جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مصوبه سفر رئیس جمهور در دلفان روی زمین / از ۲ ایستگاه پمپاژ چه خبر؟

فرماندار دلفان: مردم انتظار دارند که دو ایستگاه پمپاژ آب «اسماعیل آباد» و «چروش» که در بین مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان نیز قرار دارند هر چه سریع‌تر عملیاتی شوند.

نسیم دلفان – به گزارش خبرگزاری مهر، اصغر قهرمانی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان دلفان، اظهار داشت: سالهای گذشته در بحث آبخیزداری، حفاظت و استفاده از منابع آب، چه آب شرب و چه آب کشاورزی با توجه به خشکسالی‌های پی در پی مشکلاتی داشتیم، فارغ از مشکلات خشکسالی، برداشت بی رویه‌ای که در استان و شهرستان صورت می‌گیرد با وجود تر سالی‌ها و بارش‌های فوق العاده زیاد هم منابع آب زیرزمینی ما اگر مدیریت نشود باز هم ته می‌کشد.

وی بیان داشت: اگر از افرادی که به شکل بی رویه از منابع آب برای کشت محصولات آب دوست استفاده می‌کنند جلوگیری به عمل نیاوریم قطعاً در آینده نزدیک با مشکل کم آبی شدید دست و پنجه نرم می‌خواهیم کرد، زیرا زمین نیز دچار فرونشست خواهد شد که این پدیده هم مشکلات خود را به دنبال خواهد داشت.

فرماندار دلفان، گفت: اگر اکنون اقداماتی در این خصوص صورت نگیرد زمین‌های آبی نیز به دیمزار و زمین‌های لم یزرع تبدیل خواهند شد، اگر حرکتی صورت نگیرد فرزندان ما در سال‌های آینده به شدت دچار مشکل کم آبی خواهند شد، پس باید دست به دست هم دهیم تا از این بحران رهایی یابیم.

قهرمانی، تصریح کرد: انتظار داریم همه همکاران عزیز و مسئولین استانی، همه باهم هم صدا، همدل، به صورت جهادی و با اهتمام ویژه برای جلوگیری از اتلاف سرمایه این شهرستان برای فرزندان آینده تلاش و کوشش کنیم زیرا بی تفاوتی ما باعث مشکلات کم آبی برای آیندگان خواهد بود.

وی ادامه داد: سال گذشته همه دستگاه‌ها همکاری‌های لازم را با ما به عمل آوردند و زحمات این عزیزان نتایج خوبی را هم در پی داشت، زیرا اگر این فعالیت‌ها صورت نمی‌گرفت شهرستان دلفان حتماً با قطعی و کمبود آب مواجه می‌شد و این فعالیت‌ها باید امسال تشدید شود زیرا تأمین آب شهرستان مهم‌ترین دغدغه ما است.

فرماندار دلفان، گفت: راه اندازی ایستگاه پمپاژ آب «اسماعیل آباد» و «چروش» از مطالبات مردم این شهرستان است زیرا در سفر رئیس جمهور به این شهرستان و قول مساعد ایشان در خصوص راه اندازی این دو پروژه، مردم نیز انتظار پیگیری‌های ویژه در این خصوص را دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *