پنجشنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

فعالیت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در ۶۰ روستای دلفان

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در لرستان گفت: ستاد اجرایی در دو ساله ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در ۶۰ روستای هدف در شهرستان دلفان ورود پیدا کرده است.

مجید طائف در بازدید از طرح‌های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) لرستان در دلفان، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ایجاد اشتغال با محوریت بنیاد برکت است که در این راستا ایجاد طرح‌های اجتماع محور در روستاهای هدف در اولویت کاری قرار دارد.

وی ادامه داد: ستاد اجرایی در دو ساله ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در ۶۰ روستای هدف در شهرستان دلفان ورود پیدا کرده که اعتباری بالغ بر ۹۴۰ میلیارد ریال طرح اجتماع محور و ۶۰ میلیارد ریال کارگاه محور تسهیلات پرداخت کرده است.

طائف بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع و نظر کارگروه اشتغال در برنامه ۱۴۰۲ شناسایی روستاهای دارای ظرفیت و پتانسیل لازم جهت طرح‌های اجتماع محور توسط نماینده بنیاد برکت و بخشداری‌ها پیشنهاد، سپس در کارگروه اشتغال شهرستان جهت اولویت‌بندی و تخصیص اعتبار در برنامه کاری قرار می‌گیرد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) تصریح کرد: در ادامه فعالیت‌های ستاد یکی از طرح‌های موفق طرح جهش تولید در دیم‌زارهای استان بوده که در شهرستان نورآباد نیز عملکرد مناسبی داشته به طوری که تعهد شهرستان ۶۵ هزار هکتار بوده که ۱۸ درصد از تعهد استانی را شامل می‌شود که تاکنون ۸۷ هزار هکتار تحقق برنامه داشته با رشد ۱۳۴ درصد همچنین در بحث تخصیص ادوات کشاورزی به مجریان طرح ۴۴ دستگاه ادوات کشاورزی تأمین و توزیع گردیده که این شهرستان رتبه دوم را کسب کرده است.

وی ادامه داد: به جهت اهمیت موضوع میزان ۹۷ هزار هکتار از اراضی طرح جهش تولید در سطح استان بیمه شده که ستاد جهت مساعدت به کشاورزان مبلغ ۱۷۰ میلیارد ریال برای بیمه در نظر گرفته و در این راستا شهرستان نورآباد ۱۸ هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی طرح را بیمه کرده است.

در ادامه این سرکشی هم یکی از کارگاه‌های مواد غذایی(تولید نوشمک) با محوریت و مشارکت بنیاد برکت افتتاح گردید که اعتبار مربوط به این طرح با مشارکت مجری ۱۷ میلیارد ریال می‌باشد و زمینه اشتغال ۱۰ نفر از بانوان شهرستان دلفان را به صورت مستقیم فراهم کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *