شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

دستوراتی که از جانب بالاترین مسئولان اجرایی کشور صادر و از سوی برخی بانک ها وتو می شوند!

گویی برخی ها اگر آهی از یک مظلوم نشنوند شب را نمی توانند با آرامش سر بر بالین بگذارند! ظاهرأ برخی افراد اگر سنگی جلوی پای مردم نیاندازند ، اگر چوبی لای چرخ مردم نگذارند آب خوش از گلویشان پایین نمی رود ، یا به قولی روزشان شب و شب شان روز نمی شود!!!

این ها به یک بیماری مردم آزاری مبتلا هستند که هیچ راهی برای درمان آنها نیست مگر تهدید شوند که میز ریاست تان را از دست خواهید داد ، در چنین صورتی شاید (البته حتمی نیست بلکه شاید) بتوان آنها را وادار کرد در مسیر مردم داری نه مردم آزاری گام بردارند.

مثال این حرف هایی که زدیم در میان ادارات این مملکت بسیار است ، اما میخواهیم به نمونه بارز آن که این روزها روستاییان گرفتارش شده اند اشاره کنیم.

دستور صریح هیات دولت است که ارگان های مربوطه از جمله بانک های عامل بایستی درباره پرداخت وام مسکن روستاییان به هر نحو مقتضی همکاری لازم را داشته باشند. اما همانطور که عرض کردیم برخی ها تا چوب لای چرخ مردم نگذارند خواب بر چشمان مبارک شان نخواهد نشست و آرامش نخواهند یافت!

به طور مثال با رایزنی های بسیاری که انجام شد ، خیلی از بانک ها حاضر شدند در بحث ضمانت برای وام های مسکن روستاییان سیستم زنجیره ای ضمانت را بپذیرند زیرا برای روستاییان فراهم کردن ضامن واقعأ کار سختی است و لذا هر سه یا چهار نفر میتوانند به صورت زنجیره ای ضامن همدیگر شوند.

اما این وسط برخی از بانک از جمله بانک ملی کشور با صدور بخشنامه یا حتی تلفنی به شعبات خود در استان ها و شهرستان ها تاکید می کنند که زیر بار چنین کاری که باعث تسهیل امور مردم می شود نروند و لذا شعبات شهرستانی نیز گرفتار تاکیدات مدیران ارشد خود شده اند.

?آیا واقعأ خدمت به مردم باعث آرامش انسان می شود یا عدم خدمت و گرفتار کردن مردم؟

در شهرستان دلفان شش بانک عامل با رایزنی های فراوان مدیریت بنیاد مسکن و همچنین مسئولین فرمانداری قانع شدند موضوع ضمانت زنجیره ای را بپذیرند اما متاسفانه بانک ملی شهرستان که ظاهرأ از مدیران ارشد خود در استان و شاید کشور دستور گرفته است به هرقیمت سعی میکند زیر بار این تسهیل نرود و به همین خاطر افرادی که به این بانک معرفی شده اند گرفتار و سرگردان هستند و هر روز برای رفع مشکلشان یا در سالن فرمانداری و بنیاد مسکن آه و ناله می کنند و یا با ارسال پیام هایی به کانال های خبری درخواست رسانه ای کردن مشکل شان را دارند.

امیدواریم مدیران این بانک چه در سطح استان و چه در سطح کشور مانند سایر بانک ها مسیر خدمت و تسهیل امورات مردم را در پیش گیرند و از مقاومت در برابر دستورات دولت دست بردارند.


» سایر یادداشت های ارسالی را مطالعه کنید (اینجا / کلیک نمایید)


Skill
50%

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *