جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بنا به گفته یک مسئول ، عمده مدارس سنگی لرستان در روستاهای الیگودرز و دلفان قرار دارند

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان گفت: عمده مدارس سنگی استان در روستاهای الیگودرز و دلفان قرار دارند.

نسیم دلفان – یونس بهاروند ایرانیان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: یکی از سیاست‌های نوسازی مدارس کشور برای استان‌های بزرگ ایجاد ۱۲۵ کلاس درس و استان‌های متوسط نظیر لرستان ۱۰۰ کلاس درس است که بر اساس آن باید این پروژه‌ها را تا دهه فجر امسال افتتاح کنند.

وی ادامه داد: در صورت تامین اعتبار لازم از سوی نوسازی مدارس کشور با استفاده از طرح شهید پناهی و ظرفیت بنیاد علوی و بنیاد برکت، آمادگی ایجاد ۲۳۰ کلاس درس را در استان داریم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان در ادامه عنوان کرد: هم‌اکنون ۱۱ مدرسه سنگی در قالب ۲۵ کلاس درس در استان وجود دارد.

بهاروند ایرانیان افزود: از مجموعه این مدارس سنگی، شش مدرسه را که بیش از ۱۰ دانش‌آموز دارند را در اولویت قراردادیم تا با استفاده از طرح شهید پناهی، مدرسه جدید ایجاد کنیم.

وی گفت: کلاس درسی که جایگزین مدارس سنگی می‌شود ۶۵ متر مربع زیربنا دارد که شامل کلاس درس، اتاق معلم و سرویس بهداشتی است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان بیان کرد: عمده مدارس سنگی در شهرستان‌های الیگودرز (بخش‌های ززوماهرو و ذلقی)، دلفان(بخش کاکاوند) و همچنین پلدختر و خرم‌آباد قرار دارند.

بهاروند ایرانیان اظهار کرد: این مدارس استحکام لازم را ندارند.

وی عنوان کرد: هم‌اکنون ۴۰۴۹ مدرسه در لرستان داریم که از این تعداد ۱۵۰۰ مدرسه مستحکم بوده و مابقی نیاز به تخریب و بازسازی و یا مقاوم‌سازی دارند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان یادآور شد: تمام تلاشمان این است که از ظرفیت خیرین بتوانیم این مدارس را ایجاد کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *