جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

نتایج تحقیقات درباره فسیل کشف شده و آبگرمه دلفان از زبان فرماندار این شهرستان اعلام شد

در پی سفر اخیر استاندار لرستان به منطقه توریستی درمانی آبگرمه دلفان ، اداره کل آب و فاضلاب روستایی استان لرستان و همچنین سازمان زمین شناسی غرب کشور تحقیقاتی را انجام داده و نتایج اولیه را اعلام کردند…


نسیـــم دلفــان – فرماندار شهرستان دلفان در گفتگو با خبرنگار نسیم در این باره گفت : روز گذشته طی جلسه ای که در شهرستان دلفان برگزار شد نتایج اولیه این تحقیقات اعلام و بر ادامه روند تحقیقات تاکید شد.

علی باقری افزود ، نتایج اعلام شده درباره مواد معدنی مفید موجود در آبگرمه بسیار رضایت بخش بوده است.

وی اضافه کرد ، به گفته کارشناسان دمای ۴۵ تا ۶۰ درجه این آب و سولفات ، گوگرد و سایر مواد آمیخته با آن برای بدن انسان بسیار مفید است از جمله برای امراض پوستی و استخوانی مانند روماتیسم

نماینده عالی دولت در دلفان تصریح کرد ، در جلسه روز گذشته مدیران کل استانی منابع طبیعی ، آبفای روستایی ، زمین شناسی غرب کشور و همچنین نمایندگانی از ادارات کل میراث فرهنگی و گردشگری ، راه و شهرسازی و نیز توزیع برق استان حضور داشتند.

وی اظهار داشت ، در این جلسه بر ادامه روند راه شکافی مسیر ابگرمه دلفان تاکید شده و موانع و مشکلات این بحث مورد بررسی قرار گرفت.

باقری با اشاره به اینکه نتیجه این جلسه به استحضار مدیران ارشد استان خواهد رسید خاطر نشان کرد ، قرار است بزودی جلسه ای در استانداری به ریاست استاندار محترم با حضور معاون عمرانی و مدیران کل مربوطه برگزار شود ، در این جلسه موضوع ادامه راه شکافی و رقم بودجه مورد نیاز و همچنین ساماندهی منطقه توریستی آبگرمه با واگذاری به سرمایه گذار خارجی (بخش خصوصی) مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

فرماندار دلفان همچنین با اشاره به موضوع کشفیاتی که به تازگی در راه شکافی مسیر گاوکش دلفان انجام گرفت گفت : از همان روزهای اول انتشار این خبر تحقیقات و آزمایشات لازم آغاز گردید ، عده ای این کشفیات را فسیل و برخی نیز استخوان جانوری عظیم جثه دانسته اند.

به گفته وی ، بخشی از این تحقیقات در داخل کشور در حال انجام است. ضمنأ بخشی از آزمایشات نیز در خارج از کشور در حال اجراست ، نمونه کشفیات به انضمام گزارش بازدید کارشناسان از محل ، از طریق سازمان زمین شناسی غرب کشور به مبادی آزمایشگاهی و تحقیقاتی خارج از کشور ارسال شده است.

باقری افزود : تا این لحظه آنچه به ما اطلاع داده شده این است که قدمت تاریخی این فسیل مربوط به حدود دو میلیون سال قبل بوده است.

وی اظهار داشت : کارشناسانی که با ما در ارتباط هستند معتقدند که این کشفیات به یک مجموعه منحصر به فرد در کشور تبدیل خواهد شد تا جایی که حتی امید می رود که این مجموعه به ثبت جهانی نیز منجر شود.

به گفته فرماندار دلفان ، بزودی گزارش مکتوبی از تحقیقاتی که انجام شده “چه در بحث آبگرمه و چه در بحث فسیل کشف شده” به فرمانداری تحویل خواهد شد.

وی قول داد گزارش مکتوب مورد نظر را از طریق این رسانه به اطلاع عموم مردم برساند.

۲ نظر

  1. سلام
    تورو خدا این یه مورد رو به پیمانکار معروف و پارتی کلفت … -آقایان …- ندید
    گند زدن به تمام طرح های دلفان. علاوه بر تخریب محیط زیست دلفان با چندین کارخانه شن و ماسه تمامی قرارداداشون بعد از یه مدت کوتاه تخریب شده

  2. چرا بعضی ها دارن زمینهای میراث فرهنگی رو با کمک جناب فرماندار تغییر کاربری میدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *