جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مرگ سینما در لرستان/تبدیل سینماسعیدنورآباد به تالار پذیرایی

اولین سینمایی که این روزها زمزمه تبدیل آن به تالار و رستوران در میان رسانه‌ها پیچید سینما سعید نورآباد بود که پس از سالها ایفای نقش در حوزه انبار علوفه و غلات، حال با نصب پلاکاردی قرار است تبدیل به تالار شود…

سینماداران بزرگترین خسارت دیدگان مشکلات اقتصادی و فرهنگی حاکم بر جامعه هستند. در لرستان؛ اندک سینماهای موجود یا تعطیل شده یا درحال تعطیلی هستند. این روزها دیگر سینماهای لرستان به تالار پذیرایی و باشگاه بدنسازی تبدیل شده‌اند.

نسیم دلفان به نقل از خبرگزاری ایلنا : سینماهای لرستان که روزگاری شلوغ‌ترین و پررونق‌ترین محل تفریح جمع‌های خانوادگی و دوستانه‌ی مردم بودند، امروز به خلوت‌ترین مکان‌های بی‌روح تبدیل شده‌اند.

در این میان سینماداران بزرگترین خسارت دیدگان این رویداد هستند. در استان لرستان نیز اندک سینماهای موجود یا تعطیل شده یا درحال تعطیلی هستند. ۵ سینما در این استان وجود دارد که باید اکثر آنها را ورشکسته تلقی کرد. استقبال ۵ نفر از یک فیلم در هر سئانس؛ وضعیت تاسف‌باری است که گریبانگیر اندک سینماهای لرستان شده و با وضعیت موجود، اجاره سالن‌های نمایش فیلم برای استفاده در همایش‌های دستگاه‌های دولتی، نهادها و ارگان‌ها تنها راه چاره سینماداران برای اداره امور و تعطیل نشدن است.
مرتضی پاپی نیا، یکی از سینماداران خرم آباد، درمورد اوضاع نابسامان سینماهای استان لرستان گفت: تا چند سال پیش استقبال مردم به گونه‌ای بود که سینما می‌توانست علاوه بر اشتغال‌زایی برای چند نفر، اندک سودی را هم به مالک سینما برساند، اما امروز عوامل زیادی، دست به دست هم داده‌اند تا تعداد اندک سینماهای لرستان در آستانه تعطیلی قرار گیرند.
متاسفانه در لرستان شرایط به گونه‌ای شده که چاره‌ای جز اجاره سینما به همایش‌ها باقی نمانده و این درحالی است که بسیاری از ادارات دولتی نیز دارای سالن‌های اجتماعات مجهز هستند و نیازی به استفاده از سالن‌های سینما ندارند.
رئیس اداره سمعی و بصری فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان نیز با بیان اینکه سینماداری در لرستان شکست خورده است، گفت: نبود افراد سینمارو و ایجاد نمایش‌های خانگی، سینماهای استان را با مشکل جدی مواجه کرده و با وجود اینکه تعداد صندلی‌های سینماهای لرستان به نسبت جمعیت آن حتی پایین‌تر از استانداردهاست، اما همین میزان صندلی نیز اکثر اوقات خالی می‌ماند.
منوچهری با اشاره به اقداماتی که برای جبران خسارت به سینمادارها در نظر گرفته شده، اظهار کرد: تبدیل قسمتی از مساحت سینما به مغازه‌های تجاری و فروش نیم بهای بلیت در برخی مناسبت‌ها به ادارات و مدارس ازجمله راهکارهایی است که برای جبران خسارات سینمادارها درنظر گرفته شده است. ضمن اینکه ارشاد اسلامی لرستان ۳ میلیون تومان به صورت بلاعوض برای تعمیرات بیلبوردهای تبلیغاتی سردر سینماهای فعال استان پرداخت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی سایت بازی‌های رایانه‌ای و فروشگاه محصولات نمایش خانگی می‌تواند در افزایش درآمد و جلب مردم به سینما برای سینمادارها مفید باشد.
منوچهری، اجاره سالن‌های نمایش سینما را برای اجرای برنامه‌های جنبی غیرقانونی عنوان کرد و گفت: فضای محدود سینماهای استان نمی‌تواند در خدمت برنامه‌های جنبی قرار گیرد اگرچه اجرای هر برنامه جنبی نیز باید با اجازه اداره ارشاد باشد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان نیز گفت: باتوجه به آمار و بررسی‌های به عمل آمده؛ روند استقبال مردم از سینماهای لرستان از سال ۷۳ تاکنون هر ساله کاهش یافته است.

حجت‌الاسلام علی اسماعیلیان در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خرم آباد نیز اظهار داشت: در سال گذشته تعداد بیننده در سینماهای لرستان از ۶۰ بیننده تا ۲۳۰ بیننده متغیر بوده است.

وی، عدم استقبال مردم از سینماها را یکی از عوامل رکود سینما در لرستان دانست و یادآور شد: سینما استقلال خرم‌آباد که پرفروش‌ترین سینمای لرستان محسوب می‌شود در سال گذشته تنها توانسته است یک میلیون و ۱۷۹ هزار تومان فروش داشته باشد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با اشاره به جایگاه سینماهای لرستان در کشور عنوان کرد: پرفروش‌ترین سینمای لرستان در میان سینماهای شهرستانی کشور رتبه هفتاد و سوم را داراست که این عنوان اصلا جایگاه خوبی برای این استان نیست.

حجت‌الاسلام علی اسماعیلیان با اشاره به وضعیت دیگر سینماهای لرستان، یادآور شد: سینما فلسطین بروجرد، سینما ایران خرم آباد و سینما آزاد بروجرد در مجموع ۱۳۶ سینمای شهرستانی در کشور به ترتیب عنوان های ۸۸، ۱۱۷و ۱۲۷ را دارا هستند که این امر نشان دهنده وضعیت مطلوبی برای لرستان نیست.

وی، سینماهای پرفروش شهرستانی کشور را در استانهای اصفهان، شیراز، رشت، مشهد و اهواز ذکر کرد و یادآور شد: درحال حاضر در لرستان ۹ سینما وجود دارد که تنها چهار سینمای آن فعال است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان مشکلات مالی را از دیگر مشکلات سینماهای لرستان دانست و از کمک‌های مالی موسسه سینماشهر به سینماهای این استان خبر داد.

اسماعلیان همچنین به وجود سه هزار و ۱۹۲ صندلی در سینماهای لرستان اشاره کرد و یادآور شد: مطابق استانداردها برای هر ۱۰۰ نفر باید یک صندلی سینما در استان موجود باشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به جمعیت فعلی لرستان باید در این استان بیش از ۱۸ هزار صندلی سینما وجود داشته باشد که متاسفانه تنها یک ششم این میزان وجود دارد. سینمای لرستان نیز در این میان؛ همراه با این فراز وفرود وضعیت سینماهای کشور گام برمی‌داشت و از روند نزولی و رو به زوال سینمای ایران در سال‌های اخیر بی بهره نبوده است.

بااندکی مداقه در حافظه تاریخی جامعه، باعصری از سینمای غنی لرستان مواجه می‌شویم که با پیوند زدن فرهنگ بومی و منطقه ای و هنر فیلمسازی، توانسته بود خیل عظیم مخاطبین را به سوی خود رهنمون شود. سال‌هایی که تولیدات سینمایی، ریشه در فرهنگ و آداب ورسوم این دیار داشته است وبه خودی خود دلیلی مضاعف بوده است برای استقبال اقشار مختلف جامعه از تولیدات سینمایی که در این زمان ساخته شده است.

بی شک هرقدر تولیدات سینمایی قرابت‌های بیشتری با ذائقه‌های فرهنگی و عقیدتی مخاطبان خود داشته باشد، قدرت فراوان‌تری در جذب مخاطبین خود خواهد داشت چراکه انسان طبیعتاً به دنبال یافتن پاسخی به نیازهای فراوان روزمره‌اش بالاخص در زمینه اعتقادات و فرهنگ جامعه‌ای که در آن می‌باشد، بوده است لذا در این سال‌ها دوران طلایی صنعت سینمای لرستان را شاهد بوده‌ایم.

سینما آزادی بروجرد، سینمایی که در زلزله جا ماند!

سینما آزادی شهرستان بروجرد یکی از دو سینمای این شهرستان است که در زلزله سال ۸۵ جا ماند و دیگر هیچ گاه روی بازسازی را به خود ندید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در شهرستان بروجرد، پس از زلزله سال ۸۵ سینما آزادی شهر بروجرد به علت خسارت و آسیب‌دیدگی بسته شد و طی چند سال اخیر سایه هیچ تماشاگری بر دیوارهای سرد و تاریک این سینما نیفتاده است و صندلی‌های سالن سینما نیز امروز خالی از هر تماشاگری است. این در حالی است که سینمای خفته شهرستان بروجرد در برخی روزهای سال شاهد برگزاری نمایشگاههای کتاب کوچکی است تا دیگر هیچ رویداد فرهنگی جرات برگزاری در ساختمان ترک خورده این سینما را به خود ندهد. به هر روی هم اکنون سهم شهرستان بروجرد با جمعیت بالای ۳۰۰ هزار نفر تنها یک سینمای فعال و یک سینمای زلزله‌زده است که گویا تصمیمی برای بازسازی این سینما هنوز گرفته نشده است.

اسماعیلیان با تاکید بر اینکه وزارت ارشاد آمادگی دارد در راستای بازسازی همه سینماهای استان با حوزه هنری همکاری کند، افزود: درحال حاضر اداره ارشاد برای بازسازی سینماهایی که در اختیار بخش خصوصی است نیز اعلام آمادگی کرده است.

رئیس حوزه هنری استان لرستان نیز در مورد تعطیلی سینما آزادی بروجرد عنوان کرد: پس از زلزله سال ۸۵ این سینما به دلیل تخریب‌هایی که در دیوارها و سقف آن به وجود آمده به طور کامل تعطیل شد.

شیرزاد نعمتی نیا با بیان اینکه بیش از ۴۰ سال از ساخت این سینما در بروجرد می‌گذرد، بیان داشت: با توجه به قدمت بالای این سینما تعمیر آن قابل توجیه نیست و باید برای نوسازی آن اقدام شود.

وی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده از طریق وزارت ارشاد و حوزه هنری کشور در این راستا، ادامه داد: مطابق این پیگیری ها قرار شد که با تخریب سینمای کنونی در محل آن یک مجتمع تجاری فرهنگی ساخته شود.

رئیس حوزه هنری استان لرستان از احداث سینما آزادی با همان تعداد صندلی در یکی از طبقات این مجتمع خبر داد و گفت: در این راستا بیش از ۴۰ میلیون تومان صرف تهیه نقشه‌های اجرایی این مجمتع شده است.

نعمتی نیا با بیان اینکه احداث این پروژه به اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان نیاز دارد، ادامه داد: این در حالی است که شهرداری بروجرد نیز برای احداث این مجتمع فرهنگی بیش از سه میلیارد تومان عوارض طلب کرده است.

وی با بیان اینکه در این زمینه جلسات متعددی با شهرداری بروجرد برگزار شده است، عنوان کرد: با پیگیری‌های انجام شده میزان عوارض به بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسید که با این اوصاف نیز حوزه هنری توان پرداخت این میزان اعتبار را ندارد.

رئیس حوزه هنری استان لرستان ادامه داد: با توجه به این امر به شهرداری بروجرد پیشنهاد کردیم که در زمینه احداث این مجتمع تجاری و فرهنگی با حوزه هنری مشارکت کند و قسمت تجاری سینما را در اختیار بگیرد که متاسفانه این امر نیز از سوی شهرداری مورد قبول قرار نگرفت.

نعمتی نیا همچنین از فراخوان برای حضور بخش خصوصی در احداث این سینما خبر داد و گفت: حوزه هنری در این راستا با اعلام فراخوان در مطبوعات محلی استان از سرمایه‌گذاران خواسته است که در احداث این مجتمع فرهنگی تجاری مشارکت کنند و با تملک بخش تجاری، سینما را تحویل حوزه هنری دهد.

وی با تاکید بر اینکه هنوز هیچ سرمایه‌گذاری در این زمینه اعلام آمادگی نکرده است، خواستار نگاه مثبت بخش خصوصی به این موضوع برای رفع مشکل سینما آزادی بروجرد شد.

رئیس حوزه هنری استان لرستان همچنین از ارسال نامه‌ای به دکتر بروجردی نماینده مردم بروجرد خبر داد و گفت: در این نامه از این نماینده بروجرد خواسته شده است در راستای ساخت سینما آزادی با شهرداری بروجرد به منظور کاهش یا حذف عوارض رایزنی کند.

نعمتی نیا با تاکید بر اینکه همه راههای در این زمینه پیگیری شده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه همچنان سینما آزادی بروجرد در تعطیلی به سر می‌برد و با روند فعلی به نظر می‌رسد به زودی این مشکل مرتفع نخواهد شد.

وی از شهرداری بروجرد خواست در راستای نوسازی سینما آزادی و ایجاد یک مجتمع تجاری فرهنگی در این شهرستان همکاری کند و خاطر نشان کرد: در صورتیکه شهرداری بروجرد در این زمینه قول مساعد دهد در کمتر از یک هفته کلنگ احداث مجتمع تجاری فرهنگی در محل سینما آزادی بروجرد به زمین زده خواهد شد.

به نظر می‌رسد وجود تنها یک سینما در شهر فرهنگی بروجرد به‌عنوان دیار فرزانگان یکی از مشکلاتی است که باید برای آن چاره‌ای اندیشیده شود که در این راستا باید هرچه سریعتر کار بازسازی سینما آزادی به عنوان یکی از قدیمی‌ترین سینماهای استان لرستان آغاز شود و این امر نیز در گروی همکاری و تعامل همه دستگاههای اجرایی ازجمله شهرداری بروجرد است.

سینما حکمت باشگاه بدنسازی شده است

تاریخ را که ورق می‌زنی و به عقب بر می‌گردی اسم سینما شهناز(فلسطین)، سینما آزیتا(استقلال)، سینما آریا و رنگین کمان را لا به لای صفحات خاک گرفته تاریخ۸۰ ساله سینمای لرستان خودنمایی می‌کنند. هنوز هم گوشه‌ای از خاطرات زیبا و جذاب پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها رنگین کمان و آزیتاست. اما اوضاع امروز فرق می‌کند. دیگر از سینما رنگین کمانی که۱۵۰۰ صندلی دشت و ۸۰۰ صندلی آن در لوژ بود، خبری نیست!

سینما عصر جدید خرم‌آباد(سینما حکمت) به‌عنوان آخرین سینمای ساخته شده خرم‌آباد و البته یکی از پروژه‌های متروک استان یکی از گره‌های بی‌شمار صنعت سینمای استان است. ماجرا از سال۷۲ شروع می‌شود. زمانی که دکتر حکمت به همراه چند تن از دوستان ایثارگر خود تصمیم می‌گیرد تا در یک نقطه محروم از شهر خرم‌آباد اقدام به ساخت مجتمع سینمایی کند. بانک صادرات سال۷۹، ۱۵۰میلیون تومان تسهیلات دراختیار متولیان ساخت سینما حکمت یا همان سینما عصر جدید خرم‌آباد قرار می‌دهد. پس از چند سال سینمای مذکور با سه سالن و ۱۱دهنه مغازه در بلوار ۶۰متری خرم‌آباد قد علم می‌کند. ولی زمان بازپرداخت وام، هنوز از سینما بهره‌برداری نشده است.

افتتاح نشدن سینما و به دنبال آن عدم بازپرداخت بدهی به بانک باعث می‌شود تا سال به سال بر معوقات بانکی سینما حکمت افزوده شود. طی این مدت کمک‌هایی از طرف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و موسسه سینما شهر برای سر و سامان دادن به وضعیت موجود به سازندگان پردیس سینمایی درنظر گرفته می‌شود تا صاحبان سینما بتوانند دیون بانکی خود را پرداخت کنند. اما فرصت‌های به وجود آمده نتوانست سینما را حفظ کند و در پایان صاحبان سینما نتوانستند از پس بهره بانکی برآیند و تسلیم شدند. بانک نیز برای وصول حقوق مشتریان خود از مراجع قضایی تقاضای اقدام قانونی می‌کند. و درحال حاضر پنج سال است که این سینما جز اموال بانک صادرات محسوب می‌شود.

و اما دکتر حکمت در مصاحبه قبلی عنوان کرده بود سینما رنگین کمان را به همراه چند قطعه زمین اطراف خریدم تا سینمای بزرگتری بسازم! اما یک قطعه که تقریباً در وسط زمین قرار داشت قبلاً توسط شخص دیگری خریداری شده بود و به هیچ عنوان حاضر به فروش آن نبود! این مسئله ساخت سینمای جدید در محل سینما رنگین کمان را با مشکل مواجه می‌کرد چراکه طراحان نمی‌توانستند نقشه خوبی برای آن اجرا کنند!

سخنان حکمت در حالی عنوان می‌شود که امروز اطلاعات تازه‌تری مبنی بر اینکه حکمت، سینما رنگین کمان را برای ساخت بیمارستان تخصصی کودکان و به گفته چند نفر دیگر برای ساخت یک مجتمع تجاری ـ مسکونی خریداری می‌کند نه ساخت سینمای جدید به گوش می رسد. بعداز اینکه مسئولان از این اقدام آگاه می‌شوند وی را ملزم به ساخت سینمای دیگری می‌کنند که او بعد از مکاتبه با سازمان مسکن و شهرسازی قطعه زمینی را در بلوار ۶۰ متری خرم‌آباد خریداری می‌کند. ساخت سینمای مذکور سه سال طول می‌کشد و موقع بازپرداخت وام می‌رسد اما هنوز از سینما بهره‌برداری نشده است!

به گفته حکمت بعضی از بی‌برنامگی‌ها باعث می‌شود تا سینما در زمان مقرر خود به بهره‌برداری نرسد و این عدم بهره‌برداری بر معوقات بانکی می‌افزاید و وام ۴درصد سود فرهنگی به ۳۱درصد می‌رسد. بدین ترتیب که بدهی در سال اول۳۰۰ میلیون، سال بعد۴۵۰ میلیون و در نهایت به۷۰۰ میلیون تومان می‌رسد. این افزایش معوقات درحالی اتفاق می‌افتد که در همان ابتدا مؤسسه سینما شهر به صاحبان سینما اعلام می‌کند که یک سوم بدهی را پرداخت کنند تا مابقی را دولت بپردازد اما گویا حکمت و شرکا نمی‌خواستند از این فرصت و مساعدت بهره بگیرند. آیا دکتر حکمت در همان ابتدا که معوقات بانک۳۰۰میلیون تومان بود نمی‌توانست با فروش چند دهنه مغازه از ۱۱دهنه آن یک سوم بدهی را پرداخت کند؟!

با این فرض که آب رفته به جوی باز نمی‌گردد، سرنوشتی مشابه برای سینما عصرجدید خرم‌آباد رقم خورده است. این سینما پنج سالی‌ست که به تملک بانک درآمده است. مدیران بانک می‌گویند درباره سرنوشت این سینما؛ حق هیچ‌گونه مصاحبه‌ای ندارند و باید از مرکز استعلام گرفت که این نیز کار زمان‌بری است.

در میان‌بر زدن برای گرفتن پاسخ این پرسش و برای آنکه بدانیم تکلیف این محیط فرهنگی بعداز پنج سال بالاخره به کجا رسیده است،  متوجه شدیم بانک صادرات به عنوان مالک سینما حکمت نه تنها هیچ برنامه فرهنگی برای سینما نداشته لکه قریب به یک ماه است سینما به باشگاه ورزشی کارمندان بانک تبدیل شده است.

این اقدام مخفیانه درحالی اتفاق می‌افتد که پیش از این معاونت سیاسی امنیتی استانداری اعلام کرده بود: اگر بانک هیچ‌گونه برنامه‌ی فرهنگی برای سینما ندارد باید شرایط فروش آن را آسان کند تا یک نفر پیدا شود و بتواند این مکان را با همین کاربری خریداری و مورد استفاده مردم قرار دهد.

لازم به ذکر است بانک صادرات بدون هماهنگی و هیچ‌گونه مکاتبه‌ای با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان این مکان با کاربری فرهنگی را به مکانی با کاربری ورزشی تبدیل کرده است.

این مسئله که جای بسی تعجب و تأسف دارد؛ درحالی‌ست که!مروز مطابق با استانداردهای تعریف شده کشور، برای هر۱۰۰نفر باید یک صندلی سینما وجود داشته باشد که سهم لرستان تنها یک ششم این میزان است و باز زمزمه تعطیلی یکی دیگر از چهار سینمای باقی مانده استان به گوش می‌رسد.

تبدیل سینما رنگین کمان‌الشتر به تالار پذیرایی

اولین سینمایی که این روزها زمزمه تبدیل آن به تالار و رستوران در میان رسانه‌ها پیچید سینما سعید نورآباد بود که پس از سالها ایفای نقش در حوزه انبار علوفه و غلات، حال با نصب پلاکاردی قرار است تبدیل به تالار شود.

پس از این موضوع سینما رنگین کمان‌الشتر نیز جا پای سینما سعید نورآباد گذاشت تا حتی زودتر از این سینما اولین مهمانی‌ها را در تالار جدیدش برگزار کند تا زمزمه تغییر کاربری این سینما در میان مردم بپیچد. این سینما از حدود ۱۰ سل پیش در این شهر احداث شده که تنها دو سال از این مدت را در کسوت سینما به ایفای نقش پرداخت و پس از آن سالها تعطیل و تبدیل به خرابه شده بود. و در سالهای اخیر این سینما با توجه به تمایل صاحب آن در راستای برگزاری مهمانی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و به نوعی بدون مجوز وزارت ارشاد این سینما تبدیل به تالار شده است.

هم اکنون سینما رنگین کمال به عنوان تنها سینمای شهرستان ۸۳ هزار نفری الشتر محسوب می‌شود که سالهاست رنگ هیچ گونه اکرانی را بر خود ندیده است تا کمبود فضاهای فرهنگی همواره به عنوان یکی از دغدغه‌های مردم مطرح باشد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سلسله در این رابطه اظهار داشت: سینما رنگین کمان‌الشتر نزدیک به ۱۰ سال است که در این شهر راه‌اندازی شده که در طول چند سال اخیر عملا تعطیل بوده است.

محسنی زاده با اشاره به تبدیل این سینما به مخروبه، عنوان کرد: سینما رنگین کمان تنها سینمای الشتر است که متاسفانه مجوز آن در سالهای قبل برای فردی غیرفرهنگی صادر شده که پیگیری و علاقه‌ای برای راه‌اندازی آن ندارد.

وی ادامه داد: این در حالیست که وزارت ارشاد و اداره کل ارشاد استان تاکنون هرگونه حمایتی را که در اختیارش بوده برای بحث پرداخت بدهی‌های این سینما انجام داده ولی متاسفانه صاحب سینما اقدامی برای راه اندازی دوباره آن انجام نمی‌دهد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سلسله درمورد تغییر کاربری این سینما به تالار پذیرایی نیز گفت: وزارت ارشاد و اداره کل ارشاد استان لرستان تاکنون هیچگونه مجوزی برای تغییر کاربری این سینما صادر نکرده است.

وی با اشاره به برگزاری مهمانی‌هایی در این سینما به صورت خودسرانه توسط صاحب آن، تصریح کرد: تاکنون بارها به صاحب سینما پیرامون این موضوع تذکر داده شده است ولی متاسفانه به این موضوع توجهی ندارد.

وی ادامه داد: به صاحب این سینما فرصت داده شده است که هرچه سریعتر در راستای راه‌اندازی و فعالیت دوباره سینما اقدام کند وگرنه با استمرار فعالیتهای خودسرانه صاحب سینما و تبدیل آن به تالار اقدام به پلمپ این مکان خواهد شد.

هم‌اکنون استان لرستان یکی از استان‌های محروم و فقیر به لحاظ فضاهای فرهنگی است که به نظر می‌رسد روند کنونی سینماهای استان که یکی پس از دیگری به تعطیلی کشیده می‌شوند خبر تلخی برای حوزه فرهنگ و هنر این استان باشد. 

گزارش از: محمود داودی نژاد

یک نظر

  1. ترا خدا کم سینما سینما بکنید عزیزم سینماهای تهران که روزانه ۱۴ میلیون نفر تردد دارند تعطیلند ویا سینما مراکز استانها تعطیلند چه رسد به این شهر که جای تبعیدیهاست مگر فقط آنها کسانیکه اقامت اجباری در نورآباد هستند برند سینما که حداقل صاحب سینما پول برق را در بیاره اینو بدانید سینما در کشور به انزوا رفته زیاد برای این بنده خدا که سرمایه اش خوابیده وجوانیش را بدون مشتری در این سینما گذاراند وفردا پس فردا هم وراث بین خودشان تقسیمش میکنند ایجاد مزاحمت نکنیدبذارید دلش به این تالار خوش باشه شاید بتونمه خرج اینهمه عیال را در بیاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *