جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

نبود حداقل‌ امکانات برای مهار آتش‌سوزی جنگل‌های دلفان

فرماندار دلفان خواستار افزایش تعداد جنگلبانان برای حفاظت هر چه بیشتر از منابع طبیعی شهرستان دلفان شد…


نسیـــم دلفـان – جعفر طولابی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم ، اظهار داشت: مساحت عرصه‌های جنگلی و مرتعی شهرستان دلفان ۱۸۰ هزار کیلومتر است که متأسفانه در آتش‎سوزی اخیر که تیرماه امسال رخ داد، بیش از ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های این شهرستان در آتش سوخت.

نبود حداقل‌ترین امکانات برای مهار آتش‌سوزی جنگل‌های دلفان

وی افزود: شهرستان دلفان از لحاظ امکانات و تجهیزات لازم برای مهار آتش‌سوزی، در محرومیت کامل به سر می‌برد و این کمبود امکانات و البته مشکل نبود نیروی انسانی متخصص در آتش‌سوزی اخیر منطقه کاملاً مشهود بود.

http://delfanemrooz.ir/manager_ent_87/uploads/delfanemrooz139404200%20(21).jpg

طولابی عنوان کرد: منابع طبیعی شهرستان دلفان که متولی صیانت از جنگل‌ها و مراتع شهرستان است، از کمترین امکانات لازم برای مهار آتش‌سوزی‌ها برخوردار است، به طوری که در آتش‎سوزی‌ جنگل‌ها، معمولاً از نیروهای مردمی با تجهیزات سنتی استفاده می‌شود که نمی‌تواند جوابگو باشد.

وی تصریح کرد: تعداد ایستگاه‌های حفاظت منابع طبیعی و حتی آتش‌نشانی در شهرستان دلفان بسیار محدود است که ضمن افزایش تعداد آن‌ها در سطح شهرستان باید به امکانات استاندارد و مناسب جهت اطفای حریق نیز مجهز شوند.

مناطق کوهستانی لرستان نیازمند سیستم اطفاء حریق هوایی

فرماندار دلفان خاطرنشان کرد: در این فصل سال که معمولاً مراتع خشک هستند، نسبت به خطر آتش‌سوزی نیز آسیب‌پذیرتر هستند و هرگونه بی‌احتیاطی می‌تواند منجر به آتش‌سوزی‌های گسترده شده و خسارت‌های جبران‌ناپذیری را بر جای بگذارد.

http://delfanemrooz.ir/manager_ent_87/uploads/delfanemrooz139404200%20(22).jpg

وی بیان کرد: با توجه به هم‌مرز بودن شهرستان دلفان با استان‌های ایلام، همدان و کرمانشاه و جاذبه‌های طبیعی موجود در این شهرستان، معمولاً جز نقاط گردشگر پذیر استان لرستان است که در بسیاری از موارد بی‌احتیاطی همین گردشگران سبب آتش‌سوزی‌های عظیمی در این جنگل‌ها شده است.

طولابی خواستار افزایش تعداد جنگلبانان برای حفاظت هر چه بیشتر از منابع طبیعی شهرستان دلفان شد و گفت: کوهستانی بودن منطقه و صعب‌العبور بودن جاده‌ها، ضرورت برخورداری از سیستم اطفاء حریق هوایی برای مهار آتش‌سوزی‌ها در این شهرستان را دوچندان کرده است.

۲ نظر

  1. ممنون از فرماندار بزرگوار و با تجربه که همواره پیگیر مشکلات شهرمان است خدا قوت

    • همواره!!!
      ایشون یک هفته بیشتر نیست سرپرست فرمانداری شده ، همواره اونم توی یک هفته!!!
      مطمئنی اشتباه نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *