شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیرکل ثبت احوال لرستان : بررسی آمارها نشان می دهد شهرستان دلفان رتبه اول استان در بحث ولادت را دارد

مدیرکل ثبت احوال لرستان گفت: طرح پوشش ولادت در استان دارای اولویت است…


خبرگزاری فارس: اجرا شدن طرح پوشش ولادت در لرستاننسیـــم دلفـان – به گزارش خبرگزاری فارس ، مصطفی امانی‌پور در جلسه شورای راهبردی ثبت احوال لرستان با اشاره به تحقق اقتصادی مقاومتی در راستای اقدام و عمل شناخت از جمعیت استان و کشور را مهم دانست و به همین دلیل به ارائه گزارشی از وضعیت جمعیتی استان لرستان در سال ۹۴ پرداخت.

مدیرکل ثبت احوال لرستان جمعیت استان را تا پایان سال گذشته یک میلیون و ۸۸۳ هزار و ۳۷۸ نفر اعلام کرد و گفت: لرستان ۲/۳ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد و رشد جمعیت استان در سال ۹۴ دارای ۱/۵۷ درصد بوده است.

وی ۲۳/۵ درصد از جمعیت استان را کمتر از ۱۵ سال، ۳۳/۸ درصد جمعیت استان را بین ۱۵ تا ۲۵ سال، ۳۷/۲ درصد جمعیت استان را بین ۳۰ تا ۶۴ سال و همچنین ۵/۵ درصد جمعیت استان را در گروه سالمندان دانست.

این مسؤول با تاکید به اینکه طرح پوشش ولادت در استان در اولویت قرار دارد، تصریح کرد: ثبت وقایع ولادت به موقع در استان از ۹۶/۱ درصد سال ۹۲ به ۹۹/۳ تا پایان سال ۹۴ رسیده است و در بیمارستان‌های تامین اجتماعی خرم‌آباد، شهید چمران بروجرد و نرگس دورود ثبت ولادت به صورت آنلاین صورت می‌گیرد.

امانی‌پور با بیان اینکه لرستان در سال ۹۴ به ازای هر هزار نفر ۲۰/۷ نفر ولادت داشته است، گفت: استان از نظر ولادت دارای رتبه ۱۳ در کل کشور است.

مدیرکل ثبت احوال لرستان بیش‌ترین ولادت را در شهرستان دلفان و کمترین ولادت در سال ۹۴ را در شهرستان دوره چگنی دانست.

وی در خصوص ثبت وفات در استان افزود: لرستان در ثبت فوت دارای رتبه یازدهم در کشور است که شهرستان دوره چگنی کمترین فوتی و شهرستان بروجرد بیش‌ترین فوتی را در سال ۹۴ داشته است.


تازه ترین اخبار منطقه را مستقیمأ از طریق ترمینال خبری ” نسیـــم دلفـان ” دریافت کنید.

برای عضویت در کانال خبری نسیم دلفان روی تصویر زیر کلیک نمایید.

12

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *