سه شنبه , ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

تشرف عتبات عالیات به صورت انفرادی فراهم شد

با توجه به افزایش تقاضا برای سفر زمینی عتبات در عرفه به صورت انفرادی، سازمان حج و زیارت طرح ساماندهی سفرهای زمینی عتبات را اجرایی کرد و به این ترتیب امکان سفرانفرادی یا حتی گروهی به کربلا از مرز مهران و شلمچه فراهم شد.
به گزارش تابا؛ سردار مهدی حاجیان، سخنگوی فراجا گفت: امکان تردد زائران از مرز‌های زمینی “شلمچه و مهران” به صورت انفرادی و جمعی برای حضور در مراسم پر فیض دعای عرفه در کنار عتبات عالیات فراهم شده است.

داشتن گذرنامه معتبر و کارت واکسن الزامی است.

سفرهای زمینی عتبات برای کاروان‌های زیارتی از هفته گذشته برقرار شد و زائران پس از ۲۸ ماه وقفه به دلیل شیوع کرونا، از مرزهای شلمچه و مهران بدون داشتن ویزا به عراق سفر کردند و روند اعزام زائران در حال انجام است.

بر همین اساس، سازمان حج و زیارت با توجه به تقاضای بالای مشتاقان زیارت امام حسین علیه‌السلام برای سفرهای کوتاه‌‌مدت یا حتی انفرادی هم‌زمان با روز عرفه، به استان‌های مختلف دستورالعملی به منظور امکان تشرف زائران عتبات در این ایام به صورت انفرادی و گروهی ابلاغ کرده است.

صحبت‌الله رحمانی، معاون عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه در سفرهای زیارتی سه موضوع بیمه، بهداشت و امنیت زائران در اولویت قرار دارد، می‌گوید: با افزایش تقاضا برای سفرهای انفرادی به عتبات در عرفه تز طریق مرزهای زمینی، دفاتر زیارتی مجری اعزام‌ها، موظف شدند تا در صورت مراجعه افراد برای سفر انفرادی یا گروهی به عتبات، خدمات مورد نیاز زائران را بر اساس سلیقه و‌ توانمندی آن‌ها ارائه دهند. ‌به این ترتیب سفرهای زیارتی به عتبات در عرفه به صورت انفرادی هم ساماندهی می‌شود و مشتاقان زیارت امام حسین علیه‌السلام در کربلا می‌توانند بدون کاروان‌ها هم از طریق مرز زمینی عازم عراق شوند.

وی با اشاره به تلاش سازمان حج و زیارت برای آسان و ‌‌ارزان کردن سفر عتبات، می‌افزاید: این تصمیم به منظور سهولت اعزام زائران به عتبات در عرفه است و بسته طرح ساماندهی سفرهای زمینی عتبات برای این ایام از فردا اجرایی می‌شود و تا عرفه ادامه دارد.

در روزهای اخیر بسیاری از مشتاقان زیارت عتبات در عرفه به دلیل بالا بودن هزینه سفر هوایی، امکان تأمین هزینه‌ها را نداشته و منتظر اخباری خوش برای سفر زمینی عتبات بودند که اکنون با توجه به ابلاغیه سازمان حج و زیارت به دفاتر، سفرهای زمینی انفرادی و گروهی به عتبات برای عرفه امکان‌پذیر شده است و علاقه‌مندان به زیارت امام حسین علیه‌السلام در عرفه می‌توانند فقط از مرز مهران و‌ شلمچه عازم عراق شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *