شهرستان ها برای تصاحب گاوداری یاد شده و تمایل سرمایه گذارا به احداث آن در شهرستانی غیر از دلفان می نویسد: ” پس از مدتی کارشناسان اعزامی تصمیم به انتقال طرح به یکی از شهرستانهای دیگر کردند… که خوشبختانه مذاکرات و رایزنی های و پیگیری های شبانه روزی نماینده سلسله و دلفان، فرماندار دلفان و عنایت و مساعدت استاندار دلسوز لرستان نتیجه داد… وآنان از چهار زمین پیشنهادی توسط فرماندار دلفان یک نقطه را انتخاب کردند.”

چرا گاوداری ۵ هزار رأسی از تمام طرح های اقتصادی و اشتغالزای دلفان مهمتر است؟

نقش ویژه و میزان اهمیت گاورداری ۵ هزار رأسی یا بزرگترین طرح سه دهه گذشته دلفان تا حدی ست که هر یک از مسئولان ذیربط استان و شهرستان، به ذکر یک یا چند بعد از جوانب اقتصادی، صنعتی و اشتغال آفرینی آن پرداخته اند که در پی به برخی از آنها اشاره می شود:

هوشنگ بازوند، استاندار لرستان در گفت و گو با ایرنا می گوید: این طرح برای ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و بیش از دو هزار نفر به صورت غیر مستقیم شغل جدید ایجاد می کند و علاوه بر آن نقش مهمی در خرید محصولات کشاورزی دارد که پویایی و رونق و افزایش سرانه درآمد کشاورزان از دیگر مزیت های این طرح بزرگ در منطقه است.

رجایی مدیر عامل شرکت مادر تخصصی پارس از شرکت های زیر مجموعه بنیاد مستضعفان کشور معتقد است: با ایجاد و راه اندازی این گاوداری در آینده شاهد صادرات انواع محصولات دامپروری به کشورهای خارجی خواهیم بود.

حجت اله خدایی سوری، نماینده مردم دلفان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری مهر می گوید: طرح های اشتغالزا در این شهرستان به ندرت پیدا می شود و این امر موجب بالا بودن نرخ بیکاری در این شهرستان شده است… احداث گاوداری ۵ هزار راسی در این شهرستان گامی اساسی در راستای محرومیت زدایی در این منطقه است… این طرح علاوه بر اینکه تعداد زیادی از افراد بیکار را مشغول به کار می کند به طور غیر مستقیم نیز شغل ایجاد کرده و به طور یقین آینده ای روشن برای این شهرستان محروم به همراه دارد.

علی باقری فرماندار در مصاحبه با رسانه ها تصریح می کند: این طرح نقش مهمی در ایجاد اشتغال فارغ التحصیلان بخش کشاورزی منطقه دارد که با راه اندازی صنایع جانبی از جمله کشتارگاه و خوراک دام  و … اشتغال بالایی در شهرستان ایجاد خواهد شد. او می گوید: این طرح بزرگ برای مردم شهرستان دلفان حیاتی است … سالانه باید ۳۰ هزار تن ذرت، ۱۰ هزار تن یونجه، ۵  هزار تن جو و ۳  هزار تن علوفه برای این گاوداری تامین شود که کشاورزی منطقه و وضعیت درآمدی کشاورزان را تا حد بالای ارتقاء خواهد داد.

هادی چگنی معاون برنامه ریزی استانداری لرستان در بازدید از محل احداث این پروژه،‏ تأثیر این طرح را فرا شهرستانی ارزیابی می کند و از دستگاههای اجرایی استان  می خواهد: با توجه به نقش مهم ایجاد این گاوداری در رونق اقتصادی و توسعه استان و شهرستان دلفان تمام موانع و مشکلات اجرای این طرح را با تلاش یکدیگر بردارند.

پایگاه تحلیلی خبری هومیان نیوز نیز احداث گاوداری ۵ هزار رأسی شهرستان دلفان با اختصاص اعتبار ۹۰ میلیارد تومان را به عنوان یکی از دستاوردهای مهم و عملکرد استاندار لرستان معرفی می کند.

*************

با امید به اینکه همه ی شهروندان و رسانه های شهرستان دلفان، توسعه همه جانبه دلفان را به دور از در نظر گرفتن منافع آنی، حزبی، گروهی و قومی خود با رعایت انصاف و موازین اسلامی دنبال نمایند.

نیوتدبیر


» علت غیبت فرماندار دلفان در همایش فرمانداران سراسر کشور چه بود؟ آیا وی کار مهمتری داشت!

» تغییر برخی فرمانداران و مدیران ارشد در آستانه انتخابات مجلس / شایعه جابجایی فرماندار دلفان را چه کسانی مطرح کردند؟

۹ نظر

  1. باسلام . خداوند قادر بی همتا جای حق نشسته . ضمنا ما دلفانی ها باید قدر دان زحمات سردار سرفراز و مایه ی افتخار و مباهاتمان سردار مهندس عباداله عبدالهی باشیم خداوند ایشان را سلامت و موفق تر گرداند و روز به روز به ایشان موفقیت های بیشتر عنایت کند که خالصانه و بی منت دارد برای همشهریانش در دلفان و کل کشور در قرارگاه خاتم بعنوان فرمانده کار میکند ..!!!!

  2. جهت اطلاع دوستان جمعیت شهرستان همسایه نصف شهرستان دلفان است در حالی که به شهرستان همسایه گاوداری ۶۰۰۰ راسی تعلق گرفته که کار ساخت گاوداری در آن شهرستان شروع شده در حالی گاوداری شهرستان دلفان فعلا روی کاغذ است ضمنا در شهرستان ما برخی مسولین برای حفظ سمت خود فرصت های شغلی جوانان مظلوم شهرستان دلفان را به غیر بومی ها تقدیم میکنند مانند استخدام های آموزش پرورش و جهادکشاورزی و این یعنی اینکه ما فرصت های شغلی نقد را از دست داده ایم و اگر این روند ادامه داشته باشد حتی اگر گاوداری به ثمر بنشیند استخدامش برای نورآباد نخواهد بود و مسولان محترم این اشتغالزایی رو هم به غیر بومی ها تقدیم خواهند کرد تا چند صباحی بیشتر بر سر میز ریاست بمونن

  3. ایشان پایگاه مردمی دارند مخالفان کاری از پیش نمیبرند درود بر دکتر مردمی

  4. یک بیکار دلفانی

    دوستان عزیز دلفانی باور کنید از هم اکنون بحث ئاگذاری گاوداری در قطعات کوچک ۱۰رآسی به تحصیل کردگان الشتری مطرح است وجناب نماینده در قرار داد اصولی طرح عنوان گنجانده است که مخصوص تحصیل کردگان رشته های دام پروری و امور دامی استان لرستان بویژه الشتر ودلفان .
    اما در موافقت اصولی شهرستان الشتر آمده است این گاوداری مختص تحصیل کردگان بومی الشتر می باشد .
    اگر قبولندارید موافقت نامه اصولی را روی سایت بگذارید یا از جهاد کشاورزی شهرستان دلفان قسمت امور دامی جویا شوید.
    من بیکارم وتحصیل کرده فعلا مشغول گچ کاری هستم…

  5. کسانی که نشریات شهرستان را به مغازه سوری پروری و سوری نوازی تبدیل کرده و با آمدن سوری به شهرستان لحظه لحظه گزارش کارهای نکرده ایشان را می دهند و سعی در بزرگ کردن سوری دارند مطمئناً فرمانداری که با ایشان زاویه دارند را بر نمی تابند ولو اینکه سوری الشتری و فرماندار دلفانی باشد. این آقایان باید بگویند قیمت این خودشیرینی هایشان چیست؟

  6. مردم دعزیزدلفانی (فکرنان بکنید خربزه آب است) مابایداین فرهنگ رادرجامعه خودایجاد کنیم که دنبال حق وحقوق خودمان ازعرصه های اجتماعی باشیم وتا زمانی که خودمان وفرزندانما ن درعرصه های مختلف اجتماعی برفراز قله های موفقیت قرارنگرفتیم آرام نگیریم.(کی خوب است وکی بد است) حرف آدمهای بیکار،و وقت تلف کردن است.ضمنا با یک گل بهارنمیشود حالااگرفرماندارهم عملکردش خوب باشد یا بد برای جامعه ی بی تحرک شهرمان هیچ تفاوتی نمی کند.ما برای خدمات آقای غلامی شهردارسابق که به حق خدمات بزرگی برای این شهرانجام دادن این شهرکه مخروبه ای بود، به گلستان تبدیل کردن. چه کارکردیم چه تقدیر وتشکری وچه حمایتی ازایشان شد.

  7. حتما مردم!!!! هم شماهستید و لاغیر

  8. سلام . ببخشید یعنی رفتن جناب دکتر باقری از اساس بی پایه بوده و فقط عزیزان اصلاح طلب خواستن دور هم جمع بشن و به اصطلاح دوست و دشمنشان رابشناسند؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!! نمیدانم اگر چنین بوده این رفتار انها اخلاقی بوده یا خیر ؟!!.
    اما من شخصا معتقدم بومی خودمون باشه و بمونه بهتره. اما اندکی درایت بیشتری داشته باشه و از مصاحبه های که فقط در حد مصاحبه باقی میموند جناب فرماندار باقری جدا خودداری کنند..چون خیلی ها حرفهایی ایشون رو رصد میکنند و اگر انجام نشه یواش یواش ذهنیت بسیاربد بد بدی از ایشون بر جا خواهد ماند..

  9. بابا این طرحها شکست خوردن زمینهای زراعی رو لا اقل خراب نکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *