جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جزییات سه طرح بیمارستانی در لرستان از زبان نماینده عالی دولت در این استان

استاندار لرستان گفت: با تکمیل سه طرح بیمارستانی در حال ساخت یک هزار تخت به ظرفیت درمانی استان افزوده می‌شود.

نسیم دلفان – به گزارش ایرنا ، فرهاد زیویار استاندار لرستان با بیان اینکه سه طرح بیمارستانی در سطح استان فعال است اظهار کرد:بیمارستان نیایش خرم آباد با ظرفیت ۵۵۰ تخت، بیمارستان کوهدشت با ۲۵۰ تخت، بیمارستان دورود با ۲۵۰ تخت طرح‌های بهداشت و درمان استان هستند که با بهره برداری از این طرح‌ها یکهزار تخت بیمارستانی به ظرفیت استان افزوده خواهد شد.

وی ادامه داد: به منظور تکمیل طرح‌های نیمه تمام بیمارستانی استان ۱۰۰ میلیارد تومان در قالب مصوبات سفر رییس جمهور طی ۲ مرحله، تخصیص یافته که با تزریق این اعتبارات عملیات اجرایی طرح‌ها شتاب خوبی گرفته است.

استاندار لرستان با بیان اینکه عمده‌ترین مصوبات حوزه بهداشت و درمان لرستان در جریان سفر پارسال هیات دولت به استان تکمیل سه بیمارستان نیمه تمام بود اظهار کرد: برای تکمیل بیمارستان نیایش خرم آباد ۳۰۰ میلیارد تومان مصوب شد که بخش مهمی از این رقم از محل ماده ۵۶ بوده و تاکنون مبالغی از آن تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه جهت تکمیل بیمارستان‌های گهر دورود و رازی کوهدشت ۴۰ میلیارد تومان مصوب شده است افزود: امسال ۱۲ میلیارد تومان و قبل از سال بیش از ۲۴ میلیارد تومان به طرح بیمارستان کوهدشت تزریق شده است و به زودی نیز ۱۴.۵ میلیارد تومان برای طرح بیمارستان گهر دورود تخصیص خواهد یافت در حالیکه طی چند ماه گذشته نیز ۱۰ میلیارد تومان جهت تکمیل این بیمارستان هزینه شده است.

به گفته وی ۵۰۰ میلیارد تومان نیز از محل فروش اموال دانشگاه علوم پزشکی استان و سایر منابع سازمان برنامه ریزی باید برای تکمیل این سه طرح تامین شود.

زیویار افزود: برای ساخت این سه طرح بهداشتی و درمانی استان بیش از یک هزار میلیارد تومان اعتبار صرف می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *