پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کاریکاتورست لرستانی مقام نخست را در بین دو هزار طراح و کاریکاتوریست مطبوعاتی جهان کسب کرد

یاسر دلفان مقام اول جشنواره ” مایا کامات” هند را در بین دو هزار شرکت کننده کسب کرد…


یاسر دلفاننسیـــم دلفـان – یاسر دلفان کاریکاتوریست لرستانی و دبیر سرویس کاریکاتور هفته‌نامه‌ی سیمره مقام اول جشنواره کاریکاتور و تصویرسازی ژورنالیستی هند را به دست آورد.

بنیاد کاریکاتوریست‌های هند با همکاری انجمن تصویرسازان و طراحان مطبوعاتی هند با برگزاری جشنواره بین‌المللی تصویرسازی و کاریکاتور مطبوعاتی هند جوایز یادبود «مایا کامات» را به بهترین تصویرسازان و کاریکاتوریست‌های مطبوعاتی سال جهان اهدا کرد.

این جشنواره هرسال جوایز خود را در دو بخش ملی و بین‌الملل به طراحان برگزیده هندی و برترین تصویرسازان و کاریکاتوریست‌های سال جهان اهدا می‌کند.

امسال بیش از دو هزار طراح ژورنالیست اعم از تصویرساز و کاریکاتوریست مطبوعاتی از سراسر جهان در بخش بین‌الملل شرکت داشتند و از میان هزاران طرح ارسالی بیش از ٣٠٠ اثر به بخش نهایی رقابت بین‌الملل راه یافتند.

در این بخش هیئت‌داوران  مقام نخست را به «یاسر دلفان» از ایران (دبیر سرویس کاریکاتور هفته‌نامه‌ی سیمره) اعطا کردند. مقام دوم را به «ماکمادون اشونکلوف» طراح و کاریکاتوریست مطبوعاتی از کشور روسیه اعطا کردند. هیئت‌داوران در بخش بین‌الملل هیچ شرکت‌کننده‌ای را شایسته مقام سوم ندانست و این جایزه را به هیچ‌کس اعطا نکرد هم‌چنین هیئت‌داوران م.ک.کیشان از آلمان را شایسته تقدیر دانستند.

جوایز جهانی طراحان مطبوعاتی سال این جشنواره تحت عنوان یادواره مایا کامات طراح و ژورنالیست فقید هندی اعطا می‌شود.

شرکت در بخش بین‌الملل این جشنواره تنها به طراحان حرفه‌ای مطبوعات و آثاری اختصاص دارد که در طول سال گذشته میلادی در مطبوعات حرفه‌ای کشورهای مختلف چاپ و منتشرشده‌اند.

اختتامیه جشنواره و مراسم اهدای این جوایز به‌زودی با حضور طراحان برگزیده در شهر بنگلور هند برگزار خواهد شد.

منبع: قدس آنلاین


 تازه ترین اخبار منطقه را مستقیمأ از طریق ترمینال خبری نسیم دلفان دریافت کنید.
برای عضویت در کانال خبری نسیم دلفان روی تصویر زیر کلیک نمایید.

12

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *