جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای محرومیت‌زدایی آبخیزداری به کاکاوند دلفان اختصاص یافت

12میلیارد و 600 میلیون تومان برای محرومیت‌زدایی آبخیزداری به کاکاوند دلفان اختصاص یافت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان، گفت: ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبارات محرومیت‌زدایی آبخیزداری در منطقه محروم کاکاوند دلفان هزینه می‌شود.

نسیم دلفان – شیرزاد نجفی در گفت‌و گو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه اعتبارات آبخیزداری شامل اعتبارات استانی، ملی و محرومیت‌زدایی است، اظهار داشت: سهم اعتبارات محرومیت‌زدایی امسال لرستان در حوزه آبخیزداری ۴۷ میلیارد تومان است که تاکنون ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از آن تخصیص یافته است.

وی با اشاره به اینکه اعتبار تخصیص یافته محرومیت‌زدایی قرار است در منطقه محروم کاکاونددلفان هزینه شود، افزود: طرح‌های آبخیزداری محرومیت‌زدایی در سطح ۶۰ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی منطقه کاکاوند دلفان اجرا می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان، با اشاره به اینکه امسال سهم اعتبارات ملی آبخیزداری لرستان ۳۳ میلیارد تومان بوده است، بیان کرد: از این سهم تاکنون ۲۲ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی با اشاره به سهم  17.5 میلیارد تومانی لرستان از اعتبارات استانی، عنوان کرد: تاکنون ۳ میلیارد تومان از اعتبارات استانی تخصیص و با تعریف پروژه‌های آبخیزداری در سطح ۲۱ هزار هکتار از اراضی لرستان هزینه شده است.

نجفی با اشاره به اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته حدود ۱۰ میلیارد تومان اعتبار آبخیزداری دیگر نیز به لرستان اختصاص خواهد یافت، تصریح کرد: در حال حاضر چند پروژه در سرمرغ،  ریمله، گلچهران بروجرد و  وایکان الیگودرز تعریف شده و در حال اجراست و بناست که در قسمت‌هایی از کاکاشرف خرم آباد نیز اجرا شود

وی با بیان اینکه سال گذشته ۳۲ میلیارد تومان اعتبارات آبخیزداری به لرستان تخصیص پیدا کرد، اظهار داشت: این اعتبار با تعریف ۱۶ پروژه آبخیزداری در سطح ۴۳ هزار هکتار از اراضی لرستان هزینه شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان، گفت: باتوجه به شرایط اقلیمی، توپوگرافی کوهستانی، شیب بالا و آب و هوا، لرستان از سیل مصون نیست و تنها راه مقابله با فرسایش و جلوگیری از انتقال خاک به عنوان رسوب، انجام عملیات آبخیزداری است که در این بخش، استان یکی از پیشگامان اجرای عملیات آبخیزداری در کشور محسوب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *