جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

درمان سرطان در دامن طبیعت با «پیچک»

یک کارشناس ارشد گیاهان دارویی گفت: برگ‌های پیچک با حذف رادیکال‌های آزاد و جلوگیری از جهش و آپوپتوز، می‌توانند بدن را از طیف وسیعی از بیماری‌های مزمن، از جمله ابتلای به سرطان محافظت کنند.

نسیم دلفان _ سعیده امیری در گفت‌وگو با ایسنا ، با اشاره به این‌که برگ‌های پیچک می‌توانند مصرف و یا به طور موضعی استفاده شوند، اظهار کرد: در حالی که عصاره برگ‌ها معمولاً گرفته می‌شود و از خواص پیچک به عنوان یک مکمل قوی یا داروی گیاهی استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: از این گیاه به عنوان تنتور، چای یا دم‌نوش بهره گرفته می‌شود، باید مراقب باشید که چقدر از این گیاه استفاده می‌کنید چون اگر چه این گیاه به عنوان آنتی‌اکسیدان قوی شناخته می‌شود و اجزای شیمیایی آن مزایای سلامتی را نیز به فرد مصرف کننده می‌دهد اما اگر در مقادیر زیادی استفاده شود مضر است.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی با اشاره به خواص پیچک برای سلامت انسان، عنوان کرد: یکی‌از شناخته‌شده‌ترین مزایای استفاده از پیچک، به ویژه پیچک انگلیسی، برای درمان مشکلات التهابی در بدن است.

وی ادامه داد: اگر از بیماری آرتریت، نقرس و یا روماتیسم رنج می‌برید، می‌توانید این گیاه را به صورت چای مصرف کنید یا برگ‌های آن‌را به طور مستقیم به روی نقاط ملتهب بکشید.

امیری با اشاره به این‌که برای افرادی که ناراحتی و درد ناشی از آسیب یا جراحی را تجربه می‌کنند، پماد موضعی توصیه می‌شود، بیان کرد: این گیاه دارویی می‌تواند التهاب داخلی را بهبود بخشد و دارای انواع مختلفی از کاربرد در دستگاه‌های مختلف بدن است.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی با اشاره به اینکه این گیاه بدن را سم‌زدایی می‌کند، بیان کرد: مطالعات اولیه ارتباط بین بهبود کبد و کیسه صفرا و استفاده از پیچک را نشان داد.

وی بیان کرد: این گیاه به ارگان‌ها کمک می‌کند تا بهتر عمل کرده و سموم را از بدن به طور مؤثرتری دفع کنند، در نتیجه باعث تصفیه کردن خون و کاهش فشار بر این سیستم‌های حیاتی می‌شود.

امیری با اشاره به این‌که مردم از سال‌های پیش از برگ‌های پیچک استفاده می‌کرده‌اند تا درد و عفونت زخم‌های سوختگی را بر روی پوست خود را به حداقل برسانند، عنوان کرد: این گیاه همچنین برای زخم‌های باز یا دیگر زخم‌ها کارایی دارد، زیرا خواص ضد باکتری خاص برگ‌های آن، براساس ماهیت حفاظتی ساپونین‌های موجود در برگ آن است.

این کارشناس‌ارشد گیاهان دارویی بیان کرد: این گیاه همچنین می‌تواند به کاهش ناراحتی و تحریک ناشی از بیماری پسوریازیس، اگزما، آکنه و سایر مشکلات بهداشتی مرتبط با پوست به فرد مصرف کننده کمک کند.

وی با اشاره به این‌که گیاه پیچک احتقان را کاهش می‌دهد، افزود: از برگ‌های پیچک معمولاً برای از بین بردن احتقان و التهاب دستگاه تنفسی استفاده می‌شود که به‌عنوان یک خلط آور عمل می‌کنند و می‌توانند خلط و مخاط در سیستم برونش را تجزیه کنند.

امیری ادامه داد: با از بین بردن این زمینه‌های پرورش پاتوژن‌ها و باکتری‌ها، می‌توانید سلامت کلی خود را بهبود بخشیده و زمان آن‌را بعد از ابتلای به بیماری کاهش دهید.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی افزود: این امر همچنین باعث می‌شود عصاره این گیاه برای تسکین واکنش‌های آلرژیک و آسم مؤثر باشد، زیرا باعث کاهش التهاب این قسمت‌ها می‌شود.

وی با اشاره به تأثیر این گیاه برای پیشگیری از ابتلاء به سرطان، تصریح کرد: اگرچه در این زمینه تحقیقات هنوز در حال انجام است، اما بسیاری از خواص پیچک را در حال حاضر نشان داده‌اند و نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد که این گیاه دارای فعالیت آنتی‌اکسیدانی قابل‌توجهی است که به این معنی است که آن‌ها می‌توانند از گسترش و یا توسعه سرطان در فرد مصرف کننده آن جلوگیری کنند.

امیری در ادامه گفت: برگ‌های پیچک با حذف رادیکال‌های آزاد و جلوگیری از جهش و آپوپتوز، می‌توانند بدن را از طیف وسیعی از بیماری‌های مزمن، از جمله ابتلای به سرطان محافظت کنند.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی با بیان این‌که این گیاه علاوه بر خواص ضد باکتریایی دارای خاصیت آنتی هلمتیک و ضدالتهابی است که این امر برای حذف کرم‌ها و انگل‌های روده‌ای مناسب است، اظهار کرد: شما می‌توانید روده خود را با مصرف این گیاه و استفاده از خواص پیچک پاک کرده و همچنین به صورت موضعی لوسیون یا عصاره آن را برای رهایی از این شپش‌های ناراحت کننده و خارش مصرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *